Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Minecraft


Nån som vet hur man hittar sina bilder som man tagit i spelet?
  • 0
Citerar dimentio:
Nån som vet hur man hittar sina bilder som man tagit i spelet?


skriv %appdata% i sökfältet i startmenyn, klicka på roaming och sedan .minecraft.
Sen finns det en mapp som heter screenshots som innehåller bilderna du tagit.
  • 0
Gjorde två videos på väldigt enkelt rödstensbygge för er som kanske vill veta hur man ska gå till väga när man gör strömbrytare eller så kallade "tickers".

http://www.youtube.com/watch?v=BCVb7nR8_J0

http://www.youtube.com/watch?v=v34iK8jpe_g
Gröt? Är du helt knäpp eller?
  • 0
Någon som vet mer om online prenumerationen det pratas om? Själv tycker jag att en av de roligaste sakerna i Minecraft är att ha en egen server med plugins.
Teamwork betyder att jag har någon att skylla i från mig på.
  • 0
Jävlar vad snyggt Minecraft är efter att ha moddat det.
Läste en blogg om det här på GR tidigare idag och blev så imponerad att jag var tvungen att prova själv.

Videon anvnändare la upp. http://www.youtube.com/watch?v=0KSZGNe1Rr4
  • 0
Citerar Watchagoat:
Videon anvnändare la upp. http://www.youtube.com/watch?v=0KSZGNe1Rr4


Såg typ sämre ut än Vanilla :/ Själv gillar jag Sphax PureBDcraft
  • 0
Söker lite hjälp!
Min son spelar minecraft pocket edition på min iphone men nu när han fått en egen iphone så vill vi ha över hans världar i den. Hur gör man?
Har lyckats få över själva appen med spelet men hans världar som han byggt i min iphone finns inte där... :-S
Någon som vet?
  • 0
Hej,

www.dartpace.com
play.dartpace.com

Dartpace är en 70 slots Minecraft server hostad i Frankrike.
Servern är knappt en vecka gammal, och MCMMO/iConomy är fortfarande låg.
Vi har en hemsida med achievements som belönar dig med spelvalutan.
Achievements såsom att bli en medlem, bjuda in vänner, eller att vara på plats ett, två eller tre i en MCMMO skill varje fredag kväll.

Servern är huvudsakligen en Survival server, men vi har PvP arenor (TeamDM/FreeForAll), och en Mob Arena med 20 nivåer. Nivå 10, 15 och 20 är bossnivåer som belönar dig med Golden Ingots.

Serverns valuta plugin är iConomy.
För att tjäna pengar kan du slutföra achievements, sälja Golden Ingots för $9 styck, sälja till andra spelare med en ChestShop, samt genom att bjuda in vänner.

Vi använder oss utav pluginet MyChunk när det kommer till byggandet. Varje spelare kan skriva [claim] på en skylt för att få ett område på 256 block "claimat".
Endast du och de du har gett permission, kan bygga på ditt område.

Ditt första område är gratis att claima, därefter kostar det $800.

Du kan registrera dig genom www.dartpace.com, eller genom att joina servern.
  • 0
Har (äntligen) blivit hookad på Minecraft igen efter att ha inte spelat det på säker ett år.
Har en världe där jag kommit igång lite, skaffat kofarm, veteodling, potatisodlning, trädodling och sockerrörsodling.
Jag har även kommit igång en del med enchanting (har bland annat ett Sharpness IV/Looting III-svärd och lyckades få en Efficiency IV/Unbreaking III/Fortune III pickaxe. Har även äntligen tagit mig i kragen och hollowat ut ett rum på 32x16x3 blocks för slimespawning i två slimechunks.
Saken är den att jag nu skulle behöva någon sorts mobgrinder så att jag kan få XP på något lättare sätt än mining etc.

TL;DR: Har någon ett bra tips på en hyfsat enkel men effektiv XP-källa?
Glory to Arstotzka!
  • 0
Citerar Gamer 94:
TL;DR: Har någon ett bra tips på en hyfsat enkel men effektiv XP-källa?


Mob dropper (sök på google) är bästa sättet i vanilla tror jag. I princip bygger du ett speciellt rum en viss höjd över marken där mobs kommer spawna, fastna i en vattenström och ramla ner och förlora tillräckligt med HP för att du ska kunna döda dom med ett vanligt slag. För ökad effekt ska du se till att de inte kan spawna under jorden i grottor etc. nära droppern eftersom spelet bara låter ett visst antal mobs spawna i en chunck.
Do you have any good old ham?
  • 0
Citerar -RadiuZ-:
Mob dropper (sök på google) är bästa sättet i vanilla tror jag.


Något tips på en speciell sådan?
De jag har hittat har alltid någon nackdel, tex att spindlar spawnar eller att looten fastnar.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Nje jag vet inte mycket mer då det finns både lättare och bättre sätt att XP-farma i Feed the Beast.
Do you have any good old ham?
  • 0
Oh well, lyckades bygga en hyfsat simpel XP grinder som ger dig 30 levlar på kanske 3 minuter eller mindre.
Enda felet är dock att items fastnar i mitten på blocket där alla mobs ramlar ner.
Då kom jag att tänka på Hopper(s).
Någon som vet hur de beter sig?
Jag tänkte nämligen försöka göra så att jag ersätter det solida block som mobsen trillar på med hoppers som går till chests, på så sätt så får jag all loot.
Men som sagt, funkar hoppers som vanliga block?
Glory to Arstotzka!
  • 0
www.dartpace.com. En server hostad i Frankrike, uppe 24/7. Vi har Factions (PvP), och för de som inte vill PvPa, kan ni bygga i en stad och protecta erat hus från griefing.

Bara att joina på play.dartpace.com.

MCMMO (skills), iConomy, MobArena m.fl!
  • 0
Ordnade upp min XP grinder så du kan med (hjälp av pistons) stoppa flödet "uppifrån" och samtidigt ta bort golvet så du lättare kan loota.
När du sedan har tagit tillbaka golvet är det bara att dra i spaken igen och då har du direkt en massa fler mobs att döda igen. Gjorde detta istället för att installera lampor då det stopar mobsen från att spawna, vile bara kunna stoppa dem.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Äger Minecraft på PC, men min över fem år gamla laptop är en rykande hög av skit som för tillfället knappt kan visa saker på Youtube. Har dock en Xbox 360, så jag undrar hur pass vettig den versionen är nu för tiden? Värt ett köp?
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
saknar mitt kära minecraft. slutade för ett år sedan, då jag typ gjort allt som går (i min fantasi). njut så länge ni kan!!)/x-gamer
  • 0
Tja!
Jag lirar Minecraft på PS4 ihop med en kompis och jag upptäckte en sak när jag var inne i hanns värld. Vi var nere I hans gråtta (nere vid bedrock) och minea lite och det flög en massa dam I luften och att det är kolsvart, trots facklor som vi har satt upp. Om man gämför detta mot min gruva så ser man BRA mycket längre plus att det inte är en massa stofft i luften som svävar omkring.
Tanken slog mig att kanske är detta ett tecken på att vi är nära Enderportal.

Vet någon vad detta kan vara? Skulle vara tacksam för hjälp.
PS5: sssHUNT3Rsss
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!