Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Mass Effect


Citerar Rallye:
Själv har man fastnat i golvet precis bakom Joker två gånger, och diverse lådor runtom i rymden, hyffsat kul..


Inte bra

Men rollspel brukar alltid ha buggar, och det är svårare att uppdatera dem när MS inte tillåter snabba updates som när man spelar PC-spel. :/
Those without evidence shouldn't open their mouths.
  • 0
hallå en fråga, angående romance sub-plot...
Jag har klarat Feros och den där snöplaneten...Liara och Ashsley konfronterade mig och bad mig välja vem jag egentligen ville ha. Ja sa Ashley. Men när jag snackar med henne kallar hon mig fortfarande för skipper och verkar inte så säker på gamle shepard.......ere försent för mig att charma Ashley?
"Har jag närt en kommunist vid min barm"
  • 0
Citerar Zapi0:
Såhär efter första genomspelningen är jag väldigt besviken. Jag trodde världen skulle vara större, alla planeter som inte har med huvudstoryn att göra ser princip likadana ut (berg överallt) och de enda planeterna man kan landa på med Normandy är de som har med huvudstoryn att göra.

Det allra sämsta var när jag läste om en planet jag precis skulle landa på och det stod att den hade en "mycket stor ekologisk mångfald". Inte fan fans det några växter eller djur på den där sketna planeten, bara dessa förbannade berg! Och det enda man kan göra när man väl är där nere är att köra runt med Makon (som för övrigt har väldigt frustrerande fordonsfysik), leta upp en forskningsbas och lösa problemet som finns där. Sen har man i princip ingen nytta alls att åka till den planeten igen.

Jag kände att jag var tvungen att dela med mig av min ilska. Ska börja på en andra genomspelning så fort som möjligt och jag hoppas verkligen att mina åsikter ändras.
Jag är odödlig. Jag har aldrig dött, så ingen kan bevi


Helt befogade klagomål! Tycker också det dessa planeter känns lite som något hastigt de gjort. Kunde varit mycket bättre, och makofordonet har jag svurit många gånger över när man stöter i något o den flyger all världens väg. Men trotts dessa brister tycker jag Mass effect är det bästa spelet på 10 år sedan Outcast. Har klarat det 3 gånger nu, senast på insanity och väntar otåligt på att de ska släppa extramatrial att ladda ner. Men din kritik är absolut befogad.
Världens överlägset bästa spel alla kategorier heter Outcast
  • 0
Citerar Hate Eternal:
hallå en fråga, angående romance sub-plot...
Jag har klarat Feros och den där snöplaneten...Liara och Ashsley konfronterade mig och bad mig välja vem jag egentligen ville ha. Ja sa Ashley. Men när jag snackar med henne kallar hon mig fortfarande för skipper och verkar inte så säker på gamle shepard.......ere försent för mig att charma Ashley?


Hon kallade mig Skipper genom hela spelet... och jag fick mitt till slut.

Citerar Th3 End:
Jag håller helt jävla med dig Zapio ang. planeterna och dess sidequests,men jag tycker ändå att det är kul att utforska planeterna. De ser så mystiska ut, som tagen ur en mardröm eller nåt. Helt sjukt grymt atmosfär.


Skönt att nån håller med mig.

Citerar DunderKlumpen:
Har Bioware sagt nånting om kommande DLC?Vore trevligt med en dejtsimulator till Ashley.


Vadå dejtsimulator?

Tillagt 2007-12-06 16:19:
Citerar outcast:
Helt befogade klagomål! Tycker också det dessa planeter känns lite som något hastigt de gjort. Kunde varit mycket bättre, och makofordonet har jag svurit många gånger över när man stöter i något o den flyger all världens väg. Men trotts dessa brister tycker jag Mass effect är det bästa spelet på 10 år sedan Outcast. Har klarat det 3 gånger nu, senast på insanity och väntar otåligt på att de ska släppa extramatrial att ladda ner. Men din kritik är absolut befogad.


Härligt att höra att alla inte blundar för bristerna. Ska börja på min andra genomspelning så fort som möjligt och se om jag tycker bättre om det.
Jag är odödlig. Jag har aldrig dött, så ingen kan bevisa att jag inte är det.
  • 0
Kan man börja ett new game+ med sin gamla gubbe men byta svårighetsgrad eller måste man börja om från lvl 1 om man vill köra på hardcore?
  • 0
Citerar nap_exe:
Kan man börja ett new game+ med sin gamla gubbe men byta svårighetsgrad


Jajamensan det funkar alldeles utmärkt.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Gixy
Nej nej nej.
  • 0
Citerar Gixy:
Nej nej nej.


Vadå nej? Jag har ju gjort det...
  • 0
Med samma lvl och stats som man hade innan då? På hardcore?
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar Hate Eternal:
Jag har klarat Feros och den där snöplaneten...Liara och Ashsley konfronterade mig och bad mig välja vem jag egentligen ville ha. Ja sa Ashley. Men när jag snackar med henne kallar hon mig fortfarande för skipper och verkar inte så säker på gamle shepard.......ere försent för mig att charma Ashley?


Vad tusan? Kan man inte få båda?
"The genius of the hole: no matter how much time you spend climbing out, you can still fall back down in an instant."
  • 0
  • Missing Avatar
  • Gixy
Citerar DesertPunk:
Vadå nej? Jag har ju gjort det...


Jag syftade inte på ditt inlägg, din gamle skojare.
  • 0
Citerar Ribcage:
Med samma lvl och stats som man hade innan då? På hardcore?


Ja.

Citerar Gixy:
Jag syftade inte på ditt inlägg, din gamle skojare.


Haihai. Men nu trodde jag det. Jag börjar väl bli gammal...
  • 0
Men svårighetsgraden blir ju automatiskt till den man hade innan och ändrar man in game får man ju inte achievmenten =(
  • 0
Citerar nap_exe:
Men svårighetsgraden blir ju automatiskt till den man hade innan och ändrar man in game får man ju inte achievmenten =(


Du kan ju ändra precis före bossen på din första omgång?
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar Denari:
Vad tusan? Kan man inte få båda?


Vaför inte slänga in Wrex också?Han har ju trots allt fyra testiklar.
Awesomeness would ensue.
  • 0
Man kan ändra svårighetsgrad när man helst behagar. Men fifflar man med svårighetsgraden blir det ingen hardcore eller insanity achievement (den måste nämligen vara på samma svårighetsgrad igenom hela spelet).
  • 0
Citerar DunderKlumpen:
Han har ju trots allt fyra testiklar.


"You've got balls. I like balls."

Tillagt 2007-12-06 19:11:
Citerar DesertPunk:
Man kan ändra svårighetsgrad när man helst behagar. Men fifflar man med svårighetsgraden blir det ingen achievement (den måste nämligen vara på samma svårighetsgrad igenom hela spelet).


Men du kan ju ändra den precis före bossen så blir den väl hardcore när du börjar på din nya sen?

Så man får inte achievement alls ifall man kör på normal och tycker att det är för lätt och ändrar till svårare? Låter dumt. Man ska ju ha achievement för att ha klarat det ändå.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar Ribcage:
Så man får inte achievement alls ifall man kör på normal och tycker att det är för lätt och ändrar till svårare? Låter dumt. Man ska ju ha achievement för att ha klarat det ändå.


Det är väl för att hindra fusk a la ändra svårighetsgrad innan sista bossen osv. De kunde dock ha löst de smidigare genom att ha satt "complete the majority of the game with the difficulty setting set to hardcore"
  • 0
Citerar nap_exe:
Det är väl för att hindra fusk a la ändra svårighetsgrad innan sista bossen osv


Det försämrar ju spelupplevelsen för alla andra som t.ex. som det jag sa att man tycker att normal är för lätt. Sen att man inte ens skulle få en achievement för att klara spelet då är ju sjukt.

Iofs kan du ju komma undan det med att du först klarar det och får achievement, sen går tillbaka till din save som var innan bossen och byter då till hardcore. Det funkar väl?
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar Ribcage:
Men du kan ju ändra den precis före bossen så blir den väl hardcore när du börjar på din nya sen?


Jadå. Men du kan också passa på att ändra den sen i intron. Det vill säga innan man klarat Eden Prime.
  • 0
Citerar DesertPunk:
Jadå. Men du kan också passa på att ändra den sen i intron. Det vill säga innan man klarat Eden Prime.


Aha, så det spelar ingen roll i introt heller? Å man får behålla sin lvl? Nice.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Har hört att man ska kunna spela med sin nuvarande gubbe som man nu har i ME i Mass Effect uppföljaren, någon som vet om detta stämmer?
If Shit Happens, Is It Really Shit?
  • 0
Citerar bigfoot:
Har hört att man ska kunna spela med sin nuvarande gubbe som man nu har i ME i Mass Effect uppföljaren, någon som vet om detta stämmer?


Det är väl inte officiellt. Men de har sagt såna grejer iaf.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Hitta nån slags prothean konstig bygnad, den kräver att man använder den där "trinket" man fick av the consort, den ligger i samma system som den system som faros ligger ni vet den planet med apor, han aldrig läsa texten som kommer upp där och han inte spara innan, suck alltså
  • 0
Citerar Ribcage:
Aha, så det spelar ingen roll i introt heller? Å man får behålla sin lvl? Nice.


Jao, allt ska vara i sin ordning. Om det inte är någon skilland i PAL-versionen det vill säga.
Men kom ihåg att man bara kan ha en karaktär åt gången per Gamertag.


Citerar Shinkirou:
Hitta nån slags prothean konstig bygnad, den kräver att man använder den där "trinket" man fick av the consort, den ligger i samma system som den system som faros ligger ni vet den planet med apor, han aldrig läsa texten som kommer upp där och han inte spara innan, suck alltså


Du ska hitta och klicka på rätt apa som har en grej från nödkapseln. Apan finns längst in i en gruva på samma planet. Om det nu är det questet som du talar om. Finns fler planeter med den sortens varelser.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!