Planet Zoo

Skrivet av: fille49   2019-11-21

En hasselgrynsgröt på förmiddagen och cs go senare på kvällen men vad händer härnesto?

Ett flöde av avföring skrikande fåglar och en aristokratisk gubbe som försöker vara rolig och sen en del djur, detta är Planet Zoo.

En grotta som flödar. En struts med skin och en människa med päls allt är möjligt i detta slagfält av mord, en gåta ska lösas och det ör upp till Dig isac clarke att lösa detta och flytta på skutan frammåt. Story är en bra skriven med mycket story och dialog på storyn som storyn erbjuder. mycket valmöjligheter som när man i mass effect 3 fick välja 2 olika slut av hela 2 olika slut... wow

Mass effect 3 har bra grafik och en del ljusglimmtar i horizonten med sämre grafik än forza så blir det ett bakslag i min meny och sålde Mass effect efter bara 4 genomspelningar...otroligt tråkigt.

Karaktärerna i planet zoo är otroligt påkostade med timmeslånga konversationer och olika grind objectives får min gubbe gearad snabbt och i bra takt inför rairden på skansen i andra kvartalet nästa år. Skånsen Rise of the animals där man tillsammans under 1 timme med 100 andra spelare ska bygga ett zoo tillsammans för utplåna männskligeheten mot datorstyrda männsikor i dräkt.

Till gameplay är detta ett traditionellt spel som spela antingen bara med mus eller tangenbort eller handkontroll eller en unversiell sony controller 1299kr som kan sänkas något under kommande black friday då min Polare Conny Enström Ekebyholm jobbar som golvmoppare på elgiganten i sjöstaden sydöstra sidan stockholm. Jag har bra vänner med otrolig feedback.
När vi är inne på vänner måste jag prata om co-op, det finns inget.

Till storyn vi var inne på är den uppdelad i olika planeter man väljer för att sedan likt Need for speed switcha mellan planeter dag o natt för sätta sitt fäste inom zoo. Det finns en korrupt liga som försöker sno alla djur så de gäller anställa många soldater och helst en del råttor som kan pulvisera dessa aktivister. Troy baker spelar huvud skurken Zamsur Dålbåge och har inget i sikte förutom dig i huvudet på spiken.

I början är som sagt allt i frid o fröjd där man bygger massa burar o slott och lootar o lvlar upp. Specc trädet är enormt 1200 olika speccs finns det att välja mellan så jag valde den 3.e vilket resulterar i att jag får värna om världsmakten i mitt zoo och mina zoo vänner delar valutan och xp baserat på antalet djur och individer som befinner sig samtidigt på mark eller vatten i havsytans högsta nivå delat på 2.

Grafiken är ju en blanding lite gritty och sedan lite glad o sprallig som när man går till närmsa konsum för köpa senaste battlefield, man är kåt glad och steril men inte fan stoppar det mig från att tillbringa min tid med att skjuta vapen med min datormus. Grafiken använder sig av Halo Reach motorn. Master Chief Engine 2.0 som ger en realisiskt ton med en gnutta guacmole på skärmen.

Musiken asså wow den finns verkligen här att lyssna på. En truddilutt och man har slut på öronvax och alla ljud som djuren förs in i ens öron är enstående att jag nästan redan längtar till nyår.

Som slutsats har vi här ett helhets utryck kallat jajamen va roligt. En gåta och en berättelse som fyller mina ögon till blod av tårar och jag vet inte riktigt hur jag orkar vänta till nästa expansion. Med glädje beskriver jag dett aspel som en resa inte värld att ta del av utan vänta istället på Planet Park Evolution Coaster 2 nästa år där man kommer kunan bygga Radiaktiva burgare med smör och kasta på sina motståndare online upp till 1.2 miljoner.

Grafik 1/10
Ljud 22/10
Grafik 0/10