Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Bergsala tar in nya Gameboys!


Bergsala har äntligen beslutat sig för att ta in de nya GBA SP modellerna med dom betydligt bättre skärmarna för dom inte gillar de äldre ganska värdelösa skärmarna med sidobelysning och alldeles på tok för mörk skärm med en blå hinna över sig. Dessa har funnits i USA i ca ett år nu. I EU är dom tydligen döpta till GBA SP AGT och ny färg är surf blue, rätt snygg, framförallt ett måste då är den enda maskinen du kan spela de äldre GB-spelen i perfekt återgivning som en vanlig taklampa inte kan ge.

Konstigt nog har jag bara hittat information från den nya EB games katalogen. Själv importerade jag en från USa redan förra året och kan säga att kvaliten är klart bättre än exempelvis PSP och likvärdig med DSL.

bilder att jämföra med

http://media.gameboy.ign.com /articles/652/652641/img_3086 339.html
  • 0
Härligt. Läste om denna och blev lite besviken över att den inte ´har lanserats här än. Men nu blir det ändring på det! =)

Får bara hoppas att prislappen blir snäll nog så att man kan göra ett snabbt köp.
shador | extra dry.
  • 0
länken funkade inget vidare...

Men jag läste nåt om det här, bör man skaffa micro eller den nya SP?
If you're a girl under the age of twelve and you're high on marijuana - Don't ride your bike.
  • 0
Vet nån var man kan köpa gba biligt på internet
!quote- Forever
  • 0
Micro har ju mikroskärm, vafan...
Jag är odödlig. Jag har aldrig dött, så ingen kan bevisa att jag inte är det.
  • 0
fixa länken,tack
Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it.
  • 0
Som sagt kanske du skulle skriva in hela länken å inte början och slutet

Skulle sitta fint med en bättre upplyst skärm, men sen så finns de inte många spela jag vill spela på GBA så de får göra det samma för min del. Men mycket bra för de som spelar mycket på GBA såklart.

[FORCEN]
"länken funkade inget vidare...

Men jag läste nåt om det här, bör man skaffa micro eller den nya SP?"


Jag säger SP, ihopvikningsfunktionen gör att du minimerar repandet av skärmen
Wort, wort, wort!
  • 0
http://media.gameboy.ign.com /articles/652/652641/img_3086 339.html


Nu ska länken fungera. Någon undrade om priset och priset kommer att vara precis som innan. Sedan så skulle jag också rekomendera den nya SP modellenb framför micro. Dels för att den i min mening är klart snyggare, den är hopvikbar och kan spela alla gamla GB spel. Det är verkligen en upplevelse att spela gamlla tetris och super mario land på maskinen. Och alla GBC spel som ser helt klart bättre ut.
  • 0
Men orka ett nytt GBASP, DS Lite FTW ^^
Black n Pink
  • 0
Big deal, skärmen på min gamla ruttna SP NES Edition är tillräcklig. Och vem bryr sig om GBA nu när DS finns?
  • 0
G-Force, hur kan du tycka den är tillräcklig´? den är ju fan äckligt usel på alla sätt och vis. Den blåa hinnan förstör ju allt. mörk är den också. Och en annan nadledning att skaffa denna är att du kan lira ptrecis alla gamla GB spel och de blit en helt ny upplevelse att spela dom med perfekt skärpa och färg.
  • 0
Men ärligt varför inte i den stora Wii tråden för?
Islam+frihet=lol
  • 0
Därför det inte handlar om Wii?
If you're a girl under the age of twelve and you're high on marijuana - Don't ride your bike.
  • 0
Men orka. Köp DS eller PSP.
Medlem sedan: 2005-08-04 .. När får man guldklockan?
  • 0
tryffel8: Du, om jag skulle betygsätta skärmen till vanliga SP skulle det bli 10/10. Det är inga som helst problem med att se vafan som pågår i spelet oavsett om det är kolsvart eller skitljust i rummet.

Om jag skulle jämföra den gamla med den här nya SP:n skulle betyget säkert bara bli 5/10, men big deal! Om man inte har provat denna nya version så kan man bara inte lida av att spela den gamla. Jag fattar inte hur någon som inte har gråstarr kan klaga på gamla SP-skärmen.
  • 0
Vilken skillnad det var mellan dom där gameboysen(?) i den där bilden som tryffel läankade till!
Allvarligt, har ni suttit och spelat GB-spel med den belysningen?

<skadeglädje>HaHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!! </skadeglädje>

Per Aspera Ad Astra
  • 0
Mjo, de ligger nått i dedär, är man van med vanliga SP är man ju. Men jag reagerade faktiskt redan när den va ny att de inte såg ritkigt normalt ut me den där ljusblåa hinnan.


Benoit, mja, sant du, men de har funnits värre skärmar, dn älsta GBA gör ju att man ständigt ser sig själv i den. Men ja, de är helt klart en brist nintetendo haft dehär med bra skärmar. Segas game gear släpptes lixom 13 år innan nintendo brydde sig om belysta skärmar. Också deras bärbara megadrive nomad slår den gamla SP modellen med hästlängder i kvalite. Och nintendo kan knappast skylla på kostnader och teknologi. Möjligheterna har funnits länge. Trots allt. nya GBA och DS lite har de bästa skärmarna som gjorts, bättre än PSP skulle jag vilja säga.
  • 0
Jo, jag hade en GameBoy en gång i tiden, det var den där smala versionen av den där feta jäkeln. Vet du vilken jag menar? För jag har glömt bort namnet på den. Tror att det var GameBoy Micro?
Per Aspera Ad Astra
  • 0
Pocket hette den mindre versionen.
shador | extra dry.
  • 0
Ja juste! Pocket hette den ju!
Per Aspera Ad Astra
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!