Halo: Reach

Nu har gud skrivit lite i bibeln igen. Han har skrivit om och skrivit till. Bytt ut Master Chief emot Noble 6. Jesus blev ju sedan länge utbytt emot våran kära Spartan 117. Så hur har Bungie gjort? Vad kan dem ha ändrat nu? Vad finns det mer att få ut av denna serien? Och mest av allt. Är det ett vackert avsked ifrån min och kanske eran favorit studio?

Först vill jag framförallt börja med att skriva att jag var helt lyrisk över spelet. Jag vill ha lite mer goa grabbar att köra mer Multiplayer då jag älskar att vara social och snacka spel. Men nu börjar recensionen för årets spel för mig.

Story För mig har alltid historian varit bra i Halo. Jag älskade framförallt Halo 2 storyn mest utav alla. Då jag älskar vad dem säger, slutet och hela handlingen om Arbiter. Men Halo Reach är ju början av slutet? Skulle den storyn smälta in i min Halo bildade hjärta. Jag kan lugnt säga er att storyn i Halo Reach är den bästa av dem Halo spelen innan. För vissa säger det inte mycket men för mig säger det hur mycket som helst

Historian som utspelar sig i Halo Reach är både en fröjd för ögat och hjärtat. Det är inte mycket till intrudikation i början och du får snabbt lära känna din karaktär som bara svarar när det känns lämpligt. Du var ju trots allt en Lone Wolf kille innan. Det vi Halo fans redan vet är att planeten du ska försvara är redan dömd. Vi vet att den enda planeten kvar i början av Halo CE är Jorden.

Men hur faller Reach? Vad är det Noble Team gör som inte dem andra spartanerna inte lyckas med. Jo, dem är dem första som får veta saker som inga andra får. Dem är i mitten av actionen. Dem är ett renodlat team. Och framförallt dem är Spartan III. En billigare och mindre variation av Spartan II. (George är Spartan II)

För att inte Spoila eller förstöra historian för många av er. Så ska jag säga att designen och livet i spelet är mer sprudlande än någonsin. Designen påminner om våran kära gamla Halo. Och otroliga bakgrunder när du spelar kommer fram hela tiden. Världen är levande med Strutsar och fåglar, människor och monster. Det är hela tiden action och glass.

Campaignen i Reach är vassare än någonsin. Jag vid många gånger satt och tappade hakan. Jag älskade varenda person i teamet trots att jag inte lärde känna dem som om de vore mina bästa vänner. Men det är så mycket i just dessa män och kvinnor som återspeglar något i oss alla (tycker jag). När jag var klar med Halo Reach satt jag med kontrollen avslappnat i handen. Och började genast om kampaignen på legendary. Spelet är varmt i mitt hjärta och vissa scener, saker som händer när du spelar. Kommer antagligen för dig liksom mig. Vara Fantastiska.

Halo Reach har den bästa storyn i något utav dem andra spelen. Några utav mina vänner som bara spelat Halo CE varvade med Halo Reach. Dem älskade det lika mycket som jag gjorde. Och för mig säger det en hel del då dem är bil fantaster och älskar Modern Warfare liknande spel.

Det kommer även en rymdstrid som många sett som är grymt bra gjord. Det är Battlefront igen som många kanske saknat. Det enda jag saknade var en cool muliplayer del med det här. Det enda minuset.

Multiplayern Multiplayern i Halo Reach är den bästa muliplayern som gjorts (enligt mig) här har du Forge som du lärde känna i Halo 3. Här har du Theater mode som låter dig så på dina filmer och njuta till tusen. Forge är även förbättrat på hur du bygger och ditt tålamod kommer inte explodera så som det gjorde för mig i Halo 3 med att ställa saker rakt och skit. Nu är det fixat och Forge är lättanvänt med redan otroliga saker byggda.

Men Multiplayern är otrolig. Jag är LT Colonel Grade 2 redan. Och det borde säga en hel del. Multiplayern har allt som andra shooters har. Den har liksom tagit in allt bra slängt ut allt dåligt. Vi har Swat. Det är som Modern Warfare fast headshots gällande. Vi har Stockpile som är galet adrenalin kick med att klara ta ut flaggorna ur fiendernas zon och våran egna. Sedan har vi One Flag klassiker och som nu blir lite mer spännande med armor abilities. Headhunter du ska collecta huvuden och lämna in dem i zoner. Invasion är som våra gamla Battlefiield 1942 spel där man invaderar ett ställe under en viss tid fast bättre och mer action. Jag är helt förälskad i Invasion. Fan, det är så mycket att skriva att min lärare undrar om jag druckit energi dricka!

Påtal om Abilites så används dem på olika sätt av oss alla. Det är en stor del i spelet och Armor lock har räddat mig ett flertal gånger.
Det finns Sprint som gör att du springer som i Modernwarfare, för en kort stund men kan vara grymt viktigt i saker som Oddball och Capture the flag. Eller att du verkligen vill försäkra dig om att få ditt favorit vapen.

Sedan har vi Jetpack. En böld i röven. En ability som gör att dem hela tiden ser dig och skjuter dig uppifrån. Och lär du dig använda jetpack på ett grymt sätt kan assassinations och DMR bli din bästa vän. Men du syns lätt och många kan se dig.

Armor Lock. Ah Armor lock. Du går ned i odödligt läge, helt stilla och tar ingen skada alls (varav det odödliga) den är grym för att försvara saker, reta killar med svärd och sedan när du har fulländat din armor lock så förlorar personer i din närhet skölden. Det är både posivit och negativt. Har din fiende full sköld och är dum nog att stå och slå på dig så kommer han snart få en käftsmäll som han sent ska glömma.

Active Camo. Osynlig. Den gör dig osynlig och att radarn din går freaky med massa rödingar och detta kommer hända dina fiender med. Man är helt enkelt stealth typen som sniprar eller myser med hagelbössan i ett hörn. Många lär ha försälskat sig i den.

Bubble Shield. Ja. Man får upp sina liv och blir skyddad inom den. Den är grymt bra i en stor eldstrid men kan gå sönder av för mycket eldkraft på den (plasma) men kan rädda hela ditt gäng i en väldigt nära döden upplevelse.

Sedan har vi Rulla. Den sista. Och den här kan ändra en hel strid. Elites kan rulla fram, ge dig en smäll. Rulla bakåt och skjuta ihjäl dig. På mindre än 5 sekunder. Grym taktik om man lär sig den.

Det finns även massor av nya vapen. Hur många som helst att jag har inte ens fått en kille med Granat kastaren för att jag testar på det mesta fortfarandel. Spelets varitation och delar av barnor är fruktansvärt bra gjorda och vi har den typiska granaten kvar och plasma granaten som exploderar mer och skadar brutalt. Det är underbart.

Betyg 10/10 Spelet är underbart ifrån början till slut. Du får extramaterialet forge och theater som en bonus utav härlighet. Co-op stödet är galet och med ett gäng polare är fortfarande spelet en utmaning på co-op på legendary. Jag älskar möjligheten att förändra min spartan hur jag vill. Det finns så mycket att köpa att jag snålar med mina credits. Spelet är som Wow fast mer action och mindre äcklig glass (det finns god glass med). Halo Reach har tagit mitt och mina vänner hjärtan och kramat om den. Min flickvän älskar till och med kampanjen och det är helt otroligt då det är det enda spel hon gillat sedan Viva Pinata.
Halo Reach är 360s bästa spel för nuläget. Enligt mig borde man bara äga det för en tack till Bungie för räddad Xbox. Men mest av allt för det är ett urgrymt spel rättigenom. Så kom och njut med mig! Adda mig DynamiteOlls på xbox live så ska du,jag och våra vänner bara smiska covy rövar och slåss i Multiteam emot varandra! Halo Reach är för mig, Perfektion

Medlemsrecensioner42
Samlat betyg: 8.5/10
1