Svenska
Gamereactor
nyheter
Hi-Fi Rush

Hi-Fi Rush var väldigt populärt hos Bethesda innan det släpptes

Spelet visade sig bli en lika stor hit internt innan det fick sin överraskningspremiär förra veckan och gjorde braksuccé...

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Hi-Fi Rush-skaparen John Johanas har i en intervju med IGN avslöjat att spelet som tog världen med storm förra veckan även var enormt populärt hos Bethesda redan innan. Beslutet att släppa titeln utan en stor marknadsföringskampanj baserades faktiskt till stor del på dess interna framgång.

Eftersom Tango Gameworks främst är känt som skräckutvecklare kändes det dessutom mer logiskt att bara lansera det utan uppståndelse. Game Pass var också en stor faktor, eftersom det gjorde det möjligt för spelare att ge titeln ett försök utan att behöva betala för något många säkert tyckte såg lite suspekt ut:

"There's this weird sort of viral positivity to this just playing this game. And Game Pass just felt like an excellent opportunity to let something...lose that skepticism immediately by just playing it and people just talking about it."

Vi älskade också Hi-Fi Rush (kolla in vår recension) och stealth-premiären fungerade otroligt bra, att döma utifrån försäljningen.

Hi-Fi Rush

Relaterade texter

Hi-Fi RushScore

Hi-Fi Rush

RECENSION. Skrivet av Måns Lindman

Måns har greppat dödsguran och taktfast spöat robotar i överraskningen Hi-Fi Rush..



Loading next content