Svenska
Gamereactor
nyheter
Everywhere
AKTUELLT: Gamescom 2022-täckning

Världspremiären för Everywhere inledde Gamescom

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Allra först ut på Geoff Keighleys Gamescom var utvecklarna på Build A Rocket Boy, som talade om ett projekt i tämligen storslagna och medvetet vaga termer. Sedan fick vi se trailern för Everywhere (kolla in nedan!), vilket vittnade om ett eklektiskt gameplay med allt från skjutande till bilkörande i vitt skilda miljöer.

Upp på scen kom sedan Adam Whiting, assistant game director, och inte heller han skrädde på orden. Everywhere är inte ett "vanligt" spel. När han säger att utvecklarna vill bygga "A whole new world for gamers, and not just a place to play, but watch, create, share and hang out with your friends and so much more", är det lättare att skapa sig en bild av vad det som målas upp. En plattform.

Everywhere

I slutändan ska Everywhere handla om inlevelse och valfrihet för spelaren och dennes vänner, och vara anpassningsbart efter hur man väljer att skapa sin egen historia.

Angående datum har Everywhere en bit kvar till mål. 2023 dryftas lite vagt, men många fler nyheter ska tydligen kablas ut under de kommande månaderna.

HQ

Blev du imponerad av Everywhere?

Relaterade texter



Loading next content