Spänn fast den. Titta dig omkring. Avfyras från uppskjutningsröret ut i rymden. Instruktionerna är enkla, men resultatet är makalöst. Jag märker att jag färdas från CCP Games lounge på E3 till någonstans i yttre rymden, där både rymdstrider och huvudskak väntar mig.
Vid en vägg i loungen sitter sex individer med virtual reality-hjälmar på sig och skakar på huvudena på samma sätt. Det är omöjligt att veta vad de just nu upplever, men de som skakar mest frenetiskt försöker förmodligen att väja för inkommande missiler.
Virtual reality tycks vara på väg tillbaka och tack vare Oculus Rift-teknologin ser det ut som att det varit väntan värd. Hjälmen känns som om den är av god kvalitet. Remmarna på baksidan finns där för att se till att hjälmen är fastspänd ordentligt, så inget runtomkring dig skadas när du kränger på den på huvudet för att undvika fiendeprojektiler.
Eve VR är inte ett spel. Inte än i alla fall. Det visades först upp på EVE Fanfest i Reykjavik i våras och bygger på sju veckors arbete från ett litet team hos Eve Online- och Dust 514-utvecklaren. Reaktionerna som Eve VR har fått antyder dock att vi kommer att få se mycket mer av "spelet" i framtiden, och CCP har berättat att man just nu utforskar hur man kan föra detta framåt. Och gör man det gissar vi på att Eve VR-upplevelsen kommer att integreras i samma universum om Eve Online och Dust 514, vilket är del av företagets vision.
När hjälmen väl sitter fastspänd ägnar jag några ögonblick åt att anpassa mig till mina nya omgivningar. Jag kan se interiören av en litet rymdskepp och detaljer i hangaren. Även om grafiken inte är spektakulär är känslan av att ha transporterats till en alternativ verklighet mycket trovärdig.
När de andra fem spelarna har fått på sig utrustningen och ett headset kan vi sätta igång. Två tremannalag ger sig på varandra. Jag rör mig med vänster spak, lasern finns på höger triggerknapp och missilerna på den vänstra. Man håller ned vänstra triggern, flyttar sitt huvud för att låsa siktet på en motståndare, och släpper på triggern för att avfyra en missil.
Om du har en missil låst på dig själv syns en tunn, gul linje som visar missilens bana. I detta läge måste du vrida huvudet någon annanstans och använda den fem sekunder långa boosten (A-knappen) för att undvika den. Det är här som Eve VR är som mest hektiskt och underhållande.
"I'm getting the hell out of here!" skriker jag och jag lyckas faktiskt undvika missilen som jagar mig. Snart är jag ute i hetluften igen och pulsen är ännu högre. Jag låser några missiler på mina motståndare, men de lyckas skaka bort dem. Nästa missil avfyrad mot mig träffar och jag får skjutas upp i rymden igen och börja om. Jag känner mig totalt fokuserad och det finns ingen koppling till den riktiga världen bortom hjälmen, och det är nog detta som gör att folkmassan kring oss finner de sex hjälmbärande lirarna så underhållande att titta på.
Vi spelar bara några minuter men det är nog för att övertyga mig om potentialen virtual reality har. Detta är en typ av spelande som inte kan upplevas utan just denna teknologi. Nu hoppas vi att fler grymma idéer dyker upp för Oculus Rift; idéer som verkligen använder sig av tekniken. Eve VR var mässans snackis och erfarenheten var faktiskt bättre än något annat vi testade på nästa generations konsoler i Los Angeles.