Efter att ha snickrat ihop banor till Doom (1993 år version) och släppt dessa på den världsvidda webben, lyckades Tim Willits imponera brallorna av Id Software till den milda grad att han sedemera inte bara blev anställd, utan även lyckades jobba upp sig till studio director under åren. Då kan man också fråga sig - vad pysslar ett av de största namnen i spelbranschen med på daglig basis? Vg247 har tagit reda på det. I en intervju med sagda publikation framgår det att det Doom är det sista han lägger hand vid.
"I do everything not Doom-related at the studio," "So Quake Champions and working with Avalanche on Rage 2. I try to design as much as I can. But everything from QuakeCon stuff to studio stuff to IP stuff."
Han pysslar gärna med design när tid ges, och det senaste projektet är omskrivning av dialog till det kommande Rage 2. Detta eftersom Avalanche Studios tydligen har det lite svårt att hålla antalen ord nere:
""Because those guys [at Avalanche] get a little wordy," "I was like, 'You guys are writing a lot of words in this'."
Det blir även lite finslip av karaktärernas personlighet och handledning av teamet:
"Not the physical layout, but just kind of bringing more personality in, working with some of the NPCs and how the vendors interact," "I just work with the team like, 'Let's rework this, rewrite that, tweak this a little bit'."