Svenska
nyaste
Atrás

Tekken

Diskutera allt som handlar om Tekken: spelen. sponsrat av Namco

Storyn i Tekken spelen.


Ja som rubriken säger: vad går storyn ut på?
Jag har spelat dom flesta Tekken spelen och vet ungefär vad den går ut på, men det finns fortfarande saker jag inte riktigt förstår. (Jag kommer till det senare) Hur som helst så undrar jag vad ni tycker om storyn och vad ni fattar och inte fattar.

Jag har alltid tyckt att King har haft konstiga slut på sina filmer.

http://www.youtube.com/watch?v=A91H8W_LidU

Diskutera!

(Ledsen om jag skriver konstigt, men jag är ganska trött.)
  • 0
Well, Heihachi har en son som heter Kazuya som vill döda honom. Kazuya har en son som heter Jin. Alla dem heter Kazama i efternamn. Detta är en av flera stories i Tekken spelen.
Att vara? Eller icke vara? Det är frågan!
  • 0
Om ni har tekken 6 så kan ni se det mesta av grundstoryn sammanfattat som liten som inte är särskilt komplex eller svår att förstå sig om ni spelar campgain mode

Och det är bara Jin och Asuka som heter Kazama i efternamn i tekken resten är Mishimas(heihachi,kazuya,jinpachi)

Storyn är ganska kass på tekken handlar nästan alltid om någon mishima som försökter göra världen till en värre plats eller vill sno åt sig Devilgenen.. på tekken 3 så är Ogre ärkefienden på tekken 5 är det Jinpachi.
  • 0
Tack för erat svar. Jag tyckte det bara det var skoj att veta vad det hela går ut på, förrutom att KO motståndaren.
  • 0
Det finns även 100 mini-stories mellan vissa karaktärer, som t.ex King och Marduk, Yoshimitsu och Bryan osv.
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Citerar skogis_psp:
Det finns även 100 mini-stories mellan vissa karaktärer, som t.ex King och Marduk, Yoshimitsu och Bryan osv.


Jo, det var lite det jag var intresserad utav. Alla karaktärer har ju en ärke fiende, som dom kämpar mot och tvärtom. En annan sak jag undrar är vem som vinner King of Iron Fist? Vilka kom på sämre platser eller är det skitsamma?
  • 0
http://www.tekkenpedia.com/wiki/Main_Page
Sen bara sök på alla karaktärer så får du en rätt så utförlig "story" historik med dom.
Bara att börja läsa ;)

Är väll runt 60 karaktärer vid det här lagret som varit med på ett eller annat sett i TEKKEN serien än så länge.
Let's Make it Happen
  • 0
Citerar Crimson4649:
http://www.tekkenpedia.com/wiki/Main_Page
Sen bara sök på alla karaktärer så får du en rätt så utförlig "story" historik med dom.
Bara att börja läsa ;)

Är väll runt 60 karaktärer vid det här lagret som varit med på ett eller annat sett i TEKKEN serien än så länge.


Har kollat igenom dom flesta nu. Skitbra, exakt vad jag ville ha!
  • 0
Läste lite om storyn i Tekken på " http://www.tekkenpedia.com/wiki/Main_Page ".
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar Showtime:
Ja som rubriken säger: vad går storyn ut på?
Jag har spelat dom flesta Tekken spelen och vet ungefär vad den går ut på, men det finns fortfarande saker jag inte riktigt förstår. (Jag kommer till det senare) Hur som helst så undrar jag vad ni tycker om storyn och vad ni fattar och inte fattar.

Jag har alltid tyckt att King har haft konstiga slut på sina filmer.


Storyn går ut på att varje karaktär anmäler sig till King Of Iron Fist Tournement X, alla av egen anledning. Sen i filmerna så framgår vilken anledning och anledningarna är ganska olika och konstiga.

För att släppa ämnet så skulle jag vilja fråga er som har Tekken 6, är det värt ett köp eller ska jag vänta på att det hamnar i realådan, eller inte köpa alls? Funderar på att köpa ett nämnligen.
Andreas Blom / Gamereactor
  • 0
Citerar The Driver:
För att släppa ämnet så skulle jag vilja fråga er som har Tekken 6, är det värt ett köp eller ska jag vänta på att det hamnar i realådan, eller inte köpa alls? Funderar på att köpa ett nämnligen.


Jag har det, och det är skitskoj, så mitt råd är att du ska köpa det.
Jag begär inte att du ska falla för mig, men du kan väl för fasen trilla lite iallafall?
  • 0
Okej, kassan ska bara bli liote större
Andreas Blom / Gamereactor
  • 0
Undra hur fuckad storyn kommer att vara i Namco vs Capcom.
Jag begär inte att du ska falla för mig, men du kan väl för fasen trilla lite iallafall?
  • 0
Någon bumpade en tråd här så jag hoppar på den "nya trenden" här på GR.

Såvitt jag förstår det hela finns det väldigt många historier och berättelser i Tekken, med tanke på hur olika varje karaktär är. Lite svårt och knyta säcken blir det dock när de drar in karaktärer från andra spel i olika uppföljare, som att exempelvis Tekken skulle kunna ha ett "expanded universe".

Har som sagt inte varit insatt i fightinggenren på flera år p.g.a. att det handlar mer om hur många karaktärer man kan trycka in ett lir. Vad hände med de enkla dagarna när man njöt av ett spel som hade drygt tio karaktärer? En annan anledning varför jag som mina närmaste kompisar slutade bry oss om Smash-serien.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
I'll bump along. Tekkens handling och karaktärer känns verkligen som att alla coola idéer i kontoren slängdes på väggen samtidigt. Kampsport, cyberpunk-företag, robotar, dinosaurier, världskrig, utomjordingar, demoner, etc. Känner samma med Killer Instinct och Mortal Kombats universum.
Europaparlamentsval den 9 juni.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!