Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Vilken är eran värsta spel besvikelse?


Vilket spel hade ni för stora förhoppningar på?
Själv är jag fortfarande arg och besviken över
The order 1886. Var så hypad över alla videor och hur snyggt det var. Men kände att jag fick en film där jag kunde styra rollfiguren ibland.
  • 0
Inget spel direkt men Madhouse-läget i RE7 nu när jag kammade hem platinan. Vad fan såg folk i detta skämt till läge?

Svårighetsgraden ändrar nästan ingenting. Samma fiender stöter man på i de tidigare lägen och enda skillnaden är att de byter plats. Vad fanken är dessutom poängen med kassettbanden om spelet autosparar vid vissa punkter?

Man kan bitvis "gena" i början så länge man samlar ihop sig tillräckligt med mynt och vips har man första nyckeln. Jack känns inte som ett hot längre när han dyker upp så mycket snabbare.

Spelet är fortfarande generöst med loot och man kan lätt skapa ett tjog med heals och man klarar sig utmärkt med steriods när de enda som orsakar trubbel är fajterna med tjockisarna.

Slutligen, bossfajterna kör klassikern "ett slag och du hamnar i krisläge". Jag är så less på denna typen av design i spel. Jack och Marg går att hantera hur enkelt som helst. Enda problemet var sista fajten med Jack men det berodde mest på att förstapersonläget gjorde allt en plåga.

Man kunde lika gärna döpa Madhouse till "Hard" istället. De som skryter så stolt om att "det är enda sättet att köra RE7" kan hålla klaffen.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Hm...
Generation Zero. Såg fram emot att få springa runt på en liten ö i Sverige och skjuta robotar och överleva. Såg fram emot att få göra detta med vänner och samarbeta för att skaffa bättre vapen osv.

Tyvärr var spelet (och är fortfarande i vissa fall) buggigt och tommare på content än vad jag hoppades på. Co-op fungerar... Typ, förutom att robotar kan ta SÅ mycket stryk. Bullet spunges så det skriker om det. Robotar kan se igenom väggar, kullar, skjuta genom samma saker.
Crafting i spelet är praktiskt taget värdelöst, i alla fall senaste gången jag spelade, har kommit en uppdatering till det tror jag.
Kan inte ens starta en andra karaktär utan att den länkas till min första så det suger. Förstår inte varför karaktärerna är oberoende från varandra.

Spelet har fortfarande potential men inte riktigt där än.
"I love sleep. My life has the tendency to fall apart when I'm awake, you know?" - Ernest Hemingway
  • 0
Ganska gammalt, men jag blev oerhört besviken på Far Cry 2 när det släpptes. Hade så sjukt höga förväntningar inför releasen, men det faktum att spelet plågades svårt av inkonsekvent AI som i ena stunden kunde se dig genom buskage och träd på 300m håll för att i nästa sekund vara omedveten om din närvaro om du befann dig 5 meter till höger eller vänster av dem samtidigt som de konstant spawnade från alla kontrollpunkter du inte befriat gjorde det hela till en ganska frustrerande spelupplevelse.

Då ska vi inte ens prata om "genidraget" som var att se till att ens karaktär var tvungen att tugga piller för Malaria-anfall i tid och otid.
  • 0
Cyberpunk.
  • 0
Perfect dark zero.
  • 0

Resident Evil 6... 

  • 0

Medal of Honor: Rising Sun 😟

  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!