Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Vem vann vad i julkalendern?


Citerar Ridley:
https://www.gamereactor.se/brev/425403/Angaende+Julkalendern+2018/

Alla vinnare är meddelade, åtminstone.


Hmm, nja.... kanske det....
I changed by not changing at all
  • 0
Mycket dåligt att vinnarna inte anges offentligt. Visst, Gamereactor må vara pålitliga, men det är liksom vanlig folkvett att man inte hemlighåller vinnare i en tävling. Utgår man från vad Lotteriinspektionen säger verkar det (så vitt jag förstår) vara lag på att vinnarna ska listas så att alla kan se.
Luleå, Sverige.
Ja uselt. Nu har jag skickat ett en frågan som brev. Hoppas dem svarar. Sen blir det nog att höra av sig till Lotteriinspektionen och fråga dem.
  • 0
Citerar Rafner:
Mycket dåligt att vinnarna inte anges offentligt. Visst, Gamereactor må vara pålitliga, men det är liksom vanlig folkvett att man inte hemlighåller vinnare i en tävling. Utgår man från vad Lotteriinspektionen säger verkar det (så vitt jag förstår) vara lag på att vinnarna ska listas så att alla kan se.


Vår databas skickar ut ett automatiserat PM till den som vinner. Sen skickas priserna ut. Att göra nyheter om 38 stycken tävlingar med 3-10 vinnare i varje tar en hel vecka i arbetstid, minst. Den tiden finns inte - inte hos oss. Detta handlar inte för en sekund om att vi kör skumrask-metoder och stjäl priser utan om att vi är TVÅ personer som arbetar med GR på heltid. Två! Och jag/Jonas gör allt på siten som rör den dagliga ruljansen. Jag sköter Julkalendern helt själv, allt, och jag har bara inte tiden att göra 38 stycken nyheter med vinnardragningar, bilder och länkar - varje år. Det skulle aldrig gå. Anser man detta vara osjysst finns det såklart gott om andra tävlingar på nätet att delta i, jag vet dock helt stensäkert att vi tävlat ut och skickat ut priser för över en halv miljon kronor (!) till våra läsare genom åren. Och det är jag stolt över.
Petter Hegevall / Gamereactor
Citerar Petter:
Jag sköter Julkalendern helt själv, allt, och jag har bara inte tiden att göra 38 stycken nyheter med vinnardragningar, bilder och länkar - varje år.

Tack för svar, tävlingarna är ju enormt uppskattade i vilket fall. Vad många skulle uppskatta är en nyhet (räcker med en), där vinnarna står i en simpel lista, såhär:
https://www.gamereactor.se/nyheter/214204/Vinnarna+i+adventslucka+fyra+i+Gamereactors+Julkalender/

Men finns det inte tid eller möjlighet så får det väl vara så.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Så många priser och ändå så knäpptyst, från alla som vinner. någon gång såg jag en som skrev i en blogg han vunnit dock. Tror inte det är något lurt, men lite konstigt är det, varför vill folk dölja då dom har vunnit.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Mako
Citerar Petter:
Detta handlar inte för en sekund om att vi kör skumrask-metoder och stjäl priser utan om att vi är TVÅ personer som arbetar med GR på heltid. Två!

Nej, jag tror inte det rör sig om mygel. Däremot finns det lagar och regler kring det här. Jag tvivlar starkt på att lotteriinspektionen bryr sig om hur många heltidsanställda ni har.
  • 0
Citerar henkess:
Så många priser och ändå så knäpptyst, från alla som vinner.

400 av er skriver regelbundet här på siten. 369 000 är reggade. You do the math...
Petter Hegevall / Gamereactor
  • 0
Citerar Petter:
Citerar henkess å många priser och ändå så knäpptyst, från alla som vinner.
400 av er skriver regelbundet här på siten. 369 000 är reggade. You do the math...


En bra chansning är att dom flesta som var med i er Julkalender är aktiva.
  • 0
Blir det nån julkalender i år?
  • 0
Undertecknad vann bl a. en dedikerad hårdvara samt en liiiiiiten, liiiiiten denimbyxa, förra året. I en annan kontext vann jag även en mustig SodaStream.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Även jag har vunnit i julkalendern. Ett spel till Xbox. Så nu kan vi platta till våra foliehattar och göra fina julgranspynt av dom ;)
  • 0
Inga vinnare har dragits än, så att alla vet.
Petter Hegevall / Gamereactor
  • Missing Avatar
  • Mako
Kommer ni gå ut med vinnarna i år, och därmed följa gällande lagstiftning?
  • 0
Tävlingarna är ju fortfarande kvar och öppen?
1337
  • 0
(1) Vi bryter inga lagar utan går ut med vinnarna genom att meddela dem alla.

(2) Ska stängas och kirras denna vecka,.
Petter Hegevall / Gamereactor
  • 0
  • Missing Avatar
  • Mako
I så fall är det ju väldigt märkligt att Spelinspektionen (f.d. Lotteriinspektionen) säger så här om tävlingsvinster:
"Information ska finnas om var och närnamnen på pristagarna kommer att publiceras. Resultatet av tävlingen skapresenteras på lämpligt sätt, till exempel i en dagstidning eller på en webbplats. Det räcker inte att bara meddela vinnarna personligen."

Att ni meddelar vinnarna hjälper alltså inte. Alla måste kunna se vilka som vunnit.

Menar du att myndigheten har fel och du rätt? Förvisso skulle man kunna hävda att tävlingen är ett lotteri (i och med att det är slumpen som avgör vinnaren), men då är det ännu hårdare regler som gäller med licens o.s.v.

https://www.spelinspektionen.se/globalassets/dokument/informationsdokument/kommunala-lotterihandlaggare/skillnaden-mellan-lotteri-och-tavling.pdf
  • 0
Petter vägrar inse det han gör är olagligt. För han vägrar ta konsekvenser. Som vanligt. Allt är riggat tycker jag. Har aldrig vunnit något och kommer inte göra det heller. Usch.
Vi drog ihop priser för 60 000 kronor. 70 000+ medlemmar deltog, du vann inte. Och då är jag en idiot? Jösses, väx upp...
Petter Hegevall / Gamereactor
  • 0
Vart är det någon som har skrivit att du är en idiot?

Som många andra så tycker jag att det är lite dålig info om när tävlingarna är över och vilka som vunnit. Antar att det är över nu och alla som vunnit har fått meddelande om det?
1337
  • 0
  • Missing Avatar
  • Mako
Frågan är väl varför man låtsas som att det inte finns lagar och regler om dylika tävlingar.

Sen kan man väl skjuta in att förtal också är olagligt, PoisonInMyVeins.
  • 0
"Antar att det är över nu och alla som vunnit har fått meddelande om det?"
Ja, det har jag ju skrivit.

"Sen kan man väl skjuta in att förtal också är olagligt"
Alright, det här är end of the road för din del... Enough is enough.
Petter Hegevall / Gamereactor
  • 0
Vann ett nätagg, väntar fortfarande på att det ska klonka till i brevlådan.
Ei saa peittää
Jag vann i år, om någon ville veta. Dock inte exakt det som stod i den luckan jag vann på, vilket jag mailat Petter om (inte fått svar). Jag är såklart tacksam för det jag fick, ville bara se om jag missförstått eller vad som hände
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!