Uncharted: Drake's Fortune

Jag börjar min recension med att säga att det är Naughty Dog som har gjort spelet. Ja och Naughty Dog har gjort Jak spelen och Crash spelen. Så när jag satte mig med spelet var mina förväntning höga. Ja spelet börjar med att Drake huvudkaraktären och Jenna tjejen som filmar allt som händer i spelet, är på en båt och öppnar en kista. I denna kistan hittar dom anteckningar och en karta som leder till en skatt. Nu kommer jag inte beräta mer om storyn för då förstör jag själva grejen. Men måste säga att storyn är mycket bättre en det lilla jag har skrvit här.

Själva kontrollen i spelet bygger på att med rund knapp så gömmer du dig bakom skydd som oftast är berg eller lådor för spelet utspelar sig i jungeln på 2000 talet. Sedan med fyrkankt slåss man med och man kan göra olika slåss kombinationer med att trycka tex fyrkant trekant och fyrkant. Med kryss hoppar . Sedan skjut systemet bygger på så att du kan skjuta utan att sikta och du kan också sikta in med hjälp av L2. Ni som har spelat GOW kommer känna igen er väldigt mycket. Kontrollen funkar väldigt bra och den är väldigt precis. Det är väldigt viktigt att kontrollen är precis i ett spel som uncharted för det är alltid väldigt frusterande att dö pga gubben man är missar att hoppa över från ett berg till ett anat när man egentligen ska klara det. Sedan så har man ju inte så mycket amo på spelet och det gör att man måste verkligen sikta och ta det lugn och där det också viktigt att kontrolen är perfekt.

Sedan rent tekniskt är spelet det bästa på marknaden just nu. Ljus sätningen är perfekt och spelet har det där extra i grafiken som gör att man lever sig in i spelet lite extra.Man märker i det tekniska att dom har fåt ta sin tid på sig för allting passar in. Det känns liksom helt rätt att träden står där dom står och alla områden är speciela.

Sedan vapen ljuden är tikgit bra och blanda det med skön musik som alltid passar in i spelet så får man en riktigt filmisk känsla.

Sedan så har spelet en del pussel i sig som inte är så svåra och man får köra vattenskoter på en barna. Med sånna här små saker ökar variastionen och det är alltid bra.

En sak som skulle kunna göras bättre i spelet är att jag skulle vilja att det var lite längre för det tar vell runt 8-10 timmar att klara spelet. Sedan efter det kan man leta efter skatter och köra det på olika svårighets grader för att låsa upp instälningar i spelet. Dom instälningarna kan vara så att du kan spela svartvitt och det kan göra att man spelar om spelet igen för att få dom instälningarna. omspelningsvärdet väldigt högt för det är så mycket man vill se igen och så mycket man vill göra om.

Detta spelet har enligt mig lyft äventyr genren till en ny nivå. Nu när jag ska sätta betyg så blir det en 10 för när jag njöt 10timmar och blev tårögd när jag klarade spelet då känns alla andra betyg fel.

Medlemsrecensioner44
Samlat betyg: 8.9/10
1