Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Final Fantasy-fans titta hit


Härligt! Du har bra spelsmak
Hmm nu ska vi se...
PS2: Har börjat på FFX-2, spelar typ minst en gång i veckan på FFX, är i slutet på Kingdom Hearts, köpte Unlimited Saga (mest för Eternal Calm bonusdisken) så det ska jag ge en chans nån dag här, Mark of Kri har också precis påbörjats. Är grymt sugen på FF9 också (PS men men)

Lite Advance Wars Dualstrike blir det emellanåt, särskilt på tågresorna till min flickvän
Snes är alltid välspelad på! Sitter och lirar chronno trigger, fast det var länge sedan sist nu... (Har det Us-versionen, long live converter )
Tales of Symphonia till GC är jag mitt uppe i också , fyfan vad många spel jag har igång samtidigt, inte hälsosamt
  • 0
Men angående FF8, hur långt har du kommit? Spelet är helt kollosalt underbart, från början till slut förbered dig på att du förmodligen kommer över 100 timmar om du är sen sån som spelar spelet fullt ut har nog själv kommit upp i 156 timmar sisådär kortspelet är så beroendeframkallande, men jag vet inte varför faktiskt!

Sen jusste, ska fråga en sak, nu kommer alla som läser det här att typ slita nacken av mig men men... Hela Chocobo-grejjen i 7:an, är det så skoj? Jag har inte tillbringat någon tid till det, spelade typ bara igenom 7:an rakt igenom, som sagt var det nog bara eftersom jag spelat 8:an innan och samtidigt var mitt uppe i 10:an. Man borde kanske köra igenom 7:an från början igen och typ ta allt, master:a alla materias osv...? Vad tycker du?
  • 0
lr ska man kanske vänta å se om det kommer en remake till PS3 lr 2? OM de nu ska släppa spelet, lär de ju göra det till PS3, fatta vilket flaggskepp det skulle bli... Med kanske några små utbyggningar av spelet, gärna någonting i stil med Dark Aeons i FFX *mums*
  • 0
(braeck) hur långt har du kommit på kingdom hearts då, själv har jag nog klarat allt som går. alla dalmatiner nallephu sepherot o extra bossarna, har level 100. ett riktigt skoj spel längtar till 2:an.D:

ja har inte kommit spec långt på ff8 typ när man håller på vid en tvstation då seifer o quistel kommer o håller på

angående 7:an o chocobo så är det inte det minsta kul, ja hatar det och har aldrig lyckats tyvär. det ä grymt svårt o enligt mig o kräver enormt mycket tid. men det är värt det, min kompis fixa en guld chocobo och han fick ju de allra bästa grejerna/summons the knights of the round.

och angående 8:an så lånade ja min kompis spel för kanske 4 år sedan och kom till början av 4:de skivan o kom aldrig förbi en boss, kommer ej ihåg va han/hon heter typ ada elle någe otäckt den drawade liv från renoa hela tiden så då la ja av me det o nu skall det klaras fullt utD:
Klimax
  • 0
asså jag köpte en PSP för crisis core men dom har ju inte visat ett skit förutom den tråkiga concept trailern jag vill ha gameplay bilder o filmer asså känn att agj typ köpte den i onödan tänk om det aldig kommer
LA CLAN - PEPSI SHOTGUNZ AND LOCUSTS
  • 0
[Disasterific] Gilgamesh är alldeles riktigt, om du visste det så antar jag att du är en riktig ff9 fantast (som mig själv). Din tur
Guy is a maniac!! Why did he bite me?
  • 0
ska varva ff9 snart nu har pricis varvat 7:an efter slit var på nyårs afton faktist
LA CLAN - PEPSI SHOTGUNZ AND LOCUSTS
  • 0
Kvarniz:e ff8 bra enligt dig
LA CLAN - PEPSI SHOTGUNZ AND LOCUSTS
  • 0
Min tur ja, och jag tänker ta en skitsvår fråga, för att se hur väl ni känner till Final Fantasy VIIs dolda hemligheter:

FF-quiz: I Final Fantasy VII finns det materior man enbart får genom att uppföda chocobos. En av dessa materior kan man dock få genom en bugg, långt innan man har börjat uppföda chocobos.
Frågan är: Vilken?
I am Alpha and Omega... the Beginning and the End... the First and the Last...
  • 0
WTF det var en svår fråga
  • 0
kvarniz tänkte också på det. men den får man inte av att uppföda chocobos
  • 0
hmm det var en svår
Klimax
  • 0
Element materian?
Man måste skaffa sig dendär nöter som man ska ge till den vita chokobon.

Och vad är SPSP för någon linje?
Inte CPCP då? ... host
Själv går jag natur. Och vad jag ägnar halva lovet med är att plugga samhälskunskap och bygga på min hemsida. Tiden för lov är ute!
Live your dream, or die trying!
  • 0
Hey två snabba frågar till er alla goa ff-nördar!
1. Är det någon som har koll på när FF XII kommer egentligen?
2. Nästan samma frågan men denna gång om KH2, jag väntar och väntar oooooch väntar.
  • 0
nap_exe: 1. typ aldrig 3. typ mars var det
LA CLAN - PEPSI SHOTGUNZ AND LOCUSTS
  • 0
Nej, inte element materian. Och man behöver inte mata en chocobo för att få denna materian, utan man måste utnyttja en bugg.

Som en liten ledtråd kan jag säga att man utnyttjar buggen genom att använda Highwind.

Final Fantasy XII lär komma under åskskiftet, fast jag rekomenderar starkt att finna NTSC-utgåvan.
I am Alpha and Omega... the Beginning and the End... the First and the Last...
  • 0
Jo, tvivlar starkt på att Square kommer o ge oss en vettig konvertering den här gången heller Sen e ju inte väntetiden något direkt plus heller.

24:e Mars kommer det i Japan
shador | extra dry.
  • 0
Med Final Fantasy X hade Square i alla fall vett nog att ge PAL-versionen samma saker som Final Fantasy International kom att ha (Dark Aeons) minus snabbhet, så det finns lite hopp.
I am Alpha and Omega... the Beginning and the End... the First and the Last...
  • 0
Men sen fick vi varken final mix av KH eller Last Mission av FFX-2
shador | extra dry.
  • 0
Ok, nu har jag återförenats med FF VIII med hjälp av min kompis flickvän (som vissa vet så blev mitt ex stulet )

Är i Lunatic Pandora just nu, ska möta nån liten robotboss men måste samla ihop lite mer thundaga innan jag ska pwna honom...
WAAAGH!!!
  • 0
Tack för svaren! Det verkar som att det blir att importera båda då
  • 0
Importera is the shit
Ne men det vore ju skönt att kunna slippa göra det...
Hmm.. jaja sånt är livet.
Jag ska förresten imortera NDS Lite senare, i mitten av mars tror jag för då lär det ha kommit fler än de nu tre utropade färgerna (hoppas svart hoppas svart), lyckades sälja min gamla ds för 1100, utan några spel till så jag är rätt nöjd, förlorade sammanlagt 100 kronor på det Känns som att det är värt att vänta en liten stund på Lite då...

Edit:
Oj glömde dig [klimax]
****Spolier****
Jag har precis låst nyckelhålet (fånigt det låter när man säger det på svenska...) i Hollow Bastion, har samlat alla dalmatiner och håller nu på med de sista Cuperna innan jag ska ta mig till sista området i spelet.
Avslöja nu inget om vad som händer, men jag undrar en sak. Jag vet att om man får 100% (ja jag vet vad det innebär) så får man ett annat ending, men min fråga, är det en "fortsättning" på det ending man får ifall man klarar spelt, låt oss säga till 78%? Eller är det två helt olika? För ifall man inte får se "not perfect ending" om man får "perfect ending" så vill jag klara det innan jag tagit allting först, och sen klara det med 100%, hajjar du?
****End Of Spoiler****
  • 0
Need help!

Med Final Fantasy VIII!

Har precis kommit till Ultimecia Castle men mina gubbar suger riktigt hårt. Jag förstår faktiskt inte hur jag har kommit såhär långt
Alla har runt 3000 HP, Squall slår ungefär 600 och Zell 500. Rinoa står i bakgrunden och healar osv.
Vad ska jag skaffa för magier och viktigast; var?

Kör Curaga på allas HP.
Squall;
Str: Thundaga (57)
Elemental atk.: Tornado [50 %]

Zell;
Str: Pain (70)
Elemental Atk.: Thundaga [100%]

Hur gör jag dom starkare? Och hur får jag mer HP? Sätter in Full-Life istället för Curaga?

Är tacksam för all hjälp
WAAAGH!!!
  • 0
(braeck)
nu kanske det blir jobbigt för dej om du redan tagit alla dalmatiner för man ska få det andra slutet om man tagit alla dalmatiner. själv har ja aldrig testat o klara spelet med alla dalmatiner så ja vet ej hur det slutar då
så när ja får tebax mitt ps2 så ska ja kolla hur det ser ut.
så se nu till o klara det sepherot kan vara knepig ibland
Klimax
  • 0
Kan det vara quad materia kanske...jag vet vart och hur man får den materia du tänker på men jag kommer inte riktigt ihåg vilken materia det är av den o mime
Guy is a maniac!! Why did he bite me?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!