LIVE
HQ
logo hd live | Pepper Grinder
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Svenska
      Gamereactor
      nyheter
      The Last of Us: Part II

      The Last of Us-skapare: "Linjära spel är helt enkelt lättare att göra"

      Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

      * Obligatoriskt att fylla i
      HQ

      Under många års tid skulle alla stora spel tvunget ha en stor, öppen värld att utforska. Även om det inte är lika viktigt längre, är det fortfarande tydligt att utvecklarna gärna vill erbjuda en stor värld för spelarna att utforska som förlänger speltiden avsevärt.

      Men om du frågar en av skaparna av The Last of Us och Uncharted 4: A Thief's End, Bruce Straley, är det lättare att finputsa ett linjärt spel - något som vi alla nog egentligen redan visste. Han säger detta på Twitter, till synes beredd på hård kritik.

      Detta har som väntat väckt en hetsig debatt, där bland annat Far Cry-skaparen Alex Hutchinson kontrar med att linjära spel också är mindre intressanta:


      Vad tycker och tror du själv om saken?

      The Last of Us: Part II

      Relaterade texter

      The Last of Us: Part IIScore

      The Last of Us: Part II

      RECENSION. Skrivet av Petter Hegevall

      Sju år efter det första spelet är Ellie och Joel tillbaka för att göra chefredaktör Hegevall gråtmild och förstummad, igen. Detta är vår recension av tidernas mest vågade uppföljare...



      Loading next content