Svenska
Gamereactor
nyheter
Death's Gambit

Souls-inspirerade Death's Gambit får lanseringsdatum

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Den som älskar benhårda indiespel, den typen som påminner om ren masochism, har troligtvis även längtat efter det Dark Souls- och Castlevania-inspirerade Death's Gambit. Alex Kubodera, en av skaparna bakom spelet, skrev en text om spelets designfilosofi på den officiella Playstation-bloggen - samtidigt som han smög in ett lanseringsdatum. Datumet är den 14 augusti, med lansering till PC och Playstation 4.

I texten beskriver han hur viktigt det var att göra varje strid unik, även om du stöter på samma fiender flera gånger:
"Unlike most other 2D games, platforming is not a focus in Death's Gambit. It does naturally come up as part of navigating the world, but there are very few instances where we challenge the player's ability to make precision jumps. It's all about the combat for us. The goal since day one was to make every combat encounter unique. You may face the same enemy multiple times, but based on placement, environment, and nearby enemies, they will require different strategies."

Givetvis ska du läsa hela blogginlägget, där du även kan se ett par vackra klipp från spelet.

Är Death's Gambit något för dig?

HQ
Death's Gambit
Death's GambitDeath's Gambit

Relaterade texter

4
Death's GambitScore

Death's Gambit

RECENSION. Skrivet av André Wigert

André Wigert har fått en rättvis dos av superstryk i jungru-studions White Rabbits pixeltjusiga actionrollspel...

4
Death's Gambit

Death's Gambit

FÖRHANDSTITT. Skrivet av Joakim Sjögren

Dark Souls möter Castlevania och Shadow of the Colossus - gör dig redo att möta döden i Death's Gambit



Loading next content