Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

GTA VI


Det här önskar jag se från det kommande GTA VI:

Jag vill först och främst att det ska låta sig inspireras av Sim City.
Med det menar jag att det skulle vara roligt ifall det kunde ske jordbävningar, stora bränder, tornados m.m.

Det skulle även vara kul ifall det kunde snöa och hagla (riktigt ordentligt) så att karaktären kan åka skidor, skridskor och snöskoter m.m.

Femman var en stor besvikelse (enligt mig), när det kom till dialog och handling. Fyran överträffade stort i den aspekten. Så i det sjätte spelet vill jag ha en bättre dialog och handling.

Att det gick att cykla igen i det senaste spelet, det var kul. Det vill jag ha tillbaka för denna utgåva med. Men även skateboard, rollerblades och förmågan att kunna styrketräna.

Jag vill att karaktären ska kännas så verklig som möjligt. Hans levnadssätt ska påverka hans hälsa, kondition, vikt m.m. Precis som i verkliga livet.

Karaktären borde kunde gripas för förargelseväckande beteende. T.ex. om han är kraftigt berusad eller liknande.

Fick precis en ny tanke... Att det skulle vara intressant med en kvinnlig karaktär som omväxlings skull. En riktig bad-ass Ronda Rousey-aktig tjej. Det skulle vara kul!

Vad vill ni se från det nya GTA spelet?
  • 0
Håller med om det du skriver, men i övrigt önskar jag att spelet utspelar sig i flera olika städer. Hade varit roligt med mer miljövariation och inte endast karaktärsvariation.
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0

Ja, det skulle vara roligt. Att han t.ex. kan ta flyget, båt eller tåg till en annan stad... eller varför inte till ett annat land. Hade ju varit riktigt häftigt. Så kan han bli internationellt efterlyst. Kanske får han MI9 efter sig och en Bond-liknande figur är han tätt på spåren. Sen tänk om karraktären kan bryta sig in hos militären eller flottan och sno en pansarvagn eller u-båt och härja runt med.

  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!