Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Idéer till Halo 3!


Hej alla! Den här forumet handla om, som ni särket förstår, om idéer till Halo 3, som till ex: nya vapen, nya fordon, nya lägen, förbetradde spelbarhet m.m.
Låt idéerna flöda!
Att vara pessemist är bra - Antingen går allt precis som du säger eller så blir du glatt överaskad.
  • 0
Jag tycker att spelet ska innehålla gängkrig mellan Grove Street och Ballas, know what I'm sayin'?

Det skulle ju heller inte skada att göra lite känsla i vapnen som omväxling.
  • 0
Jag hoppas på att Bungies ideer kommer att bli bra. Tänk om allt bara blir skit. Jag tycker det är bra med nya ideer men jag tycker inte dom ska ta bort warotgen, shot gunnen. Dom kanske gör så att dom gör om shootgunen så att den blir lite snyggare!
  • 0
Tänk om man hade jobbat för Bungie
  • 0
Ja verkligen, vilken dröm! Efter videon som någon la upp där en kille visade runt i deras nya byggnad så blev man fan otroligt sugen!
Finally, in conclusion, let me just say this.
  • 0
Men OMG!
Det finns ju massor av Halo 3 trådar nu.
The fuzz is here!
  • 0
Mentor man kände verkligen kärleken på Bungie Studios

De har ju faktiskt världens största "spelstudio-community" (The Seventh Colum), så de har många fan och alla är så störtsköna

Hehe älskar Pimps at Sea
HaloSweden.com - Informativ Halo-sida med nytt Halo-forum!!
  • 0
posta gäran till några trailers elerl bilder
You Wouldnt steal a handbag! You wouldnt steal a car! Yes, if it was that easy
  • 0
"Tänk om man hade jobbat för Bungie"

Tänk så hade ett färdigt exemplar av Halo 3 ramlat ner i din brevlåda just nu!
Gå in på -> www.xboyz.se och regga er
  • 0
Jag skulle vilja se en lika intressant och imponerande story som i ettan, jag vill även att den aningen mörkare designen från ettan kommer tillbaka. Tvåan var enligt mig en besvikelse på dessa punkter. En comeback för den klassiska Assault Riflen skulle heller inte skada.
Know ye not that the unrighteous shall inherit the kingdom of God?
  • 0
"Tänk så hade ett färdigt exemplar av Halo 3 ramlat ner i din brevlåda just nu! "

ROFLMAO
The fuzz is here!
  • 0
Mer realism i fordonen, "tyngre" vapen. Mindre pastellfärger och en mer grådisig ton så det verkligen käns att man är i krig. Mer musik, säger inte att den som redan fins är dålig, bara det att jag vill ha mer av den, det blir för tyst emellanåt tycker jag. Bättre AI helt klart!
  • 0
För tyst? Inte när Breaking Benjamin spelar i alla fall
Annars tycker jag inte alls som nap_exe. Fordon har sin sköna speciella realism, vapnen känns lagom tunga. Pastellfärgerna ska inte bort eftersom det är dom som gör mycket av Halo till vad det är. AI'n? Tja Marines och sånt gör väl sina misstag ibland men vad fann, vem gör inte det? En felfri AI vore ju helt orealistisk eftersom människor gör misstag.

Mer man vill se i Halo 3: Det pratades om att skölden jackals har skulle vara användbar i Halo 2 ungefär som skölden i Perfect Dark Zero men det blev den aldrig. Hoppas man får leka med den i Halo 3. Mer cutscenes där MC gör coola grejer och säger iskalla saker ungefär som när han drar bomben i tvåan. Haha han är så grym. "What if you miss?" "I wont!" Haha underbart. Lika underbart som när han slänger upp rocketlaunchern på axeln i Delta Halo. Härliga episka strider utomhus är ju ett måste och nu när dom har gott om kraft att utnyttja så vill man ju se strider med flera hundra marinsoldater mot covenants. Kanske även forerunners dyker upp? Alla kanske inte dog den där gången? Vem vet, bungie är mästare på att förvåna oss. Sen vill man ju såklart se fler och nya vapen men det vet man ju att det kommer med.
Fatality
  • 0
Jag vill ha minst ett riktigt tungt vapen i spelet, en riktig bly sprutare till vapen som faktiskt gör skada. Typ en M246 saw då ala framtidsversion

Annars vill jag ha större banor som är lite mer varierande. I tvåan så blev banorna bara för långa för sitt eget bästa då de såg väldigt lika ut hur långt man än hade sprungit.


Sedan vill jag ha en mänsklig helikopter eller nåt liknande som är människornas svar på covenanternas banshee. Känns nämligen lite tomt i luftrummet, dessutom så måste bungie kraftigt förbättra känslan av krig då de har misslyckats kraftigt med det. Då menar jag att det ska smälla överallt, jakt plan susar över huvet och all AI agerar på ett någorlunda realistiskt sätt.

Allt i snygg graffe.

Fordonen är bra, men som sagt, en helikopter tack eller ett jaktplan vill ja se.
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Jag vill att böckerna ska kollidera med H3, alltså alla vapen man hör om och alla fordon. Rymdstrider också.

http://haloarchives.net/page s/humans/human-vehicles/barr a cuda-assault-speedboat.php
http://haloarchives.net/page s/humans/human-vehicles/mong o ose-atv.php

Vill också se lite mer Forerunner vapen, inte bara Sentinel Beam. Typ ett rotorblad i hanskeform som plumern i Q3
HaloSweden.com - Informativ Halo-sida med nytt Halo-forum!!
  • 0
Jag vill se ett stidsfält fullt men grunts, brutes och elites. Och spartanerna ska slåss tillsammans med eliterna
BMW Racing
  • 0
För min del får de gärna göra ett spel jag inte behöver tvinga mig själv att spela igenom.

För att vara något mer konkret skulle det vara extremt trevligt med mer gruppstrider och gärna ett eller annat slagfält som föregående talare nämde. Dessutom tycker jag att spelet måste bli mindre spretigt än sina föregångare. I ärlighetens namn är det inte särskillt kul att i ena stunden befinna sig på ett rymdskepp med lila fuling för att efter en tio sekunder lång filmsekvens befinna sig på jorden. Ett ypperligt exempel är Half-Life 2, det består hela tiden av snarlika miljöer utan att någonsin bli upprepande.

Vad Bungie borde göra är att snegla på suveräna krigsskildringar som Call of Duty för att se vilka grepp de använder. Detta då Halo aldrig ger intryck av fullskaligt krig, något som dessa spel faktiskt gör.

Men som sagt, mer gruppstrid och dylikt eftersom det är så oerhört uttjatat att springa runt i en grön, förhårdnad spandex dräkt och leka one man army.
mammoth massacre motherfuckers
  • 0
Ett krav för gruppstrider är en bra AI. Halo spelens AI standard, speciellt den vänliga, har varit väldigt låg om man tittar på andra spel i genren.
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Jag tycker nog AI:n är bra. En gång medans jag fajtades sprang en Marine runt ett hus och anföll fienderna bakifrån. Det kanske inte är något otroligt, men jämför detta med PDZ eller Turok: Ev

Något som jag för övrigt skulle vilja ha till trean är möjligheten att skapa egna banor, som i Pc versionen av Halo 2 (ej släppt)
Att vara pessemist är bra - Antingen går allt precis som du säger eller så blir du glatt överaskad.
  • 0
"Vad Bungie borde göra är att snegla på suveräna krigsskildringar som Call of Duty för att se vilka grepp de använder."

Håller helt klart med.
  • 0
Dock tror jag krigsskildringar hinner ändras på 600 år.
HaloSweden.com - Informativ Halo-sida med nytt Halo-forum!!
  • 0
det e så att Bungie har sökt några som var/är intresserade
''If you talk to the animals they will talk to you and you will know each other. If you do not talk to them, you will not know them, and what you do not know you will fear. What one fears, one destroys.''
  • 0
60 spelare online
Le patron est Wenger, le roi est Henry!
  • 0
16 räcker för mig, odck kan 32 vara kul också
HaloSweden.com - Informativ Halo-sida med nytt Halo-forum!!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!