Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Japanska försäljningsiffror


1. Common Knowledge Training for Adults DS (NDS) - 102.240 (451.106)
2. Pokémon Diamond (NDS) - 78.744 (1.682.896)
3. Kirby Squeak Squad (NDS) - 77.949 (244.081)
4. Pokémon Pearl (NDS) - 65.574 (1.423.990)
5. People Kanji Test (NDS) - 33.932
6. New Super Mario Bros. (NDS) - 27.361 (3.393.921)
7. More DS Brain Training (NDS) - 24.166 (3.412.00
8. World Soccer Winning Eleven DS (NDS) - 23.653 (112.92
9. Ridge Racer 7 (PS3) - 21.655
10. Mobile Suit Gundam: Crossfire (PS3) - 21.310


Hårdvara


1. DS Lite - 148,174 (5,595,283)
2. PS3 - 81,639
3. PSP - 19,123 (1,492,596)
4. PS2 - 16,157 (1,233,221)
5. Xbox 360 - 3,864 (95,179)
6. GBASP - 1,320 (211,205)
7. GBM - 1,213 (133,409)
8. GCN - 496 (69,496)
9. NDS - 279 (956,975)
10. GBA - 12 (3,213)
11. Xbox - 3 (1,699)

DS tar de åtta första placeringarna varav de flesta tillverkade av ninendo själva. Det märktes inte mycke av de nya PS3 titlarna, men kanske inte så konstigt då de som vanligt när sony släpper nytt knappt finns ett enda intressant spel på realesen. Är det föresten någon som tror att ps3 ens i framtiden kan gå lika bra som DS?
Jag tror inte de då DS innan året är slut kommer att ha sålt över 7 miljoner, kanske 8 miljoner bara iår i Japan. ps2an sålde som bäst 3,7 under ett år.
  • 0
Jaha...det var...intresant...

Gr brukar väll raportera om sånt här när det är något speciellt.

Jag tycker det mest låter som fanboy argument (no offense).
Remember, even the greatest gamers have once been n00bs. "I'm a gameoholic!"
  • 0
Nintendo kicks ass!
...
  • 0
Jaha ? De har man ju stort intresse av
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Snacka om Nintendo går starkt i Japan...

Zomg, nya smileys!!
  • 0
fan vad nice 3 xboxar och 12 gba
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Jag lovar att endast 2 av de 3,864 som köpt Xbox 360 är japaner
  • 0
Imponerande försäljning DS lite har Bra mycket mer än vad jag trodde.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Japaner , japaner.......

Pokemon och Brain training är som knark för dem
Det är farligt att leva , man kan dö.
  • 0
Hehe, värkligen imponerad av DS Lite!
  • 0
Citerar Rage999:
Jaha...det var...intresant...

Gr brukar väll raportera om sånt här när det är något speciellt.

Jag tycker det mest låter som fanboy argument (no offense


statistik är ju så oerhört kul att man aldrig kan få nog. De enda GR för övrigt vanligtvis rapporterar om är den svenska och Brittiska listan. Hur kul är de? Vad är fanboy-argument? att nintendo går bäst?
  • 0
Vad är det för fel med försäljningslistor och statistik? Inget att böla över, alla forum som jag besöker postar nästan alltid sånna här saker. Och det är ju alltid en massa tjafs om vem som säljer mest etc, då behövs sånna här listor.

Tycker att majoriteten här på GR är så jävla rädda för nya trådar och vill hellre ha allt i en 800-siders tråd så att det blir omöjligt att se vad man diskuterar om.
Atari uppfann det, Nintendo använde det, Sony gjorde det mainstream, Microsoft köpte upp det.
  • 0
Citerar Belmont:
Vad är det för fel med försäljningslistor och statistik? Inget att böla över, alla forum som jag besöker postar nästan alltid sånna här saker. Och det är ju alltid en massa tjafs om vem som säljer mest etc, då behövs sånna här listor.


Håller fullständigt med dig. Felet med GR forumet är precis som du säger att det sällan kan bli spännande diskutioner då då GR skribenterna själva är sådana ordnings-fascister! Allt ska samlas på ett ställe där ingen orkar läsa och skriver man ett inlägg så tas det ofta bort eftersom någon annan för 3.4 år sedan skrev något liknande. Därför jag föredrar gon.
  • 0
Du vet, det du beskriver "allt ska samlas på ett ställe" är inte ordning, utan är bara klumpigt
Prövade göra det en gång, mitt skrivbord gick nästan sönder då alla mina saker (utom TV, stereo, möbler, konsoller) låg på den
  • 0
Citerar tryffel8:
Allt ska samlas på ett ställe där ingen orkar läsa och skriver man ett inlägg så tas det ofta bort eftersom någon annan för 3.4 år sedan skrev något liknande.


Haha, GR i ett nötskal, nej men. Det där 3,4 år sen känns jävligt... sannt : )
Atari uppfann det, Nintendo använde det, Sony gjorde det mainstream, Microsoft köpte upp det.
  • 0
Nintendo har verkligen totalt övertag i Japan. Dröjer nog ett ganska bra tag innan Sony alls har möjlighet att konkurrera med DS med sin PS3.
Ska bli riktigt kul att se vad som händer när Wii släpps. Sony får nog sig ett välbehövligt knäpp på näsan så de vaknar. De är inte längre på en ohotad förstaplats.
"Nu får vi en politik där det lönar sig bättre att vara frisk och ha ett arbete än att vara sjuk och arbetslös" - Lars Ohly
  • 0
11. Xbox - 3 (1,699)

Haha det är fan lite coolt alltså!
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
Citerar tryffel8:
Är det föresten någon som tror att ps3 ens i framtiden kan gå lika bra som DS?
Jag tror inte de då DS innan året är slut kommer att ha sålt över 7 miljoner, kanske 8 miljoner bara iår i Japan. ps2an sålde som bäst 3,7 under ett år.


Din jämförelse är skrattretande. Mobiltelefoner säljer mycket bättre än bärbara datorer men datorer kan saker som inte mobiler kan därför går det inte riktigt att jämföra de båda.
  • 0
Citerar Jag E Bäst:
Din jämförelse är skrattretande. Mobiltelefoner säljer mycket bättre än bärbara datorer men datorer kan saker som inte mobiler kan därför går det inte riktigt att jämföra de båda.


Absolut inte. Tvärtom är de så att PS3 kan många fler saker än DS. Både två säljs och marknadsförs som spelmaskiner med skillnaden att du med DS håller skärmarna i handen. Sony är vana vid att deras maskiner domminerar hårdvaru och mjukvarufförsäljningen. NU är det DS som domminerar på båda plan. DS är så stor att den tar väldigt yppmärksamhet från alla maskiner.
  • 0
Är det där totala försäljnings siffror?
Jaa, man kan ju verkligen jämmföra med PS3 med tanke på att den bara sålts i några dagar nu medans DS varit ute i över ett år.

Och sen det jag frågade om fanboy argument är settet du lägger fram det på, du är ju inte direkt opartisk. Och sen skulle jag vilja ha din källa.
Remember, even the greatest gamers have once been n00bs. "I'm a gameoholic!"
  • 0
Citerar Rage999:
Är det där totala försäljnings siffror?
Jaa, man kan ju verkligen jämmföra med PS3 med tanke på att den bara sålts i några dagar nu medans DS varit ute i över ett år.

Och sen det jag frågade om fanboy argument är settet du lägger fram det på, du är ju inte direkt opartisk. Och sen skulle jag vilja ha din källa.



Siffrorna visar totala siffror för iår. Alltså 6,5 miljoner DS har sålts i Japan detta år. När jag jämför med PS3 så vet jag ju självklart att den nydligen har släppts. Men de jag ville säga va bara att jag tror inte att den ens senare kommer att ha en chans att rå på DS. DS är de största som släppts i Japan någonsin och den själ väldigt mycke uppmärksamhet. De va därför jag jämförde med PS2 också. Källan kan du hitta lite överallt. Gamecore.se har bland annat postat siffrorna. De redovisas varge vecka på många ställen, trodde inte de va nödvändigt att ange källa.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!