Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Shadow of the Colossus


Nej, det har aldrig sagts att de var reinkarnationer av Dormin, jag tror snarare att alla har en liten del av Dormin i sig, dvs. de svarta "tentaklerna" man frigör när man besegrar Dormin.

*SPOILER*

I slutet får man ju reda på att Dormin tog över Wander helt
WAAAGH!!!
  • 0
Jag vill ha Shadow of the Colossus. ._.
Taisetsu na mono protect my balls.
  • 0
Klart alla vill ha det bästa spelet till PS2
WAAAGH!!!
  • 0
Okej... slutet skapar i alla fall spekuleringar.

Men jag tycker fortfarande att ICO är snäppet vassare.
Carl Brännström / Gamereactor
  • 0
Jag har varken spelat Ico eller SotC och jag undrar hurdana spelen är och vilket som är bäst och vad jag kan förvänta mig av dem. Jag har hört att det ska vara konst, men bilden jag får av spelen är då stora tysta studer med fina landskap och krutet lägs på de små stunderna i spelet, som att hålla hand till exempel. Och det jag är rädd för då är att det, för mig, skulle bli ett enda stort atiklimax då jag väntar på att nått ska ske som aldrig inträffar. För jag är inte så säker på att det är konst jag vill ha när jag spelar, jag vill ha underhållning. Eller ja, enlighten me om spelet och kanske få mig på bättre tankar. För jag vill gärna spela igenom dem men är rädd att jag skulle bli grymt besviken.
  • 0
Köp och spela! Om du inte gillar dem kan du lika gärna ge upp med spel....



Nej men detta är inte spel som passar alla, men själv hade jag inte kunnat överleva utan dem.
WAAAGH!!!
  • 0
Den som beöver hjälp med spelet kan skicka ett pm till mig. Kan allt upp till den 5:emte bossen
I am back...
  • 0
Ressurected: Ja men det jag menar, jag vet inte om det är värt att köpa, jag är rädd att jag skulle bli besviken och hoppas på att någon ska motbevisa mig i det jag tror om det. Till att börja med har spelet blivit sjukt hypat, så förväntningarna är inte låga precis, men ändå verkar det inte va nått för mig. Men å andra sidan, vilken typ av "gamer" ska man va för att uppskatta SotC?
  • 0
Det är väl svårt att säga... Men du ska inte vara en gamer vars favoritspel är Postal om vi säger så
Sen ska du väl främst kunna känna empati för karaktärerna, för känslan man får av att spela Ico och SotC är helt unik.

Köp Ico, inte särskilt dyrt och då får du chansen att upptäcka om det är något för dig

Men sen är Ico mer ett äventyrsspel medans SotC är mer inriktat på action.

Men du måste testa, om du gillar det missar du något enormt
WAAAGH!!!
  • 0
Har klarat det nu.Slutet var otroligt bra och klaffar underbart med Ico.Ojoj,vilken upplevelse.
  • 0
[nap_exe] - Gör som [Ressurected] sa. Köp Ico och spela igenom det. Du kommer då inse att spel är mycket mer än vad du trott. Jag lovar. Samma sak hände nämligen med mig. Du kommer inte bli besviken. Och nej, det är inte bara konstnärligt. Det är oerhört roligt att spela och den mysigta stämningen värmer bättre än varm choklad.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Hm,undra vad Monos onda framtid var.Undra vad detta land är och varför det är förbjudet och vad som finns utanför.

Så många frågor som vill bli besvarade.
  • 0
Det är förmodligen förbjudet eftersom att någon, en gång för längesen, stängde in Dormin där.
Och då kallas det "förbjudet" eller "förbannat" för att hålla folk borta.
WAAAGH!!!
  • 0
Vilken koloss tyckte ni var roligast? Själv vart jag mest tagen av den sista. Så STOR!
Carl Brännström / Gamereactor
  • 0
Jag har bestämt mig! Jag ska köpa SotC! Jag kan inte missa ett så passt orginellt spel! Jag struntar i om det hackar, eller om min TV är för gammal för att man ska kunna njuta av det! Isåfall drar jag ut mitt PS2 till vardagsrummet, kopplar in den i den TV:n och spelar!

Hoppas jag inte blir besviken! Jag gillar orginella spel!
  • 0
Då kommer du inte att bli besviken, Iqaros
Carl Brännström / Gamereactor
  • 0
  • PPP
  • PPP
Iqaros: Jag spela på 50 hz och på en vanlig tv.. Det är inget som blir förstört för det,, snarare att om du spelar på 60hz, bilden lite skarpare, och är mer som ett litet plus.

Spoiler )()()( Spoiler )(/)/()/ Spoiler ------)()(//

::::* Kollosserna var inte onda, utan beskyddare så att de onda andarna inte kom lösa.. och dormin blev till.

*Sen tror jag att monon förstod att nåt måste ha hänt, då hon ser artos komma haltande och wanda inte är där (hon måste ju ha känt honom då han vill göra henne till liv igen)

*Sen om man kollar på extra matrialet på bilderna så kan man se... En bild med in liten pojke(svart hår tror ja de va) med horn
*En bild med en pojke/flicka ser ut lite som yoda från ico

* En bild med en häst ser ut som Artos men yngre och på hästen sitter en vuxen man med horn, längre än dom wanda fick i slutet, med anskitet döljt i skugga.. och framför honom sitter ett barn utan horn-(ser ut som samma barn som "likna" yoda)

*En annan sak jag kom på efter att jag kommit på att man kunde döda ödlorna o det, lite sent kom på det i slutet så fick knappt använding för mer liv/stam. i alla fall så kunde man även döda de duvor som kommer till efter varje död kolloss, döda dock bara en för trodde inte det gick, och ville inte döda fler efter det

--Fråga för att kunna spela time attack måste man börja på en ny omgång?
PPP
  • 0
Dante och PPP: Okey! =) Då vet jag! Ska köpa spelet så fort jag har pressat ut föräldrarna mina på mitt studiebidrag.

Funderar även på att försöka köpa ICO i samma veva, men det beror på om jag lyckas få råd med det.
  • 0
Har någon lyckats klättra upp för templet än?!

Jag hittade några ställen på utsidan man kunda klättra upp på, varav en verkade leda någonstans. Tyvärr blev han för trött och släppte taget innan jag kommit till toppen.
radiuz26 is no more
  • 0
Går inte att komma till toppen av templet, men man kan komma till stället där Mono och hästen är i slutet genom att klättra på just den väggen radiuz

Dock måste man käka många ödlor/klara spelet 2-3 gånger för att han ska orka.
WAAAGH!!!
  • 0
Alright, ska prova det när jag har tid.
radiuz26 is no more
  • 0
Bokade spelet idag.. =) Lämnade in 2 spel på EB Games, så jag får köpa spelet för 300kr.

Fick boka det för att de inte hade någon inne, killen sa att de endast brukade få ett exemplar åt gången skickade till sig..
  • 0
Iqaros - du har då nåt att se fram emot

Jag funderar själv på att köra om eländet snart
Carl Brännström / Gamereactor
  • 0
Ja, det hoppas jag verkligen! Nu är det ingen återvändå!
  • 0
Klarade nyss ut spelet. Sista Collosen var bara frustrerande, hade jag fått välja så skulle...

SSSpppoooiler!(=?)/=)/)=()=( =)()=)(/)(()/)(/()/(/)(/)((/

...Antingen den sista vara av människostorlek, eller att hela templet kom till liv!
Slutet gillade jag, har inte spelat ICO dock, men han man är har vell enå inte horn va? Min teori är att han återföds men med ett men för livet som straff för vad han gjort, och att hans nya liv tas vid i ICO spelet. Kanske var upenbart, men jag har inte spelat första som sagt.
Live your dream, or die trying!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!