Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Last of Us - Officiell Tråd


Citerar Aaandy:
Då var det äntligen bekräftat. Det kommer en Playstation 4-version!


Jag kommer troigen att skaffa det trots att jag redan har Ps3-versionen, men jag vill först se vad som är uppgraderingarna till Ps4
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Jag kommer troigen att skaffa det trots att jag redan har Ps3-versionen, men jag vill först se vad som är uppgraderingarna till Ps4


Jag har ännu inte spelat igenom spelet, så köper det mer än gärna till Playstation 4 istället!
  • 0
Citerar Aaandy:
Jag har ännu inte spelat igenom spelet, så köper det mer än gärna till Playstation 4 istället!


vi får lira multiplayern någon gång (antar att den hänger med)
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Vad tycker ni om mikrotransaktionerna i mulitplayer? Känns som att the last of us är det enda spelet på marknaden som inte fått skit för detta.

Tråkigt imo. Även om dessa vapen i shoppen inte är helt överlägsna så har de ändå egenskaper som vid rätt situationer har bra fördelar.

Och fler och fler börjar köpa ser det ut som, tycker det förstör.
  • 0
Citerar FamousGrouse:
Vad tycker ni om mikrotransaktionerna i mulitplayer?


Inte märkt av det särskilt mycket, men visst är det riktigt trist när man gör så.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Citerar FamousGrouse:Vad tycker ni om mikrotransaktionerna i mulitplayer?

Inte märkt av det särskilt mycket, men visst är det riktigt trist när man gör så.


Det är väl ok, så länge man maxar och lyckas vinna ändå. Men annars är det tråkigt att man ska behöva betala för fördelar.

Dessutom. Det tar ibland 15 minuter för mig att starta en enda match. När jag väl får votea bana och välja gear osv så kommer det upp "lost connection to host" eller "you were kicked from the match" eller liknande. Alla andra spel fungerar felfritt online. Samma för er?
  • 0
Nu börjar det bli mycket värre. Fler och fler köper dessa vapen som totalt krossar i närkamper. Det är riktigt tråkigt att dessa finns. Jag tänker absolut inte betala för extra vapen som gör att man vinner. Och det stör mig något otroligt att dom flesta andra gör motsatsen. Multiplayern är så jävla briljant att jag inte vill sluta spela, men detta gör att jag blir så jävla förbannad och vill bojkotta skiten. Fyfan.
  • 0
Citerar FamousGrouse:
Och det stör mig något otroligt att dom flesta andra gör motsatsen.


Många har nog köpt Season Pack och får allt det nya gratis.

Vad är det för vapen du har problem med? Det enda jag har märkt av är Spectre, som är lite väl OP.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Citerar FamousGrouse ch det stör mig något otroligt att dom flesta andra gör motsatsen.

Många har nog köpt Season Pack och får allt det nya gratis.

Vad är det för vapen du har problem med? Det enda jag har märkt av är Spectre, som är lite väl OP.


Precis. Förstår att folk har SP men det faller ändå under samma princip + folk som köper.

Spectre ja, det är ett rent helvete att möta. Går inte att vinna mot med något standard vapen. Inte ens flamethrower. Hatar detta pay2win skit. Likadant i andra spel. Fuck it. Fan då i helvete att något så idiotiskt ska få förstöra mina spelsessions.

För bara någon vecka sedan gick det bra, spectres lite då och då sure fine. Men nu de senaste dagarna har varenda jävel jag mött haft spectres.... Irriterande som bara fan. Hur kan det vara kul att vinna pga bättre förutsättningar än faktiskt arbete? Jag kämpar som ett svin men blir knullad av dessa åsnor pga detta. Har förstört The last of us helt och hållet för mig.
  • 0
Citerar FamousGrouse:
Hatar detta pay2win skit


Vet inte om jag skulle kalla det så. Bara ett ogenomtänkt, obalanserat vapen.

Citerar FamousGrouse:
För bara någon vecka sedan gick det bra, spectres lite då och då sure fine. Men nu e senaste dagarna har varenda jävel jag mött haft spectres.... Irriterande som bara fan.


Jobbigt. Stöter personligen inte på vapnet ofta lyckligtvis.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Citerar FamousGrouse:Hatar detta pay2win skit

Vet inte om jag skulle kalla det så. Bara ett ogenomtänkt, obalanserat vapen.

Citerar FamousGrouse:För bara någon vecka sedan gick det bra, spectres lite då och då sure fine. Men nu e senaste dagarna har varenda jävel jag mött haft spectres.... Irriterande som bara fan.

Jobbigt. Stöter personligen inte på vapnet ofta lyckligtvis.


Varför inte kalla det så? Det är ju så. Season pass visst, det kan jag köpa, men på senaste har fler och fler spectre. Vilket betyder att de köpt. Vilket i sin tur faller under kategorin pay 2 win. I min mening.

Kanske har jag bara haft sjuk otur med specters de senaste 20 gamesen eller? När lirade du senast? De är fan överallt
  • 0
Citerar FamousGrouse:
Varför inte kalla det så?


Tycker inte det är så farligt. Obalanserad, inte överlägset. Och har som sagt inte upplevt att särskilt många använder den.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Citerar FamousGrouse:Varför inte kalla det så?

Tycker inte det är så farligt. Obalanserad, inte överlägset. Och har som sagt inte upplevt att särskilt många använder den.


Det är rätt övelägset imo. Beroende på situationen, visst, men att möta någon en mot en som har spectre så vinner dom. Oavsett om du har armor och dom inte och sprutar dom med eld så blir man ändå fucked.
  • 0
Citerar FamousGrouse:
Beroende på situationen, visst, men att möta någon en mot en som har spectre så vinner dom. Oavsett om du har armor och dom inte och sprutar dom med eld så blir man ändå fucked.


Fast som du säger, det beror ju på situationen. Precis som med alla vapen. Närstrid mot någon med shotgun är också ganska hopplöst, men det betyder inte att den är överlägsen.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Citerar FamousGrouse:Beroende på situationen, visst, men att möta någon en mot en som har spectre så vinner dom. Oavsett om du har armor och dom inte och sprutar dom med eld så blir man ändå fucked.

Fast som du säger, det beror ju på situationen. Precis som med alla vapen. Närstrid mot någon med shotgun är också ganska hopplöst, men det betyder inte att den är överlägsen.


Om spectre glänser mot alla vapen i närkamper så är den per definition överlägsen. Dvs i närkamper. Att den dessutom också är ett köpevapen är väl inte en slump?
  • 0
Citerar FamousGrouse:
Om spectre glänser mot alla vapen i närkamper så är den per definition överlägsen. Dvs i närkamper.


Shotgun slår den nog i närkamp.

Citerar FamousGrouse:
Att den dessutom också är ett köpevapen är väl inte en slump?


Vad menar du?
Indecent exposure is fun.
  • 0
Har aldrig kört verken the last of us eller the elder scrolls förut och funderar för fullt på vilket spelen man bör köpa. Vad tycker ni?
  • 0
Citerar Victor25:
Har aldrig kört verken the last of us eller the elder scrolls förut och funderar för fullt på vilket spelen man bör köpa. Vad tycker ni?


Utan tvekan The Last of Us enligt mig!
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Citerar FamousGrouse m spectre glänser mot alla vapen i närkamper så är den per definition överlägsen. Dvs i närkamper.

Shotgun slår den nog i närkamp.

Citerar FamousGrouse:Att den dessutom också är ett köpevapen är väl inte en slump?

Vad menar du?


Svårt att vara 100% säker då vi inte kan se motståndares health. Men hittills har jag aldrig vunnit med shotgun mot spectre. Och då hade jag t o m armor mot ickearmor vid ett tillfälle. Sköt mot bröstet (nej jag missade inte ). Kan ha varit så att han satte alla kulor i huvudet på mig, vet icke. Men likväl, han vann med spectre. Det var inte många meters mellanrum heller. Kanske hade lite fördröjning i uppkopplingen vilket gjorde att jag missade trots att jag "träffade". Vet ej. Vet bara att jag dog.
  • 0
Inte jätte långt kvar tills vi får spela på ps4.
i'll Be Back
  • 0
Preloadade PS4 versionen, men den var inte ens i närheten av de 50GB jag läst om? Betyder detta att det kommer bli ytterligare typ 30GB att ladda ner klockan 01:00?
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Citerar GinTonic:
Preloadade PS4 versionen, men den var inte ens i närheten av de 50GB jag läst om?


Det ska installeras också. Kräver oftast ungefär lika mycket plats som spelet i sig.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar GinTonic:
Preloadade PS4 versionen, men den var inte ens i närheten av de 50GB jag läst om? Betyder detta att det kommer bli ytterligare typ 30GB att ladda ner klockan 01:00?


Tror inte du ska behöva ladda hem något sen. Hur stor var nedladdningsfilen?
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Det ska installeras också. Kräver oftast ungefär lika mycket plats som spelet i sig.


Alright tack, tittade nu igen och märkte att hela filen är 48GB stor så antar att den antingen allokerat platsen som krävs eller så har det faktiskt installerats.

Citerar Playarn:
Tror inte du ska behöva ladda hem något hem. Hur stor var nedladdningsfilen?


Har för mig att jag läste 13GB, men det kan ju knappast stämma. Måste stått 23GB eller något sådant. ^^
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Citerar GinTonic:
Har för mig att jag läste 13GB, men det kan ju knappast stämma. Måste stått 23GB eller något sådant. ^^


Står 22GB av 38GB för mig just nu (Total Size 48GB ). Trycker du på Options på det och väljer att se information står det hur stor spelet kommer vara, vad som är nere och hur mycket det är kvar.

Kan vara något med "play as you download" eller någon annan form av bakgrundsnedladdning på det.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!