Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Midnight Club X (21.00 - 09.00)

Nämen, en nyhet om att Youtube raderat videos relaterade till coronavaccinet. Vem hade kunnat ana att den skulle spåra ur i kommentarerna?

Tillagt 2021-10-03 01:40:

In reply to: @Mr Clint

Menar du hur många år det tog att spara till min längd? Ungefär 3 år tror jag.

Mäktigt! Vet inte om jag kommer orka härda ut så länge, men vill kunna kränga lite redigt headbangande på nästa års konserter i alla fall.

Tillagt 2021-10-03 01:41:

Wait, redigerade jag precis ett inlägg utan att bli utkastad och omdirigerad?

Tillagt 2021-10-03 01:41:

In reply to: @AG Jati

jag begriper verkligen inte storheten med cruella

Har folk menat på att det finns en storhet med Cruella?

Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0

In reply to: @zwqase

Nämen, en nyhet om att Youtube raderat videos relaterade till coronavaccinet. Vem hade kunnat ana att den skulle spåra ur i kommentarerna?

Gotta get them clicks så Petter har råd att bygga en racingsimulator på månen!

real human bean ( ͡°ω ͡°)
  • 0

Vroom vroom to the moon!

Tillagt 2021-10-03 21:21:

Kände nostalgi för Bioshock och började kolla på en en let's play - vips hade dagen gått. 

Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0

Kände nostalgi för Bioshock och började kolla på en en let's play - vips hade dagen gått.

Jag önskar att jag hade en sådan fritid, men det blir svårt när man pluggar på 125% takt på universitetet. 😭

• 0

Jag önskar att jag hade en sådan fritid, men det blir svårt när man pluggar på 125% takt på universitetet. 😭

Jag kan längta tillbaka till studietiden ganska ofta, men då blundar man förstås för hur lite fritid man hade. :p Vad pluggar du nu som upptar så mycket tid?

Sen ska väl sägas att det nog finns bra mycket annat man kan lägga tid på en grå söndag som vore mer produktivt än att sträckglo på youtube.

• 0

Vad pluggar du nu som upptar så mycket tid?

Samhälle och politik, huvudsakligen. Jag prövade psykologi under 2017, men det var inte riktigt mitt område. Psykologin var alldeles förstoppat i och med hur överdrivet sakligt allting skulle vara. Sen verkade psykologins fakultet inte vara så värst sugna på att ta itu med diverse samhällsproblem trots att många psykologiska studier ofta identifierade väldigt oroväckande skeenden tvärs över världen. Vilket är rätt oansvarigt i min mening.

Sen ska väl sägas att det nog finns bra mycket annat man kan lägga tid på en grå söndag som vore mer produktivt än att sträckglo på youtube.

Som att argumentera på GR's nyhetssidor, eller? 😁

I'm past 27, it's over now

Garçon means boy.
  • 0

no time to die behövde mer nakna ryggar.

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil

Samhälle och politik, huvudsakligen.

Spännande! Har du något specifikt yrke i sikte?

Vilket är rätt oansvarigt i min mening.

Trist, men det är väl en risk att utbildningar fastnar i textböcker och inte alltid ser till verkligheten.

Som att argumentera på GR's nyhetssidor, eller?

Haha, kan vara underhållande, men ibland orkar man ju bara inte.

Tillagt 2021-10-09 00:35:

no time to die behövde mer nakna ryggar.

Spännande! Har du något specifikt yrke i sikte?

Egentligen vill jag satsa på att skriva en doktorsavhandling, vilket akademin anser som en slags anställning. Annars kan jag alltid hitta arbete inom många myndigheter och organisationer inom både offentlig och privat sektor. Efter att jag har tagit min mastersexamen så har jag fortfarande tillräckligt många veckor kvar hos CSN att fortsätta plugga på 50% takt i 2 år. Jag tänker ta den övriga tiden som blir över att söka efter yrke samt chansen att skriva en doktorsavhandling.

happy sugar life, usch.

ett tag sen man mådde så dåligt av att se en serie.

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0

Egentligen vill jag satsa på att skriva en doktorsavhandling

Häftigt! Jag kan också drömma om den tillvaron emellanåt, men jag har inget bra ämne än så länge. 

Jag tänker ta den övriga tiden som blir över att söka efter yrke samt chansen att skriva en doktorsavhandling.

Vanligt är väl att man tar anställning på universitetet och undervisar samtidigt. Aldrig riktigt reflekterat över att man såklart kan göra annat för att finansiera sin tillvaro när man skriver en doktorsavhandling. Men det låter inte alls dumt!

ett tag sen man mådde så dåligt av att se en serie.

Sett Squid Game?

• 0

Häftigt! Jag kan också drömma om den tillvaron emellanåt, men jag har inget bra ämne än så länge.

Hemska ting sker ju varje dag. Det finns gott om sakärenden att skriva om - om man fråga mig. 😁

Vanligt är väl att man tar anställning på universitetet och undervisar samtidigt. Aldrig riktigt reflekterat över att man såklart kan göra annat för att finansiera sin tillvaro när man skriver en doktorsavhandling.

Ja, jo, jag menade mer att under tiden jag letar efter chansen att skriva en doktorsavhandling så kommer jag att plugga på 50%. Mest för inkomsten samt att ha någonting att göra dessutom.

Eftersom jag också har pluggat i mer än 3 år så har jag ju också rätt att ansöka om A-kassa. 😁

• 0

Såg Dune häromdagen. Bra film, men ärligt talat nog Villeneuves sämsta. Åtminstone av de jag sett - inte bättre än Blade Runner, inte bättre än Arrival, inte bättre än Sicario, inte bättre än Prisoners. Oerhört vacker och stämningsfull, men skådespelarna fick ju noll utrymme. Så mycket fokus på atmosfär med slow motion och stämningsfull musik att man glömde bort att ta med lite dialog och låta karaktärerna leva lite. Blade Runner 2049 var ju lite åt samma håll, men förutom en känsla av att den filmen innehöll mer dialog så var det framförallt färre karaktärer att behöva ge utrymme till. 

Hemska ting sker ju varje dag. Det finns gott om sakärenden att skriva om - om man fråga mig. 😁

Haha, ja sant det. Gäller ju att ha rätt vinkel och att det är något man är redo att ägna mycket tid åt - ursäkter, ursäkter

Eftersom jag också har pluggat i mer än 3 år så har jag ju också rätt att ansöka om A-kassa. 😁

• 0

Haha, ja sant det. Gäller ju att ha rätt vinkel och att det är något man är redo att ägna mycket tid åt - ursäkter, ursäkter

Tid har jag definitivt. Energi däremot? Njaa. Men jag tvingar mig igenom det iaf.

• 0

Å andra sidan, Timothée Chalamets rock och hår fladdrande i vinden är värt att se i slow motion. Svärmorsdröm?

Tillagt 2021-10-10 00:02:

Tid har jag definitivt. Energi däremot? Njaa. Men jag tvingar mig igenom det iaf.

Kommer garanterat vara värt det i slutändan. Känslan av att lämna in en avhandling man spenderat otaliga timmar på är svårslagen.

• 0

Känslan av att lämna in en avhandling man spenderat otaliga timmar på är svårslagen.

Kan tänka mig. Jag lämnade in en magisteruppsats förra Mars som jag hade arbetat med i fem månader. Jag mådde ungefär som Frodo just då, dvs efter att han hade förstört ringen. Jag var nog lika trasig som han också, i både kropp och själ. 😂

• 0

Jag var nog lika trasig som han också, i både kropp och själ. 😂

Haha, känns igen!

"I can't recall the taste of food, nor the sound of water, nor the touch of grass."

• 0

"I can't recall the taste of food, nor the sound of water, nor the touch of grass."

Haha, pretty much. Under tiden när man skriver en uppsats, även så liten som en 7,5-poängare, så är man mer eller mindre komplett isolerad i flera veckor. Böckerna blir dem enda vännerna man har, typ.

Student life be like:

• 0

Böckerna blir dem enda vännerna man har, typ.

Good times!

Student life be like:

Mys ändå! <3

• 0

vad fick sam sin mjölk ifrån...?

• 0

Janismjölk, most likely

Garçon means boy.
  • 0

Har ni också sett den där tråden på FZ?

Ni som fattar fattar.

• 0

In reply to: @Lurkman

Har ni också sett den där tråden på FZ? Ni som fattar fattar.

GR-tråden? 

Touché
  • 0

Jag såg The Nightmare Before Christmas på nytt.

Känns ärligt talat inte så spektakulär längre. Avskyr låtarna och filmens huvudskurk var inte mycket att hänga i väggen.

• 0
Diskussionen har stängts av en moderator med motiveringen:
Öppen 21.00 - 9.00