Call of Duty: Black Ops

Skrivet av: Sidz   2010-11-14

Treyarch har gjort bra spel. Och många av dom var Call Of Duty spelen. Alla fall dom flesta av dom. Som t.ex Call Of duty Big Red one. Treyarch har alltid gjort bra Call Of Duty spel, men inte lika bra som Infinity ward. Som jag kommer ihåg det så gjorde Treyarch alltid gjort Konsoll versionen på Call Of Duty. Men sen efter Call Of duty big red one så gjorde dom Call Of Duty 3. Ett bra spel, men med samma känsla från Call Of duty 2, som Infinity ward hade gjort. Det enda dom hade lagt in var det. Det var ett bra andra världs krig spel, men inget jag hade redan sett från Medel Of Honor och dom gamla Call Of Duty. Sen så kom Call Of Duty World at War, som var ett bra spel, men liknade för mycket som Call Of Duty 4 fast i andra världs krig. Det var ett bra spel, men ingen mäster verk som Infinity ward gjorde.

Nu så är Treyarch här med deras senaste spel. Och istället för att lägga in de gamla, andra världs krig vapen, eller kanske alla fall göra ett spel som utspelas sig som Modern Warfare gjorde så gjorde dom ett spel som utspelades i Kalla Kriget.

Vapnet här är kalla kriget på 60 talet och vissa grejer som inte fanns i kalla kriget tog dom bort. Men mycket finns fortfarande kvar och mycket mer. Vi kalla in hundar nu, styra din helikopter och använda en rally bil för att sen spränga dina fiender i luften. Det finns mycket mer taktik här än det förra, och nu kan man t.o.m. slänga sig ned i marken och man sprintar och sen håller in B knappen (cirkel på PS3). Multiplayer är bra, men det har varit mycket buggar och sånt kan vara jobbigt när man ska spela med sina vänner, men inget som kan skada själva spelandet. Någon patch kommer nog att komma en snar framtid.

Sen single playern. Det är nog det största högpunkten för mig. Det är kalla kriget nu och att kriga i Vietnam krig är nog roligare än andra världs krig spelen. Här får man göra allt från simma, flyga helikopter, åka bil och köra en strids båt. Jo det finns mycket här, och när man är i Vietnam är nog det bästa delen där man simmar och tar ned en snubbe från vattnet för att sen skära av halsen av honom. Grafiken har nu också blivit bättre, med t.ex. bättre vatten effekter som explosioner effekter. Men så är det också väldig ojämn där vissa ställen av spelet är fulare än Call Of duty 4.

Black ops är nog ett mycket brutalare spel än dom andra Call Of Duty spelen, och att ge den ett 18 år gräns spel är det värt att ge. Det flygger armar, ben och lemmar bort här.

Call Of Duty Black Ops är nästan som tre olika spel. För att man kan köra Single player, Multiplayer och sen CO-OP. Alla dom här delarna är uppdelade. CO-OP har man bara i Zombie mode. Sen är det Online delen med allt från Gun game till dom andra classiker Ground War.

Om du har kört MW2, så kommer du att känna dig ovan och inte gilla det här spelet i början, men i slutet kommer du att älska det här. Black Ops är nog det bästa Call Of Duty spelet som finns på marknaden nu, och slår Modern Warfare 2 på allt. En mästerverk som du inte får missa!

Medlemsrecensioner37
Samlat betyg: 7.6/10
1