Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
Gamereactor
nyheter
Deathloop

Deathloop hade initialt ingen multiplayer

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Vi närmar oss lanseringsdagen för Arkanes nästa spel, det efterlängtade Deathloop. Det är baserat på tidsmekanik och innehåller till och med ett stänk av multiplayer. För att få en ytterligare förståelse för vad som komma skall, satte vi oss nyligen ner med Deathloops game director, Dinga Bakaba, där han berättade om hur det var att skapa spelet, och avslöjade att multiplayer inte alltid var en del av paketet:

"Someone said, well if we want to make it super chaotic and super interesting, why don't we allow other people to play as her [Julianna]? It was like, why not? Somehow it ended up in a document, somehow it got made, that's the funniest part about it, we didn't start with that specifically."

Bakaba fortsatte med att utveckla sitt resonemang och avslöjar även att Arkanes spel från början är väldigt splittrade projekt:

"What's interesting is that, in the end, when you are making a game that's the sum of various parts like this, there is a moment where it starts coming together. For Arkane games it's usually pretty late, which is terrifying when you are making a game. For a long time it feels like crap, it plays like crap, it sounds like... At some point, it starts taking shape and you start giving the correct spotlight or weight to each of those components. By the time where we got to the point when we got everything assembled, I would say that the narrative and the campaign part of the game took so much importance, and we were so happy with it that the multiplayer became this... it's this cool thing that is part of the experience."

Hela intervjun med Bakaba hittar du härunder. Det är en intressant persons tankar om en intressant titel.

HQ
Deathloop

Relaterade texter

DeathloopScore

Deathloop

RECENSION. Skrivet av Johan Mackegård Hansson

Tidsloopen måste brytas och Mackegård har återupplevt samma dag om och om igen och har återvänt för att sätta betyg.

0
Deathloop har nu fått smartare fiender

Deathloop har nu fått smartare fiender

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

För drygt en månad sedan släppte Arkane en uppdatering som gjorde Deathloop bättre på ett antal områden, och nu är det dags för ännu en som både kommer att glädja och...

1
Studiochefen lämnar Deathloop-utvecklaren

Studiochefen lämnar Deathloop-utvecklaren

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Arkane Lyon fick mycket beröm för sitt Deathloop som för många tycks vara en "Game of the Year"-kandidat (även om vi inte var fullt lika imponerade). Och tydligen känner...

3
Såhär stark dator kräver Deathloop

Såhär stark dator kräver Deathloop

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Flera av er har märkt att några utvalda redan fått fingrarna i så kallade recensionsutgåvor av Deathloop, vilket naturligtvis beror på att äventyret närmar sig lansering....



Loading next content