Condemned 2: Bloodshot

Skrivet av: i305k13   2008-07-04

Du är ett fyllo som ljust har blivit utkasstad ur en bar... Låt mig refrasera: Du är ett smutsigt fyllo som har blivit utkasstad ur en lika smutsig bar där du slagit sönder ett annan smutsigt fyllo med dina smutsiga, bandagerade knytnävar. Du sitter nu på en smutsig trappupgång och ditt utseende och lukt blir dissat av en hemlös person.

Condemd 2: Bloodshot kan lätt summeras med ett ända ord, vilket såklart är smuts. Ungefär hälften av allt du ser består av det och resten är blod och brutna lemmar. För förrutom all världens ohyra så rymmer Condemd också våld, övervåld och förbannad lögn då hela historien kastar dig runt i smutsstadens sämre sida på din väg till en större och större ondska.

Huvudpersonen är förstås alkolist och svårt traumatiserad så jag rekommenderar spelet till alla emokids därute, detta är er framtid om ni inte skärper till er. Han är också jävligt brutal detta kommer inte ni emokids bli när ni blir stora då ni gråter för mycket men det är i alla fall väldigt lämpligt att bygga ett spel på som här har gjorts. Dina knytnävar är välkapabla att dela ut 5 hinkar stryk/minuten och detta tjockas upp med möjligheten att plocka fram schyssta hjärnrör och liknande ur omgivningen. Att misshandla folk alldeles för brutalt och alldeles för mycket gör spelet bra att sticka svärd i vakter för att komma in i teatrar har alldrig känts riktigt så fräscht dock smutsigt som vi får göra här. Pistolerna skulle kunna ha slipats lite kan tyckas men riktiga män använder hjorthorn så detta är inte så viktigt igentligen.

Du får även lösa mord i spelet kul första genomspelningen men tappar snabbt mening då det är exakt samma även andra gången du spelar. Kul funktion liten gimmick blir det ändå mest i slutändan. Spelet har inget direkt lockande med sitt multiplayer läge och det finns många bättre alternativ att spela online och inte heller en omspelning av historien kändes aktuell för mig efter genomspelning vilket drar ner spelets betyg som jag annars hade satt som en klockren nia. Du har väldigt kul medans det varar men som världens äldsta glasögonbärande stockholmare än gång sa: Underbart är kort... alldeles för kort det mesta regnar bort men nu är den här... Sommartider hej hej sommartider!

Medlemsrecensioner14
Samlat betyg: 7.6/10
1