The Elder Scrolls IV: Oblivion

Skrivet av: Jerkus   2010-08-13

The Elder Scrolls: Oblivon är ett grymt spel!

Allt börjar med att (som andra TES spel) man är i ett fängelse för att man har begott ett brott.

Man börjar med att göra sin gubbe, man får välja mellan många raser som människor lejon och ödlor väsen, och dom väldigt kända rasen Elf som finns i många fantasy böcker tex Sagan om Ringen och Eragon. angående Sagan om ringen kan man vara Orc. sen när man har valt sin gubbe kan man ändra sitt ansikte som att göra sitt ansikte till en R-tard eller bara en vacker person, med andra ord så kan man ändra vad som helst på ansiktet som ögon och näsa, sen såklart får man välja namn på sin gubbe, kanske nått ballt lr larvigt tex Morot of doom lr nått. sen börjar SPELET och resten får ni ta reda på själv.

Spelet handlar om att portarna till oblivion har öppnats! en plats där onda väsen härskar och påminner än lite om helvetet, Den elaka Mehrunes Dagon har rest sig från sin tron och samlar sin armé för att härska över Tamriel, kejsaren har blivit mördad men sekunden innan gav han dig en amulett, en amulett som kallas The amulett of kings, som kan stänga portarna för oblivion föralltid. men kejsarens arvingar har också blivit mördade, och man behöver kejsligt blod för att kunna använda the amulett of kings. Så vem ska kunna äga tronen? vem ska kunna stoppa oblivion? alla arvingar är ju döda? det får du se när du spelar spelet annars spoilrar jag för mycket.

Man behöver inte alltid spela storyn hela tiden, det finns små uppdrag också som man kan hitta lite här och var. du kan också joina guilds som The fighters guild eller the thieves guild eller mages guild, Man kan också joina en guild som Kallas Dark BrotherHood, där är alla helt störda och vill bara döda så snabbt som möjligt, men ta det lungt, dom dödar inte sina egna medlemmar tur är.

man kan köpa hus, jaga, slakta, och stjäla saker och sälja dom till thieves guild, det kallar jag easy money!

Grafiken = 9/10

Spel hållbarhet 10/10

Röst skådespeleri 6/10

rösterna 6/10

Resten 10/10 om det gick skulle jag ge det 100/10 :P

Jag tycker detta spel är verkligen värt att köpa! om det är nått spel jag rekommenderar så är det detta :) om du skaffar oblivion är det nog bäst att skaffa det till Xbox 360 eller PC, men inte ps3 :) för på xbox kan du skaffa roliga expansioner tex. skaffa ett slott eller nått mehrunes razor, grymmaste kniven i spelet änligt mig, och du kan skaffa samma saker på PC och lite mer, men ps3 har inga expansioner förutom Shivering Isles och Knights Of the Nine,

det är inget fel att ha det på ps3, men om du vill ha flera saker i spelet så köper du det till Xbox 360 eller PC!

Hoppas ni gillar recensionen och har fått lite mera förståndelse för spelet, som sagt det är ett bra spel och värt och köpa! :D

Ha det så bra