Svenska
Gamereactor
nyheter
Destiny 2

Bungie berättar varför de valt 30 bildrutor per sekund i Destiny 2

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Det har bäddat för mycket diskussioner och ett visst mått av upprördhet över faktumet att Bungie valt att begränsa Destiny 2-bilduppdateringen till 30 per sekund på konsol. Nu har utvecklarna själva spridit lite ljus över beslutet.

I ett samtal med Edge, nummer 310, berättar Project Lead Mark Noseworthy att deras processorkraft används till att ha sex simultana spelare, stora öppna banor med upp till 30 fiender, avlastningsskepp och fordon.

"Could we make a game at 60fps? Yes, but the space would be smaller, it would be less cooperative, and there'd be fewer monsters to shoot. That's not the game we want to make."

Han fortsatte genom säga att han känner att Bungie erbjuder spelarna en upplevelse de inte kan få någon annanstans och att de inte har känt sig tillbakahållna av de tekniska begränsningarna.

Hur känner du om saken?

Destiny 2

Relaterade texter

2
Destiny 2: ShadowkeepScore

Destiny 2: Shadowkeep

RECENSION. Skrivet av Kim Orremark

Kim snörade på sig rymdpjucken och återvände till månen för att ta sig an starten av det tredje året i Destiny 2...

4
Destiny 2: Black ArmoryScore

Destiny 2: Black Armory

RECENSION. Skrivet av Kim Orremark

Det första innehållet till Destinys årliga content-paket är här och lämnar en hel del att önska för den som inte älskar att grinda...



Loading next content