Svenska
Gamereactor
Videos
Decarnation
HQ

Decarnation (Gamescom 2022) – Quentin de Beukelaers vision om psykologisk äventyrsskräck

Vi hade nöjet att träffa regissören QDB för att lära oss allt om det efterlängtade pixelkonst, berättelsefokuserade skräckäventyret där du spelar som kabarédansaren Gloria på 80-talet.

Audio transcriptions

"Vad är dekarnation?
Decarnation är en slags konstig händelse som inträffar i hennes liv, en massa konstiga saker kommer att hända, och halva spelet sker i hennes sinne, i hennes inre värld, och därför handlar spelet mycket om hur ditt verkliga liv kan påverka din inre värld och vice versa.
Så, som du säger, vi pratar om ett psykologiskt skräckspel och vi kämpar faktiskt mot våra rädslor och allt det där, kan vi säga, kommer vi att ha ett slags stridssystem för att säga så i den typen av spel, med tanke på att vi pratar om en narrativ titel?
Ja, spelet är mycket narrativt, och det har inte en enda typ av gameplay, det är en blandning av olika spelmekaniker, och var och en är tänkt att efterlikna vad hon skulle känna i spelet och vad du skulle känna som spelare, så det kan vara actionspel, pussel, rytmspel, som du kunde se i demot, och ja, vi leker med det och försöker hitta den bästa spelupplevelsen, den bästa interaktionen man kan ha för att representera vad någon kan känna."

"Och berätta lite för oss, pratar vi mer eller mindre om dig just nu, eftersom vi vet att du har utvecklat spelet först och främst på egen hand, men du skapade faktiskt en slags liten studio, hur du började utveckla det, hur du upptäckte att du behövde mer, var idén kommer ifrån, lite om början av DekarNation.
Ok, ok, visst. Innan jag började arbeta med videospel studerade jag film och konst, så det var mina första, du vet, de första sakerna som har gett mig näring, kreativt sett, och när jag började tänka på DekarNation arbetade jag fortfarande inom AAA-industrin, och jag hade alla dessa erfarenheter, personliga erfarenheter, saker som folk har berättat för mig, nära vänner, och olika berättelser, filmer som verkligen har påverkat mig, och du vet, allt detta var som, jag smälte det, du vet, när det gäller den känslomässiga nivån, och jag ville verkligen trycka tillbaka det och skapa något runt det, så ja, jag började ensam eftersom det var ett mycket personligt projekt först, och jag hade tur att hitta vänner och människor som stöder spelet, ta med besättningen för att arbeta med mig och göra vad vi gör nu med spelet."

"Vi siktar på Q1 nästa år, så 23 mars, runt det datumet, kanske lite senare. Spelet är relativt kort, men det är väldigt, du vet, påverkande, tätt, så vi försöker verkligen ha en hög kvalitetsstandard, så vi är säkra på att den upplevelse vi kommer att ha kommer att vara helt, du vet, perfekt."

Gamescom

Fler

Videos

Fler

Filmtrailers

Fler

Trailers

Fler

Events

Fler