Svenska
Gamereactor
nyheter
Avatar: Frontiers of Pandora

Ubisoft visar grafiska uppdateringar i ny Avatar: Frontiers of Pandora-trailer

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Svenska Massive Entertainment är en av Ubisofts största studior, och efter framgångarna med The Division-serien har de fått ytterligare ansvarsområden. Det inkluderar Ubisofts kommande Star Wars-projekt, samt även Avatar: Frontiers of Pandora. Precis som James Camerons film från 2008 anses vara ett tekniskt genombrott, verkar det som att målsättningen varit detta även här.

I en ny trailer får vi veta mer om spelets ray-tracing, simulerade vädereffekter och volumetriska molnsystem. Vi får också veta mer om spelets datorkontrollerade karaktärer som har som syfte att försöka skapa en levande öppen värld. Lead narrativ realization designer Alice Rendell förklarar:

"The different activities the NPC's can perform in the world and the different animations they have can make the world feel really alive. So for Avatar: Frontiers of Pandora we wanted to take this one step further and created a system where our NPC's understand the state of the world. For example weather, player progression or time of day."

Sistnämnda låter som något som vi redan har fått smakprov på i bland annat The Elder Scrolls IV: Oblivion (med mycket underhållande resultat), men vi ser såklart fram emot att få se resultatet av allt detta när Avatar: Frontiers of Pandora släpps till PC, Playstation 5 och Xbox Series S/X.

HQ
Avatar: Frontiers of Pandora

Relaterade texter

Avatar: Frontiers of PandoraScore

Avatar: Frontiers of Pandora

RECENSION. Skrivet av Ben Lyons (GR EU)

Svenska studion Massive Entertainments påkostade filmlicensspel är här och Gamereactors systerredaktion i London har spelat igenom det...



Loading next content