Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox360 vs PS3 vs Wii


Alltså spelar detta överhuvudtaget någon roll egentligen? Snacka om någe mer kreativt
  • 0
PC klarar över 120 FPS (I think),men konsol...eh har aldrig hört talas om det.
  • 0
Th3 End orsaken är för att i nuläget skulle de vara tvungna att ta bort hälften av detaljerna i spelet och det är onödigt eftersom 60 FPS duger gott och väl och ögat kan som sagt inte uppfatta 120 FPS....Exemplet med Halo 2 kanske var lite överdrivet men det var somsagt bara ett exempel för att visa att det går...Omgivningarna skulle bli skitsmå och detaljerna, hmm? det borde väl knappt finnas några?
Pong skulle gå i 120 FPS om de bestämde sig för det...Det skulle väl till och med kunna gå ännu bättre antar jag
  • 0
Du menar alltså...i teorin?

Äh hänger inte med precis. =/
  • 0
För de som jämför konsoller mot pc's. Det
fins för pc 6 GHz cell processorer.. vänta tills nano schip kommer eller
den optiska schipet med 8000 miljarder beräkningar i secunden!!!!


Ja eller så kan man hämta NSAs stordatorer som är ett par tusen gånger kraftigare än en toppmodern pc

Du tror inte det optiska chipet kommer bli dyrt ?
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Jag har alltid stått vid Nintendos sida.
Endure & Survive
  • 0
det märks ganska väl att Fritz_how inte vet ett smack om vad han snackar om. Precis som hans (försvunna) bror!


Precis som barcelona_ säger behöver vi se en länk för att överhuvud taget kunna lite på dig -this much-.
This is it. This time I know it's the real thing!
  • 0
hehe nu handlar det ju i och för sig inte om vad Fritz_how "vet" utan om vad som spekulerasom XerSize men jag kan hålla med om att han är lite mystisk den där Fritz_how.
  • 0
Det finns ingen mening med att köra i 120 fps om inte grafikkortet/konsolens grafikkretsar klarar av att skicka en bilduppdatering med den frekvensen till skärmen/TVn samt att skärmen/TVn klarar den upplösningen. Och du får gärna posta en länk där den gamla generationens grafikktretsar klarar det eller någon av nästagenerations hårdvara (förutom PS3) klarar det för den delen. Det kan mycket väl vara så att de har begränsat uppdateringsfrekvensen i grafikkretsarna i de flesta konsoler eftersom det inte "behövs" högre än 60.

Mitt GF6600 GT klarar 120 i 1600 x 1200 iaf.
Let me burn you let me burn you let me burn you down. Let me burn you let me burn you let me burn you down. Let me let me let me. BURN YOU DOWN.
  • 0
Dags att ge upp Fritz_how...?
This is it. This time I know it's the real thing!
  • 0
pumpkineater

Grafikkortet klarar mycket högre än så, mitt grafik (radeon 9800 pro 256 mb) klarar runt 1900x nåt har ja för mig.

Det som begränsar vad man kan lira i är skärmen

fast säg till om jag är ute och cyklar
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
1900x säger du?
  • 0
har för mig, kan vara ute och cyklar. Att datorn och en skärm klarar det är en annan femma
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Th3 End

nej det klarar högre men tror nyare kort klarar mer, som sagt skärmen som begränsar och kruxar till det - not the cards.

http://www.ati.com/products/ radeon9800/radeon9800pro/spe c s.html


Men nu för tillbaks till konsoll diskussionerna
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Jag funderar på att köpa Revolution, just på grund av dess (antagligen) innovativa och roliga spelupplevelser.
A pirate I was meant to be, trim the sails and roam the sea!
  • 0
Okej, då behöver jag en HDTV, 1920x1080, som ska kunna klara av 120 fps. Sen fattas bara PS3 och GTA4 så lär jag bilda en djup sittgrop i soffan framför teven
Cell och Blu Ray, sweet!!!Äkta next gen, prestandamässigt.
  • 0
2005-12-03 19:14:54 [XerSize]
Dags att ge upp Fritz_how...?

Jag har ju rätt så varför skulle jag ge upp? Är det så svårt för vissa att tro att Pong skulle gå upp i 120 FPS?
Det kan vara så att de har satt en gräns på konsollerna men huvudsaken är att det skulle funka om gränsen togs bort

I dagens 3D spel är det dock omöjligt eftersom allt skulle vara minimalt
  • 0
So you keep saying...

Vi vet att du tror det, men om det nu stämmer borde du kunna visa oss en länk som bekräftar det.
radiuz26 is no more
  • 0
"Grafikkortet klarar mycket högre än så, mitt grafik (radeon 9800 pro 256 mb) klarar runt 1900x nåt har ja för mig. "

Visst, mitt grafikkort klarar högre upplösning än vad jag skrev men då får jag sänka frekvensen under 120, vilket var vad jag tror vi diskuterade i den här tråden för tillfället.



"Det kan vara så att de har satt en gräns på konsollerna men huvudsaken är att det skulle funka om gränsen togs bort "

Eller också är det helt enkelt så att de faktiskt inte klarar det hårdvarumässigt eftersom de inte byggde hårdvaran på det viset när de tillverkade konsolerna. Saknas hårdvaran så gör den.
Let me burn you let me burn you let me burn you down. Let me burn you let me burn you let me burn you down. Let me let me let me. BURN YOU DOWN.
  • 0
om inte vi var en länk fritz_how kan du inte på något sätt bevisa att GC, PS2 och Xbox flyter med.
Jag vill kunna lita på dig,
bara så du vet.
This is it. This time I know it's the real thing!
  • 0
Det ska bli en ära för mig att få följa nästa generations spelkonsoler.
Till hur många personer räcker 1 liter sås?
  • 0
är det bara jag som tycker ps3 och xbox 360 är ganska lika varandra om man bortser från prestandan
om agj stavar fle i mina inläg så klagga itne, vad ksa du göra, stämma mgi.
  • 0
Fast PS3 har mer japanska spel, medan 360 har många FPS-spel.
radiuz26 is no more
  • 0
Tro mig,många FPS spel kommer dyka upp till både PS3 och Xbox 360 p.g.a. hårdvaran.

Xbox 360 kommer även den ha många japanska spel.
  • 0
Ja köpte en xbox 360 ändast för det mer breda spelutbudet. Hade det varit Nintendo som hade de så hade ja aldrig köpt den utan bara revlution. Nu kommer ja köpa en revolution också för deras spelutbud med zelda mario och metroid och även deras gyro funktoin om verkar kul faktiskt.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!