Svenska
Gamereactor
nyheter
Sifu

Sifu kommer att få lättare svårighetsgrad

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Spelet släpptes ursprungligen med endast en svårighetsgrad som var djupt förankrad i det spelmässiga. Svinsvårt. Snudd-på omöjligt, under långa passager. Enligt utvecklarna var tanken att spelaren skulle lära sig av misstagen, resa sig upp och försöka igen. Via ett besök av Pierre Tarno från utvecklarna Sloclap hos streamern Steve Saylor kunde sistnämnda via Twitter utannonsera följande nyheter:

Hey! So it's weird I get to help break news but yes #Sifu is getting #accessibility updates post-launch.
- Better captions
- High Contrast Mode on PS4/5 (was on PC, but not PS4/5 at launch due to a bug)
- Difficulty Modes. Both easier & harder, similar to Metroid Dread's update.

Uppdateringen ska ses som ett hjälpmedel för människor utan samma förutsättningar att spela det som det var tänkt. Steve är själv blind men spelar mycket aktivt både för och med andra. Om han gett utvecklarna några förslag som kommer att implementeras senare är däremot oklart. Det är positivt att utvecklare erbjuder fler sätt att spela samma titel på, då vi alla är olika.
Vad tyckte du om Sifu?

Sifu
Jataaaaaaa!!!

Relaterade texter



Loading next content