Svenska
Gamereactor
Videos
Antro
HQ

Antro - Norman Benet Gamergy Intervju

Den gula ryggsäcksutrustade regissören på Gatera Studio berättar mer om det konstnärliga och underjordiska musikfyllda pusselplattformsäventyret.

Audio transcriptions

"Vi är på Gamergy i Madrid och vi tar en titt på de indie-projekt som visas upp här och vi är med Norman för att prata om Antro. Tack så mycket för att du är med oss. Vad handlar Antro om?
Tja, Antro är en introspektiv resa i en underjordisk värld där vi har typ tre distrikt och huvudpersonen, det är Nietzsche, måste komma till toppen som en och det är som en typisk hjälteresa men med en representation av urban kultur."

"Jag har bara sett en liten bit av den, men den verkar vara riktigt intressant, det verkar som en blandning av insikt och dödsstrandning. Stämmer det?
Ja, det är som en blandning av insikt på prospekteringsnivåerna, vi har två typer av nivåer, utforskningsnivåer som är som pussel och smygdelar och sedan har vi som musik nivåer där spelaren inte kan sluta springa och vi har hiphop och rapkultur och undergroundmusik, det är vad vi vill representera på spel- och musiknivåerna, vi fokuserar på Rayman Legends musiknivåer, det är det fokus vi har för de nivåerna."

"Som en löpare?
Ja, det är som en löpare med all rytm, som när spelaren hoppar med basen eller ja, med kick, snare och allt det där.
Är det anledningen till att den heter Antro? För de som inte vet, Antro kan vara betraktas som en underjordisk pub i Spanien, eller hur?
Tja, det är en blandning av det och på latin betyder Antro som en grotta, som en underjordisk grotta och det är därför vi har det namnet."

"Du bär en ryggsäck och det är inte så att du ska leverera något idag, men det är något väldigt centralt för spelet, det är viktigt, vad handlar ryggsäcken om?
Det är som det viktigaste i spelet, det är som att han måste ta med sig ryggsäcken till det översta distriktet och det är därför han bär ryggsäcken under hela spelet som kan verka global och allt det där."

"Det är det vi gör på grund av lite av en revolutionsgrej.
Berätta lite mer om studion, hur många ni är, vad gör ni, berätta om artisterna.
Vi är baserade i Barcelona, vi är nu ett team på mer eller mindre 12 personer som är som nära medlemmar och sedan har vi också samarbetspartners som vi har som rap, hip-hop, vi behöver artister att sjunga."

"Vi har också människor som hjälper oss med marknadsföringen, vi har människor som hjälper oss med när vi går på ett sådant evenemang, som filmar grejen och ja, vi har 2D-artister, 3D-artister, 2 producenter eftersom musiken är så viktig i spelet, 5 artister som om några dagar kommer vi att ha nyheter om de artister som är med i spelet eftersom de är nationella, kända, är välkända och sedan kodare och designers, ja."

"Vi är typ 12 stycken och vi började med PlayStation Talents-programmet, ja, och ja, det började på universitetet, på M-examensprojektet och ja, nu är vi och bildar studion.
Och vad är statusen för spelet, när kan vi förvänta oss att det släpps och har du en utgivare redan eller?
Vi söker nu efter det, efter en förläggare, om vi är utan, om vi inte får en förläggare, kommer vi att publicera i juni eller sommaren nästa år, men vi siktar på att ha en förläggare som hjälper oss med internationaliseringen av spelet eftersom vi vill att artister från alla länder för att få en blandning av kulturer i spelet."

"Och på PC för tillfället?
Nej, PC och PS, PlayStation, men vi siktar på att ha det på alla plattformar eftersom vi tror att Switch kanske är ett spel som passar bra där och det är vad vi vill.
Okej, jag ser fram emot att spela Antwerp själv."

"Tack så mycket för din tid, Norman.
Jag tackar er också."

Intervjuer

Fler

Videos

Fler

Filmtrailers

Fler

Trailers

Fler

Events

Fler