Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Spel du glömt namnet på


Hej jag söker ett spel på pc som man spelade för kanske 10 år sedan men är troligen äldre än så. Vad jag kommer ihåg så var man ingen riktig figur(karaktär) utan man flög endast. Man kunde svänga höger vänster upp och ner för att undvika föremål som kom när man flög. Ganska läskig musik i bakgrunden (för ett barn) och i slutet av spelet om man klarade hela banan vann man en mask och typ guld om jag minns rätt. Någon som vet? bästa spelet. Btw det är inte spelet från rummel och rabalder.
Svar till:

Ginkgo
den 20 april 2020 kl 17:48.

Jag har letat i timtal efter namnet på ett spel jag hade på önskelistan när jag var liten (men aldrig fick!) Det var till PC, gissningsvis slutet på 90-talet. Det handlade om en pojke och en dyngbagge! Spelet var tecknat, jag tror 2D. Jag klippte ut det från en tidning och satte upp det brevid önskelistan så att inga misstag kunde begås, haha! Jag tror att pojkens namn var med i spelets titel.

Blir så himla glad om nån kan lista ut denna!

Elroy får insektsfnatt

Hej alla glada! 

Likt matadoren i "Tjuren Ferdinand" så sliter både jag och sambon av håret snart, då vi inte kan komma på namnet till ett gammalt dataspel. Så vitt vi kommer ihåg det så var det ett svenskt dataspel, med en is-prinsessa eller en krigar-prinsessa, som kommer till liv, (blir en verklig person) efter ett tag spelande. Vill minnas att det var snö överallt och runskrift eller liknande. Det sista vi kommer ihåg är att hon hade en pilbåge av någon sort. 
 

Vi har även för oss att det var ett tv program som de gjort till ett spel, och att man var tvungen att spela spelet för att lösa vissa grejer, jag kommer inte ihåg. 

Du som löser namnet på detta spel är i mina ögon ovärderlig, och borde få Nobelpris! Hoppas tråden är igång, och att min riddare kan komma och rädda mig ifrån denna fruktansvärda minnesförlust. 

  • 0

Hörrni, nu kommer det en grej här som jag bara måste få bekräftelse på. Tididgt 2000-tal så fanns det ett spel vid namn Pickup Express. Det var ett racing-spel som man fick när man köpte någon viss grej på Statoil och det innehöll en sinnersjuk mängd produktplacering. Bland annat fick man leverera Big Mac-hamburgare från McDonalds och Maxell VHS-kasetter. Hursomhelst så vill jag minnas att det även fanns en spinoff på spelet vid namn Movie Express där man enbart levererade filmer istället för diverse andra ting som möjligtvis kunde få plats i en budbil. Är det någon mer än jag som kommer ihåg just denna spinoff eller har jag blivit helt galen?

Gröt? Är du helt knäpp eller?
  • 0
  • Missing Avatar
  • Lori

Hoppas nån kan hjälpa mig! Sökt i flera år efter ett gammalt pc spel som jag spelade på tidigt 2000 tal. 

Det hette något i stil med "de dansande skeletten" men inga resultat för det på en googling. 
 

Det handlar om en pojke som precis innan sommarlovet bryter benet och får bo hos sin morfar/farfar som är en trollkarl. Man spelar spelet i form av en mus som pratar med pojken. Sedan går man runt i skogen och löser gåtor/problem/pussel. Musen har även en flickvän. 

  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!