A Plague Tale: Innocence var ett ganska stort äventyr som tog 10-12 timmar för de flesta spelare att köra igenom, men uppföljaren verkar vara en helt annan best. A Plague Tale: Requiem ser inte bara absolut toppmodernt ut och verkar ha ett mycket djupare spelupplägg - det är också 50% längre.
Detta avslöjas av Lead level designer Kevin Pinson från Asobo Studio i en intervju hos Play Magazine (nummer 19), där han berättar att titeln kommer ta 15-18 timmar att spela igenom. Och han tillägger att det heller inte är något utfyllnadsinnehåll för att på konstgjord väg förlänga äventyret:
"It's about pacing, there's no filler, there's no trying to make it longer because we needed to. Our publisher Focus Interactive encourages us to do the length that we want to do for the game for the story we want to tell.
So we're not aiming for a specific amount of hours. This is not something that we take into account when we first design the game. We are a small team of 70 people so we have to be really drastic about our choices."
A Plague Tale: Requiem lanseras den 18 oktober till PC, Playstation 5 och Xbox Series S/X. Det kommer även i en streamad Switch-version, och ingår dessutom med Game Pass från och med dag ett.
Tack MP1st