The Elder Scrolls IV: Oblivion

Det här spelet är det bästa i The Elder Scrolls serien just nu. Jag har lagt ner över 8 765,81277 timmar på detta spel och har gjort runt 378 quests.

Handling: Man börjar som en fånge i staden Imperial City som ligger i provinsen Tamriel. Emperor Uriel Septim kommer med ett sällskap som kallar sig The Blades som har svurit att beskydda kejsaren genom cellen som man är i. Dem pratar om att kejsaren ska ta sig ut ur staden osedd för att lönnmördare har dödat hans söner. Captain Renault (en kvinnlig karaktär) öppnar en lönndörr genom att trycka på en sten och då hittar dem en gång som man följer. Sedan möter man massor av lönnmördare som försöker mörda kejsaren och lyckas mörda Captain Renault. Då säger Uriel Septim: and Captain Renault? Då säger Baurus i'm sorry sire we got to keep moving. Dem går igenom en dörr som man inte kan öppna. Man öppnar Captain Renault kropp och i den finns ett steel short sword och en fackla samt ett vapen som heter Captain Renault Akavari Katana (kan även ligga utanför). Sedan trillar en massa stenar isär och blottar ett hål genom väggen och från det hålet kommer 2 st råttor som man slaktar. Det finns även en råtta till i rummet som man kommer in i. Det finns 2 kistor och ett skelet samt en död goblin shaman. I den hittar man en nyckel som leder till nästa rum. I den första kistan hittar man en rusty iron axe och 2 gold. I den andra kistan brevid skelettet hittar man en diamant och lockpicks. I skelettet hittar man iron arrows en rusty iron bow och lockpicks som man behöver för att öppna kistan och leather armor och leather boots. I nästa rum kommer man möta en råtta som lämpar sig att kasta en fire ball på. Där finns även en kista som innehåller random loot. Sedan går man ner för en backe och hittar 3 råttor och en Zombie. Dem 2 första råttorna attackerar inte men den 3:e råttan vänder sig om och attackerar Zombien. Zombien brukar vinna och man dödar sedan den. I den brukar man hitta Mort Flesh och bone och en skull. Sedan går man vidare och när man kommer till en till nedförsbacke finns där en påse i väggen till vänster. Den brukar innehålla guld eller en healing potion eller en potion och fatigue. När man går vidare kommer man till ett rum där man kan svänga vänster in i en tunnel. I det rummet finns en kista som innehåller rusty iron armor och rusty iron legs. I lådan finns alltid 2 beer. När man går in i tunneln kommer man till en goblin som använder en rusty iron mace eller en iron mace. Framför honom finns en fälla som aktiveras genom att en tråd bryts. Då åker 3 tunga vikter med spikar på ner för att mosa allt som står där under. Sedan kommer man till ett rum med en lägereld och där finns ett skelett och en kista. I skelettet finns lockpicks och en ruby. I kistan finns det en silver goblet och något annat skit. I rummet intill finns en dagger och 1 gold som ligger brevid daggern. Där finns också en kista. Det är bara början av spelet men det finns hur mycket som helst att utforska!

Grafik: Grafiken är underbar! Allt är så grymt bra animerat. Det finns massor med alternativ för grafiken så att alla kan spela utan att det laggar! (PC).

Ljud: Ljudeffekterna är grymt bra! Mycket verkligt och bra inspelat.

Person: Man kan välja om man ska köra first eller second person vilket är väldigt bra!

Buggar: Det finns en jäkla massa buggar i spelet men dem jobbar på att fixa alla. Den patch som fixat flest bugger kallas the unofficial oblivion patch.

Jag tycker spelet är grymt bra och rekommenderar det för alla! Har spelet skälv till alla koncoller samt pc.

Story: Storyn är skit bra! Mycket välarbetat.

Effekter: Alla effekter till spelet är bra! Som tex när man kastar en magi.

Installation: Det tar inte så långt tid att installera för att vara ett så stort spel. Det finns en liten bugg när man ska avinstallera spelet ibland för Install Shield programmet krånglar lite men det kan man fixa genom att sätta in skiva gå in på den här datorn. högerklicka på skivan och trycka öppna. Sedan kör man startprogrammet för spelet och då installerar det om sig och man kan ta bort spelet!

Jag har skrivit min recension enbart från egna upplevelser och har inte kopierat från någon sida.

Hoppas ni gillar min lite mera grundliga recension av spelet The elder scrolls iv Oblivion Av: therb1995

Medlemsrecensioner109