Gamereactor Sverige. Dagsfärska nyheter, tunga artiklar, intervjuer, personliga bloggar, intressanta forumdiskussioner och rättvisa recensioner. Gamereactor är Sveriges största speltidning- och spelcommunity Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

PS5 Disc Edition vs. PS5 Digital Edition

PS5 Disc Edition vs. PS5 Digital Edition - vilken ska jag köpa? Och jag är också förvirrad över deras skillnader.

• 0

In reply to: @wilmanygren

PS5 Disc Edition vs. PS5 Digital Edition - vilken ska jag köpa? Och jag är också förvirrad över deras skillnader.

Jag har haft båda maskinerna. Jag hade ursprungligen den digitala men när jag hade möjlighet köpte jag den med skivspelare.

I grunden är det samma maskin men den digitala är som det låter enbart möjligt att spela digitalt, alltså du har ingen möjlighet att köpa ett spel i butik på skiva och kanske därefter sälja vidare.

Jag spelar primärt enbart digitalt, kanske 95%, så egentligen hade jag klarat mig enbart med den digitala versionen. Det är typ rea hela tiden på spel. Den stora skillnaden är förstås att nya spel blir något dyrare. Nya GoW kostar tex 850kr typ på ps5 medan jag köpte spelet på skiva för 600kr.

• 0

Disc versionen alla dagar. Betala 1000kr mer och få möjlighet att köpa mycket billigare spel som man sedan kan sälja igen när man är klar.

Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!