Svenska
Gamereactor
nyheter
Halo Infinite

Halo Infinite får raytracing till PC efter lanseringen

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Halo Infinite har varit under utveckling otroligt länge som spekuleras vara ett av tidernas dyraste spel att utveckla, men nu närmar sig lanseringsdagen den 8 december med stormsteg. Men för att få ut det jättelika spelet i tid till julhandeln, har utvecklaren 343 Industries valt att släppa det i etapper, där exempelvis co-op i kampanjen och Forge Mode läggs till senare.

Detsamma gäller raytracing för PC, som i en ny blogguppdatering beskrivs som en "högsta prioritet" efter lanseringen. De skriver:

"We're looking forward to working closely with AMD to bring raytracing to Halo Infinite. Raytracing is one our top development priorities post-launch and look forward to sharing more soon."

Enligt 343 Industries kommer samarbetet med chiptillverkaren AMD ta PC-versionen av spelet till nya höjder:

"For over two years, we've been working closely with AMD to make Halo Infinite a spectacular experience for PC players. Working with AMD helped us make game title optimizations that benefit a vast range of hardware and device endpoints."

Halo Infinite

Relaterade texter

7
Halo Infinite - Season 2: Lone WolvesScore

Halo Infinite - Season 2: Lone Wolves

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Vi har spelat den andra säsongen av Halo Infinite, men är tyvärr inte helt imponerade av det som erbjuds, där kvantiteten är största problemet...

Halo Infinite - KampanjenScore

Halo Infinite - Kampanjen

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Sex år, flera miljarder kronor och en rejäl försening senare är nu Halo Infinite äntligen här. Är det den mjuka reboot som utlovats, och framför allt - är det bra...



Loading next content