Svenska
Gamereactor
nyheter
Pillars of Eternity

GR Academy: Obsidian Entertainment berättar

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

I dagens avsnitt av Gamereactor Academy får vi lära oss erfarenheter från en av världens främsta rollspelsutvecklare - Obsidian Entertainment.

Josh Sawyer är en av de som medverkar. En riktig rollspelsveteran som startade sin bana som webdesigner hos Black Isle Studios. Därefter blev han befordrad till associate producer på IceWind Dale II. Efter att ha lämnat Black Isle fick han chansen att jobba på Gauntlet-remaken för Midways räkning, innan han fick anställning hos Obsidian år 2005 för att utveckla Neverwinter Nights II. Han var sedan project director och lead designer på Fallout: New Vegas (vilket han betraktar som en av höjdpunkterna i karriären) samt jobbade på det nedlagda Alien-rollspelet. För tillfället är han game director på Pillars of Eternity (släpps nästa vecka).

Vi får även träffa Adam Brennecke som anställdes av Obsidian för tio år sedan, och mest har jobbat med programmering, men han har även varit project director på Dungeon Siege III och för tillfället är han executive producer samt lead programmer på Pillars of Eternity. Han hade hand om spelets Kickstarter-kampanj och har på något sätt varit inblandad i alla Obsidian-spel sedan Star Wars: Knights of the Old Republic II.

Pillars of Eternity

I denna omgång av GR Academy berättar denna duo var de lärt sig under sina karriärer, förklarar hur de arbetar samt att vi får veta mer om den kreativa processen samt att vi får veta vad de anser vara hög och lågvattenmärken i deras respektive karriär.

Programmet visas idag 19:00 för alla som prenumererar på Gamereactor Academy.

Allt du behöver göra för att ta del av denna lektion (plus sådana som redan varit samt kommande) är att anmäla dig till Gamereactor Academy.

Gamereactor Academy erbjuder en serier videos som på ett pedagogiskt sätt ger dig kunskap om spelutveckling, inspiration och utbildning samt ger en bra grund för hur du ska kunna gå vidare med att själv en dag bli spelutvecklare. Det vankas både praktik och avslappnade diskussioner i ämnet.

Gilla Gamereactor Academys Facebook-sida för automatiska uppdateringar och information.

Relaterade texter

1
Pillars of Eternity som sällskapsspel

Pillars of Eternity som sällskapsspel

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

För två veckor sedan släpptes Obsidian Entertainments retroinspirerade rollspel Pillars of Eternity. I en intervju med PC Gamer berättar bossen Feargus Urquhart om...



Loading next content