Red Dead Redemption

Nutiden är jag inte någon stor rockstar fan. Jag föredrar mest rollspel och japanska spel. Dock så gillade jag rockstar rätt så mycket innan rollspelen. Grand Theft Auto spelet där jag kunde köra omkring i en fri värld och kunde skjuta vem som helst. Det gjorde jag rätt mycket och gillade det. Men efter ett tag så började jag bli rätt hjärntvättad av Grand Theft spelen. Jag trodde att skjuta var ingen farligt och så började jag svära väldigt mycket. Sen efteråt så testade jag ett rollspel (final fantasy) och då blev jag helt annorlunda. När jag såg spelets värld och känslor så kände jag att Rockstar spel har inte mycket känslor. Då lämnade jag rockstar spelen bakom mig och började med rollspelen. För några månader sen så fick jag ett spel helt oväntat utan att jag hade önskad det. Det var det här spelet. Då tänkte jag liksom, Åh ett rockstar spel. Jag tänkte först att det skulle vara ett spel där man är en brottsling och skjuter oskyldiga människor. Även om det bara är ett spel, så kan det ändå kännas lite skyldmässigt. Jag gav spelet ett försök. Och det var inte en stad som i Grand Theft spel, utan en öken. Och man var en cowboy.

Det är lite coolt att Rockstar gjorde nåt annorlunda spel som liknar GTA men är ändå rätt annorlunda. Cowboy är ganska cool grej. Inga bilar, utan hästar och vagnar. Ingen storstad, bara några små stater. En stor värld som består för det mesta av natur än någon storstad som täcker hela ytan. Jag gillar iden rätt mycket.

Vad som fick mig att fortsätta köra spelet efter ett försökt var den spännande storyn i spelet. Det är mycket bättre en andra Rockstars spels storys. Storyn handlar om en cowboy John Marston. Han skickas ut i vilda västen för att söka och döda några gamla kriminella vänner. Om han inte gör det så hotar en regering som gav honom uppdragen att döda hans familj. Som i GTA spelen så går
storyn egenom uppdrag.

Jag hinner inte säga så mycket annat men spelet är ett spel som var värt att spela. Nu ska jag förmodligen återgå till mina rollspel.

Grafik 9