Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Tyck till om Gamereactors forumiter


Citerar henkess:
Du som ifrågasatte när jag sa jag kunde skilja på en exalterad person och en deprimerad person, uppenbarligen hade jag rätt. Vill du tycka att det är Gamereactors mest levnadsglada individ, så gör det.


Jag tror fortfarande inte att du kan det, alls. Du fick det att låta som om du besitter en extraordinär förmåga att avgöra huruvida någon är deprimerad eller exalterad baserat på vad han eller hon skriver på ett datorspelsforum, vilket jag tycker känns väldigt magstarkt. Särskilt när du inte har några exempel på denna förmåga annat än där en forumit i princip rakt ut säger att han är deprimerad. Men skriv något mer insiktsfullt och bevisa motsatsen.

Citerar henkess:
Tråden heter "Tyck till om Gamereactors forumiter" och det är min åsikt. Kanske du ska byta tråd, skapa en tråd som heter "Tyck till BRA om alla forumiter" Alla har vi väl olika åsikter, acceptera det istället. Bläddrar du tillbaka, så såg du att jag även skrivit positiva saker om 3-4 gamereactor individer.


Jag har aldrig påstått att du missbrukar tråden, men jag tycker man ska få lov att ifrågasätta de åsikter som framförs. För min del spelar det ingen roll om du tycker till bra eller dåligt, även om det du skrivit knappast kan räknas som särskilt genomtänkt.

Citerar henkess:
Om dig finns dock inget gott att säga.


Säg något negativt då. Det är ändå alltid roligare.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Jag tror fortfarande inte att du kan det, alls. Du fick det att låta som om du besitter en extraordinär förmåga att avgöra huruvida någon är deprimerad eller exalterad baserat på vad han eller hon skriver på ett datorspelsforum, vilket jag tycker känns väldigt magstarkt. Särskilt när du inte har några exempel på denna förmåga annat än där en forumit i princip rakt ut säger att han är deprimerad. Men skriv något mer insiktsfullt och bevisa motsatsen.

Säg något negativt då. Det är ändå alltid roligare.


Nej du sorry, det där biter inte - men du försökte iaf och gjorde nog så gott du kunde utifrån dina något begränsade förutsättningar. Är du som ska bevisa motsatsen, är ju du som ifrågasätter. Vad tror du är anledningen när han äter antidepressiva? Kan det vara att han är deprimerad...

Förstår inte varför jag ska bry mig om vad du tror om mina förmågor eller inte? Jag har rätt till min åsikt, och det finns inga tveksamheter där inte. Tycker alla om Straholic, freeman79, desilation_row80, Le grand blonde etc? Nej, just det.

Skapa en ny tråd istället "Tyck till Bra om alla forumiter" du klarar uppenbarligen inte trycket, när man inte tillhör gruppen ryggdunkare.
  • 0
Citerar henkess:
Tråden heter "Tyck till om Gamereactors forumiter" och det är min åsikt. Kanske du ska byta tråd, skapa en tråd som heter "Tyck till BRA om alla forumiter" Alla har vi väl olika åsikter, acceptera det istället. Bläddrar du tillbaka, så såg du att jag även skrivit positiva saker om 3-4 Gamereactor individer. Finns många som jag tycker verkar vettiga, och 5-6st som jag tycker mindre bra om. Om dig finns dock inget gott att säga, så jag kallar dig för nummer 5.


Citerar henkess:
Förstår inte varför jag ska bry mig om vad du tror om mina förmågor eller inte? Jag har rätt till min åsikt, och det finns inga tveksamheter där inte. Tycker alla om Straholic, freeman79, desilation_row80, Le grand blonde etc? Nej, just det.

Skapa en ny tråd istället "Tyck till Bra om alla forumiter" du klarar uppenbarligen inte trycket, när man inte tillhör gruppen ryggdunkare.


Detta är alltså en kritik av mig, det här att jag framstår som deprimerad (i kontrast till exalterad)? Eller?
  • 0
Citerar Lurkman:
Citerar henkess:Tråden heter "Tyck till om Gamereactors forumiter" och det är min åsikt. Kanske du ska byta tråd, skapa en tråd som heter "Tyck till BRA om alla forumiter" Alla har vi väl olika åsikter, acceptera det istället. Bläddrar du tillbaka, så såg du att jag även skrivit positiva saker om 3-4 Gamereactor individer. Finns många som jag tycker verkar vettiga, och 5-6st som jag tycker mindre bra om. Om dig finns dock inget gott att säga, så jag kallar dig för nummer 5.

Citerar henkess:Förstår inte varför jag ska bry mig om vad du tror om mina förmågor eller inte? Jag har rätt till min åsikt, och det finns inga tveksamheter där inte. Tycker alla om Straholic, freeman79, desilation_row80, Le grand blonde etc? Nej, just det.

Skapa en ny tråd istället "Tyck till Bra om alla forumiter" du klarar uppenbarligen inte trycket, när man inte tillhör gruppen ryggdunkare.

Detta är alltså en kritik av mig, det här att jag framstår som deprimerad (i kontrast till exalterad)? Eller?


Jag skrev bara att jag kan skilja på en exalterad person och en deprimerad person. Men jag blev ifrågasatt av din kompis. I flera år har du skrivit liknande att du mår dåligt osv. Jag kan tycka det blir en överdrift, kanske du söker uppmärksamhet vad vet jag.

Har sett sånt förr, då är det tjejer som gnäller om det mest för dom vill ha uppmärksamhet. Jag har själv polare som varit deprimerade, inte roligt såklart. Men inte sitter dom och skriver öppet om det år efter år. På vilket sätt skulle det lösa problemet? Finns folk som har det mycket värre än dig. Inte sitter dom och gnäller om det.
  • 0
Citerar henkess:
Jag skrev bara att jag kan skilja på en exalterad person och en deprimerad person. Men jag blev ifrågasatt av din kompis. I flera år har du skrivit liknande att du mår dåligt osv. Jag kan tycka det blir en överdrift, kanske du söker uppmärksamhet vad vet jag.

Har sett sånt förr, då är det tjejer som gnäller om det mest för dom vill ha uppmärksamhet. Jag har själv polare som varit deprimerade, men inte sitter dom och skriver öppet om det år efter år. Vill ni protestera så gör det, men jag har sagt mitt och det är min åsikt.


Ja, det skrev du "bara", men det är inte helt enkelt att veta för mig varför du skriver något sådant, så därför frågar jag. Nu vet jag hur som helst var jag har dig.
  • 0
Citerar Lurkman:
Citerar henkess:Jag skrev bara att jag kan skilja på en exalterad person och en deprimerad person. Men jag blev ifrågasatt av din kompis. I flera år har du skrivit liknande att du mår dåligt osv. Jag kan tycka det blir en överdrift, kanske du söker uppmärksamhet vad vet jag.

Har sett sånt förr, då är det tjejer som gnäller om det mest för dom vill ha uppmärksamhet. Jag har själv polare som varit deprimerade, men inte sitter dom och skriver öppet om det år efter år. Vill ni protestera så gör det, men jag har sagt mitt och det är min åsikt.

Ja, det skrev du "bara", men det är inte helt enkelt att veta för mig varför du skriver något sådant, så därför frågar jag. Nu vet jag hur som helst var jag har dig.


Finns folk som har det mycket värre än dig. Känner en som har cancer, inte många år kvar och för ung också tyvärr. Inte sitter den tjejen och gnäller om det! Bara positiva saker har man hört. Men fortsätt gnäll du, det säger nog rätt mycket om dig och henne. Föredrar helt klart såna som henne.
Citerar henkess:
Nej du sorry, det där biter inte - men du försökte iaf och gjorde nog så gott du kunde utifrån dina något begränsade förutsättningar. Är du som ska bevisa motsatsen, är ju du som ifrågasätter. Vad tror du är anledningen när han äter antidepressiva? Kan det vara att han är deprimerad...


Haha, du har ju fortfarande inte kommit med något riktigt exempel på din påstådda förmåga.

Citerar henkess:
Förstår inte varför jag ska bry mig om vad du tror om mina förmågor eller inte? Jag har rätt till min åsikt, och det finns inga tveksamheter där inte. Tycker alla om Straholic, freeman79, desilation_row80, Le grand blonde etc? Nej, just det.


Det finns absolut ingen anledning för dig att bry dig om vad jag tycker om någonting. Det hade faktiskt varit ganska konstigt om du gjorde det. Straholic är annars en användare jag hade förväntat mig att du skulle komma bra överens med, ni verkar dela en del karaktärsdrag.

Citerar henkess:
Jag kan tycka det blir en överdrift, kanske du söker uppmärksamhet vad vet jag.


Nu motsäger du dig själv ganska ordentligt. Tyckte du sa att det var alldeles uppenbart att Lurkman var deprimerad, men det finns alltså en möjlighet att han bara söker uppmärksamhet också? Intressant.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Haha, du har ju fortfarande inte kommit med något riktigt exempel på din påstådda förmåga.

Citerar henkess:Förstår inte varför jag ska bry mig om vad du tror om mina förmågor eller inte? Jag har rätt till min åsikt, och det finns inga tveksamheter där inte. Tycker alla om Straholic, freeman79, desilation_row80, Le grand blonde etc? Nej, just det.

Det finns absolut ingen anledning för dig att bry dig om vad jag tycker om någonting. Det hade faktiskt varit ganska konstigt om du gjorde det. Straholic är annars en användare jag hade förväntat mig att du skulle komma bra överens med, ni verkar dela en del karaktärsdrag.

Nu motsäger du dig själv ganska ordentligt. Tyckte du sa att det var alldeles uppenbart att Lurkman var deprimerad, men det finns alltså en möjlighet att han bara söker uppmärksamhet också? Intressant.


Lek inte akademiker när du i själva verket är snabbköpskassörska, det klär dig inte. Har du inte skapat en ny tråd än? "Tyck till Bra om alla forumiter" Är du som ska motbevisa det, så upp till bevis nu. Jag har nämnt Lurkman att jag tycker det blir tjatigt med hans snack om depression, år ut och år in. När det finns dom som har mycket värre problem, utan att dom gnäller om det. Och du vet att han tar antidepressiva, eller påstår du att Lurkman ljuger? Så det är bara du som larvar dig, undrar varför dock. Sen har jag nämnt Ridley. Så jag har motiverat varför, är bara du som är för trög för att förstå uppenbarligen - inte mitt fel det.

Sedan nämnde jag några medlemmar som jag tyckte verkade bra också. Man börjar förstå varför samma personer bara är i denna tråd. Så nu lämnar jag stafett pinnen vidare till nån från ryggdunkar gänget igen. Blir lite tjatigt om bara jag ska "tycka till". Annars kan du gärna skicka PM så kan du fortsätta och protestera så mycket du vill. Du kan ju ta över nu och ryggdunka vidare. Till din kompis Ridley eller Lurkman kanske. Kör på!
  • 0
Citerar henkess:
Har du inte skapat en ny tråd än? "Tyck till Bra om alla forumiter"


Jag tycker ganska illa om dig så jag tror faktiskt jag är på rätt ställe redan.


Citerar henkess:
Är du som ska motbevisa det, så upp till bevis nu. Jag har nämnt Lurkman att jag tycker det blir tjatigt med hans snack om depression, år ut och år in. När det finns dom som har mycket värre problem. Och du vet att han tar antidepressiva, eller påstår du att Lurkman ljuger?


Men är du trög eller. Detta handlar inte om Lurkman, det handlar om att du påstår dig kunna avgöra folks mentala tillstånd helt baserat på vad de skriver på det här forumet. En ganska imponerande egenskap, så jag frågade efter ett exempel på detta, varpå du svarade "Lurkman käkar antidepressiva så han är deprimerad". Förstår du varför detta inte riktigt bevisar din påstådda förmåga? Jag har ingen åsikt om varken Lurkmans eller någon annan forumits hälsotillstånd, då jag inser att man inte kan avgöra sådant endast med hjälp av ett gäng foruminlägg.

Citerar henkess:
Så det är bara du som larvar dig, undrar varför dock. Sen har jag nämnt Ridley. Så jag har motiverat varför, är bara du som är för trög för att förstå uppenbarligen - inte mitt fel det.


Vafan snackar du om? Vad har Ridley med detta att göra?

Citerar henkess:
Så nu lämnar jag stafett pinnen vidare till nån från ryggdunkar gänget igen.


Haha, är det så att Tapto faktiskt fått lov att komma tillbaka?

Tillagt 2018-02-03 20:15:
Sluta redigera dina inlägg i efterhand din pajas.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
Du kanske missade att allt började med att jag skrev att jag tyckte sämst om Ridley, då blev Lurkman arg. Jag har motiverat om varför jag tycker så om bägge två, det får räcka så. Även om det är dina favoriter, så tycker vi alla olika lär dig det. Vem är tapto? Straholic vet jag vem det är.

Eftersom du missade det sista efter min redigering, här har du det.

Blir lite tjatigt om bara jag ska "tycka till". Annars kan du gärna skicka PM så kan du fortsätta och protestera så mycket du vill. Du kan ju ta över nu och ryggdunka vidare. Till din kompis Ridley eller Lurkman kanske. Kör på!
  • 0
Citerar henkess:
Du kanske missade att allt började med att jag skrev att jag tyckte sämst om Ridley, då blev Lurkman arg. Jag har motiverat om varför jag tycker så, det får räcka så.


Men det är ju inte alls vad jag har ifrågasatt. Läs mitt senaste inlägg igen.

Citerar henkess:
Även om det är dina favoriter, så tycker vi alla olika lär dig det. Vem är tapto? Straholic vet jag vem det är.


Om du nu som du påstår har studerat Lurkman de senaste 8-9 åren så kan du väl knappast ha missat Tapto. Det är hursomhelst någon som, precis som dig, lämnade alla diskussioner med ett "Det är min åsikt och den har jag rätt till, det är ett fritt land blablabla".


Citerar henkess:
Eftersom du missade det sista efter min redigering, här har du det.

Blir lite tjatigt om bara jag ska "tycka till". Annars kan du gärna skicka PM så kan du fortsätta och protestera så mycket du vill. Du kan ju ta över nu och ryggdunka vidare. Till din kompis Ridley eller Lurkman kanske. Kör på!


Sålänge ingen har något emot det så kan vi väl lika gärna fortsätta bråka här, forumet behöver väl all aktivitet det kan få.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Men det är ju inte alls vad jag har ifrågasatt. Läs mitt senaste inlägg igen.

Om du nu som du påstår har studerat Lurkman de senaste 8-9 åren så kan du väl knappast ha missat Tapto. Det är hursomhelst någon som, precis som dig, lämnade alla diskussioner med ett "Det är min åsikt och den har jag rätt till, det är ett fritt land blablabla".

Sålänge ingen har något emot det så kan vi väl lika gärna fortsätta bråka här, forumet behöver väl all aktivitet det kan få.


Nej vet inte vem tapto är, han måste ha undkommit mig. Vi har diskuterat sen klockan 14:39. Det är snart 6 timmar, hur länge måste man hålla en diskussion igång då menar du? Tills du ger upp och drar och sover eller? Finns inget att vinna för dig i det här, jag tyckte till om Ridley och Lurkman. Det är inga favoriter hos mig. Nämnde några som jag tyckte bra om också.

Jag har motiverat tydligt varför, står fast i min åsikt om allt jag har sagt. Läs igen mina inlägg, varför ska jag fortsätta upprepa mig i 6 timmar till. Har även dragit mitt strå till stacken och kanske ökat aktiviteten i detta forum med 20%. Din tur att ryggdunka någon.

EDIT: På en lördagskväll dessutom så tror du man vill sitta här och häcka med dig halva natten också? Njaee så mycket betyder du inte för mig.
  • 0
Citerar henkess:
Nej vet inte vem tapto är, han måste ha undkommit mig. Vi har diskuterat sen klockan 14:39. Det är snart 6 timmar, hur länge måste man hålla en diskussion igång då menar du? Tills du ger upp och drar och sover eller?


Så länge man tycker det är roligt antar jag. Jag sov till klockan 14 idag och har inga planer för ikväll så om du hoppas på att vänta ut mig får du hålla på länge.

Citerar henkess:
Finns inget att vinna för dig i det här, jag tyckte till om Ridley och Lurkman. Det är inga favoriter hos mig. Nämnde några som jag tyckte bra om också.

Jag har motiverat tydligt varför, står fast i min åsikt om allt jag har sagt. Läs igen mina inlägg, varför ska jag fortsätta upprepa mig i 6 timmar till. Har även dragit mitt strå till stacken och kanske ökat aktiviteten i detta forum med 20%. Din tur att ryggdunka någon.


MEN VA. Jag ifrågasätter inte varför du tycker illa om Ridley och Lurkman, jag ifrågasätter din självsäkerhet när det kommer till att avgöra huruvida folk är deprimerade eller inte. Jag har nog sagt det fem gånger nu.

Tillagt 2018-02-03 21:05:
Citerar henkess:
EDIT: På en lördagskväll dessutom så tror du man vill sitta här och häcka med dig halva natten också? Njaee så mycket betyder du inte för mig.


Varför är du kvar då?
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
  • Räv
  • Räv
Finner det otroligt lustigt att henkess inte bara är plågsamt pseudointellektuell utan också parar ihop det med en avatar med så mycket kladdvaxad, nattsvart snedlugg att den till och med skulle få en helgon.net-användare att skämmas.

Att han sedan försöker använda sandlådeargumentet "ah men jag har iallafall annat att göra på en lördag så pilutta dig" som en förolämpning på ett SPELFORUM är liksom bara grädden på moset.

En varm applåd, ärligt talat, för den mest pompösa användaren på hela detta forum.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar henkess:
Du kanske missade att allt började med att jag skrev att jag tyckte sämst om Ridley, då blev Lurkman arg


Hahaha, vad fan är detta! Jag kan med största uppriktighet säga att jag inte har varit arg hittills, men nu har du gjort mig irriterad. Vem tror du att du är egentligen - varför skulle jag bli arg av någon uppfattning om att det ryggdunkas mycket här som någon "Henke" hade, som jag inte ens visste existerade förrän i eftermiddags? Sedan skriver du att jag är "deprimerad", på grund av att jag i somras skrev någon blogg om att jag skulle sluta med SSRI-preparat, och visst, jag ser inte hur det skadar mig att du spekulerar om den saken. Men när du får feedback på ett inlägg om att det sker mycket gruppdunk i den här tråden -- en uppfattning du gärna får ha, även om jag tycker den verkar lite väl cynisk -- då är avsändaren arg? Är detta något slags universellt försvar du använder dig så fort inte folk håller med dig om vad du säger?

Du verkar överhuvudtaget tro att du befinner dig i något slags ständig antagonism med folk här. Du reserverar dig ständigt och skriver "tyck vad ni vill, det här är i alla fall min uppfattning". I början förstod jag inte varför du höll på med det, för det du skrev verkade inte särskilt förargelseväckande. Nu förstår jag dock vad det kommer från. I förlängningen leder ju hela din defensiva strategi, som går ut på att ha taggarna utåt och tolka varje form av icke-bekräftande respons som ett angrepp (detta syns f.ö. genom dina ängsliga editeringar av dina inlägg), till att du faktiskt hamnar i ett antagonistiskt förhållande till folk. Det är en s.k. självuppfyllande profetia. Du tror att folk kommer ha något emot dig, och är så övertygad om detta att du inte kan behärska dig, vilket resulterar i att folk får något emot dig! Det är i alla fall min diagnos på dig.
Siegfried bloggar inte mycket. Men väl då han gör är det hela guld.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Hade henkess och Sideshow haft samma diskussion för 10 år sedan (ungefär då frisyren på henkess profilbild var aktuell förövrigt) hade kanske henkess lyckats bättre, men på de senaste två sidorna har han bara gjort sig själv till åtlöje. Tur att det bara är ett fåtal personer som är aktuella i den här tråden så att inte hela forumet bjuds in till att skratta åt honom. Löjeväckande.
It Can't Rain All the Time
Citerar henkess:
Citerar Lurkman:Citerar henkess:Tråden heter "Tyck till om Gamereactors forumiter" och det är min åsikt. Kanske du ska byta tråd, skapa en tråd som heter "Tyck till BRA om alla forumiter" Alla har vi väl olika åsikter, acceptera det istället. Bläddrar du tillbaka, så såg du att jag även skrivit positiva saker om 3-4 Gamereactor individer. Finns många som jag tycker verkar vettiga, och 5-6st som jag tycker mindre bra om. Om dig finns dock inget gott att säga, så jag kallar dig för nummer 5.

Citerar henkess:Förstår inte varför jag ska bry mig om vad du tror om mina förmågor eller inte? Jag har rätt till min åsikt, och det finns inga tveksamheter där inte. Tycker alla om Straholic, freeman79, desilation_row80, Le grand blonde etc? Nej, just det.

Skapa en ny tråd istället "Tyck till Bra om alla forumiter" du klarar uppenbarligen inte trycket, när man inte tillhör gruppen ryggdunkare.

Detta är alltså en kritik av mig, det här att jag framstår som deprimerad (i kontrast till exalterad)? Eller?

Jag skrev bara att jag kan skilja på en exalterad person och en deprimerad person. Men jag blev ifrågasatt av din kompis. I flera år har du skrivit liknande att du mår dåligt osv. Jag kan tycka det blir en överdrift, kanske du söker uppmärksamhet vad vet jag.

Har sett sånt förr, då är det tjejer som gnäller om det mest för dom vill ha uppmärksamhet. Jag har själv polare som varit deprimerade, inte roligt såklart. Men inte sitter dom och skriver öppet om det år efter år. På vilket sätt skulle det lösa problemet? Finns folk som har det mycket värre än dig. Inte sitter dom och gnäller om det.


Det är ju tabu att prata om depression. När någon tar livet av sig på grund av det undrar folk varför personen inte berättade det för någon eller sökte hjälp. Och det är för att det alltid är rövhål som ska förklara för en att man minsann bara sitter och gnäller om man påstår att man är deprimerad! Det är ju inte så konstigt att folk inte vill prata om det när man får det bemötandet.

Visst kan man söka hjälp eller prata med sina nära och kära, men det är inte så lätt. För många är det ett första steg att anonymt kunna prata om det med andra.
What a nice boat...
Citerar Lurkman:
Citerar henkess u kanske missade att allt började med att jag skrev att jag tyckte sämst om Ridley, då blev Lurkman arg

Hahaha, vad fan är detta! Jag kan med största uppriktighet säga att jag inte har varit arg hittills, men nu har du gjort mig irriterad. Vem tror du att du är egentligen - varför skulle jag bli arg av någon uppfattning om att det ryggdunkas mycket här som någon "Henke" hade, som jag inte ens visste existerade förrän i eftermiddags? Sedan skriver du att jag är "deprimerad", på grund av att jag i somras skrev någon blogg om att jag skulle sluta med SSRI-preparat, och visst, jag ser inte hur det skadar mig att du spekulerar om den saken. Men när du får feedback på ett inlägg om att det sker mycket gruppdunk i den här tråden -- en uppfattning du gärna får ha, även om jag tycker den verkar lite väl cynisk -- då är avsändaren arg? Är detta något slags universellt försvar du använder dig så fort inte folk håller med dig om vad du säger?

Du verkar överhuvudtaget tro att du befinner dig i något slags ständig antagonism med folk här. Du reserverar dig ständigt och skriver "tyck vad ni vill, det här är i alla fall min uppfattning". I början förstod jag inte varför du höll på med det, för det du skrev verkade inte särskilt förargelseväckande. Nu förstår jag dock vad det kommer från. I förlängningen leder ju hela din defensiva strategi, som går ut på att ha taggarna utåt och tolka varje form av icke-bekräftande respons som ett angrepp (detta syns f.ö. genom dina ängsliga editeringar av dina inlägg), till att du faktiskt hamnar i ett antagonistiskt förhållande till folk. Det är en s.k. självuppfyllande profetia. Du tror att folk kommer ha något emot dig, och är så övertygad om detta att du inte kan behärska dig, vilket resulterar i att folk får något emot dig! Det är i alla fall min diagnos på dig.


"Betraktat utifrån kan inte kärlek skiljas från grupprunk." Var det ditt försök till ett skämt då eller? Jag tolkade det inte så. Precis efter jag skrev att jag inte gillade Ridley, det var en "överraskning" att du skulle komma med en kommentar då. Den var jag redan förberedd på ska du veta. Ja jag har 4-5 emot mig från detta intressanta döda forum, jag klarar mig ska du se. Visste man skulle få lite skit från några gamla rävar emot sig som är polare med dig och Ridley. Du har säkert rätt i din "diagnos" av mig.

Gav exempel tidigare på en tjej som jag känner som har cancer, inte sitter hon och nämner det upprepade gånger på en spelsida för det. Väldigt positiv fast hon inte har många år kvar att leva. Där har vi skillnaden också. Folk sitter och nämner sina problem kors och tvärs på alla sidor nuförtiden, till vilken nytta. Loggar man in på facebook så vipps är det några som nämner något om sina problem. Många med dödliga sjukdomar klagar inte alls. Inte ett ord om sina problem, inte skriver dom öppet till alla på nätet om det. Dom försöker bara se positivt helt enkelt. Det är viljestyrka enligt mig. Finns journummer att ringa om man har stora problem, finns forum som är speciellt anpassade för såna med depression.

Till angel Ageless Force: Rätt säker på att inte alls många bryr sig, förutom ni som är bästa polare med Ridley och Lurkman.
  • 0
Citerar Dusty:
Det är ju tabu att prata om depression. När någon tar livet av sig på grund av det undrar folk varför personen inte berättade det för någon eller sökte hjälp. Och det är för att det alltid är rövhål som ska förklara för en att man minsann bara sitter och gnäller om man påstår att man är deprimerad! Det är ju inte så konstigt att folk inte vill prata om det när man får det bemötandet.

Visst kan man söka hjälp eller prata med sina nära och kära, men det är inte så lätt. För många är det ett första steg att anonymt kunna prata om det med andra.


Har man stora problem så finns många bra forum och ställen där man enbart fokuserar på t ex depression. Där får man såklart bäst kontakt med andra som har liknande problem. Finns journummer man kan ringa och prata anonymt också. Finns gott om hjälp att få. Hur mycket hjälp får man genom att upprepa sig om det på en spelsida.
  • 0
Måste bara säga att fares har varit offline oerhört länge nu. Nu är det dags för honom att komma tillbaka för att röra om i grytan med en massa engelska svordomar och kanske något blogginlägg.

Länk till fares krypin: https://www.gamereactor.se/krypin/fares/
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
Citerar henkess:
Hur mycket hjälp får man genom att upprepa sig om det på en spelsida.

Man kan väl få rätt bra "hjälp". Typ, att socialisera med människor? Eller vad är det för "hjälp" du tror att Lurkman är ute efter? Gissningsvis är det inte professionella råd eller råd från folk med en historik av liknande problem, kanske är han inte särskilt intresserad av att få råd eller "hjälp". Han kanske(vilket skulle vara min gissning) skriver för att "skriva av sig" samtidigt som någon läser det och kanske kommenterar något (vilket kan vara ett råd, men också typ ett skämt, eller ett faktapåstående). Om jag har rätt tror jag att det här forumet är helt okej, och säkert bättre än forumen du pratar om som enbart handlar om depression.

Skulle kunna haft lite sympatier för dig om du önskade att GR var ett renodlat spelforum, men det finns många mer än Lurkman som skriver de flesta av sina inlägg om helt andra saker än spel (t.ex Petter).
Citerar henkess:
"Betraktat utifrån kan inte kärlek skiljas från grupprunk." Var det ditt försök till ett skämt då eller?


Åt det hållet. Verkade det som en aggressiv sak att säga?
Citerar DivineNerd:
Citerar henkess:Hur mycket hjälp får man genom att upprepa sig om det på en spelsida.
Man kan väl få rätt bra "hjälp". Typ, att socialisera med människor? Eller vad är det för "hjälp" du tror att Lurkman är ute efter? Gissningsvis är det inte professionella råd eller råd från folk med en historik av liknande problem, kanske är han inte särskilt intresserad av att få råd eller "hjälp". Han kanske(vilket skulle vara min gissning) skriver för att "skriva av sig" samtidigt som någon läser det och kanske kommenterar något (vilket kan vara ett råd, men också typ ett skämt, eller ett faktapåstående). Om jag har rätt tror jag att det här forumet är helt okej, och säkert bättre än forumen du pratar om som enbart handlar om depression.

Skulle kunna haft lite sympatier för dig om du önskade att GR var ett renodlat spelforum, men det finns många mer än Lurkman som skriver de flesta av sina inlägg om helt andra saker än spel (t.ex Petter).


Det är en spelsida, kan tycka att det mesta skulle handla om spel och liknande. Men det existerar tyvärr inte idag. Precis som med politik, tycker inte det hör hemma på en spelsida heller. Det pajar intresset för att besöka spelsidor, med tjafs om politik och folk som skriver av sig om deras sjukdomar.

Jo Petter klagar mycket också. Lurkman är väl en av dom som klagar mest, eller "skriver av sig" mest genom åren. Som användare räven nämnde , Helgon. Där har ju enligt egna utsagor minst 90% av alla där inne en depression. Där borde Lurkman nå ut till en mycket större skala exempelvis. Där måste det finnas väldigt gott om information att hämta? Eller han kan "skriva av sig" med likasinnade. Finns även mängder av bra forum för enbart folk med stora problem av depression. Det finns Psykologer, vänner, journummer etc.

Som du sa, jag misstänker som dig. Han verkar inte söka professionella råd. Inte heller speciellt intresserad att få råd och hjälp från likasinnade, all upprepning tyder på det och det finns så mycket bättre forum. Rävarna här inne stör sig inte på detta, men kan lova att det är folk som gör det mer än mig. Inte på Lurkman generellt, utan på att spelsidor blir en plats där man skriver mer om politik och sina egna problem än spel. Som sidan faktiskt är tänkt att handla om från första början. Tycker Lurkman ens om spel.

Då kommer det fram till det jag menade, handlar snarare enbart om att skriva av sig. Även på spelsidor nuförtiden uppenbarligen. Precis som Lunarstorm förr i tiden, där det nästan var en trend att vara deprimerad och må dåligt. kanske var orättvis att kasta allt på Lurkman. Vill man läsa om depression och politik så behöver jag bara gå in på Facebook eller Aftonbladet. Kommer bara bli värre tyvärr, då depression är så vanligt så lär flera personer dras till spelsidor för att skriva av sig. Det verkar inte snackas lika mycket spel längre, att forumet är dött här inne är ett ytterligare bevis för det. Och allt fler spelbloggar förvandlas till Politik och inlägg om sjukdomar. Tråkig utveckling, men är väl bara acceptera att det är så på en spelsida.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!