Svenska
Gamereactor
nyheter
State of Decay 3

State of Decay 3 har "filmsekvenser under äventyret"

På LinkedIn avslöjas också att det pågår ett samarbete för att dela med sig av animationsteknologi inom Xbox Game Studios...

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

De tidigare State of Decay-titlarna var båda ganska okomplicerade zombieöverlevnadsspel som aldrig imponerade rent tekniskt och saknade riktiga mellansekvenser. Men kort efter att State of Decay 2 släpptes köptes Undead Labs upp av Microsoft.

När State of Decay 3 utannonserades för nästan tre år sedan fick vi se en filmisk GCI-trailer som såg fantastisk ut, och det verkar som om den här typen av presentation och berättande är något vi även kan förvänta oss från äventyret. Twitter-användaren Idle Sloth har lagt märke till att senior cinematic artist Alan Diekfuss på LinkedIn listar "in-game cinematics" som något han för närvarande arbetar med till spelet.

Idle Sloth påpekar också att director of animation and animation technology Simon Sherr skriver på LinkedIn:

"Developing a new Microsoft studio under Undead Labs in Orlando Fl, Directing animation and Animation Technology in UE5 for Microsoft XGS Undead Labs' "State of Decay 3" and fostering cross-studio animation technology collaboration and animation technology initiatives across XGS."

Kort sagt verkar det som att vi kan förvänta oss att Undead Labs höjer ribban rejält för State of Decay 3 när det gäller filmsekvenser och animationer. Tyvärr har vi fortfarande ingen aning om när spelet släpps, men förhoppningsvis är det inte alltför långt borta med tanke på att det presenterades redan år 2020.

State of Decay 3

Relaterade texter



Loading next content