Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Midnight Club X (21.00 - 09.00)


owl house fans är lite märkliga...

...vill inte veta vad för "konst" de ligger upp på r34.

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil

Garçon means boy.

barnmisshandel

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0

fan va gött det är att se en stor boll av eld...

...smältas i sjön!

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Garçon means boy.

In reply to: @yonobi

I love this

heheh, Patinkin verkar vara en mysfarbror for sure

såg honom först i Homeland där han är serious business och hackar terrorister and whatnot, sen såg jag något sånt där onlineklipp där han var vanlig farbror och knappt visste hur en mobil funkar, neat how that works

Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0

In reply to: @Ridley

Patinkin verkar vara en mysfarbror for sure

he gets a 10 Goldblums out of a possible 10 Goldblums

In reply to: @Ridley

neat how that works

yeah, that's crazy... how they do that

Tillagt 2022-01-23 00:08:

så när börjar Petter sälja sina bloggar som NFTs tror ni

Garçon means boy.

brat är grym

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0

In reply to: @yonobi

he gets a 10 Goldblums out of a possible 10 Goldblums

såg ett nytt Goldblum-uttryck häromdagen som är användbart här: "I embrace them all into my basket of appreciation and goodwill"

fast man vet inte om han är sarkastisk, hohe, låter lite så men hur vet man
https://youtu.be/4E7NOmT-X9s?t=473

Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt

In reply to: @Ridley

fast man vet inte om han är sarkastisk, hohe, låter lite så men hur vet man

weheh, true! påminner om this one:

bless your heart just means F U

Garçon means boy.

*alarmingly odd gesticulations and phraseology*

hoppas han dyker upp igen i Thor 4: Love and Such

Garçon means boy.

Jeff 4: Appreciation and Goodwill

Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt

pang pang

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0

förra gången jag var ute och nattkörde kändes allt så overkligt. omvärlden blev helt avtrubbad och platt, som en kuliss. och jag fanns inte. eller så jag hade jag börjat existera just där och då. ett nyfött medvetande, med implanterade minnen och konstlade känslor. en misslyckad imitation av något verkligt. 

jag "insåg" att det måste vara en dröm och att jag borde vakna. men det gjorde jag inte, jag bara fortsatte köra. so that's good

Garçon means boy.

dillchips å lökdipp

någon som vill?

;3

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil

In reply to: @yonobi

förra gången jag var ute och nattkörde kändes allt så overkligt.

mystiskt, låter som det som kallas "dissociation". får hoppas att det inte är återkommande, låter obehagligt.

In reply to: @yonobi

jag bara fortsatte köra. so that's good

om man kör tillräckligt snabbt kanske man kommer undan

In reply to: @AG Jati

dillchips å lökdipp

alla chips är bra, men jag har a thing for dillchips. var längesedan jag åt såna så det vore nice.

Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt

vill skaffa skivspelare, men det är en jäkla jungel

"get that one, it's doesn't have a pre-amp" 

"no get this one, it DOES have a pre-amp"

"this one's nice, but you can't replace the cartridge"

"get the 3000$ one, you won't regret it"

what the fuck are you saying to me

In reply to: @Ridley

om man kör tillräckligt snabbt kanske man kommer undan

can't catch me, hopeless emptiness! I will literally drive into the ocean, watch me

Garçon means boy.

In reply to: @yonobi

vill skaffa skivspelare, men det är en jäkla jungel

don't worry about it

here's the thing, man skaffar vinyl för mysigheten, inte för att få det ultimata ljudet

det viktigaste är högtalarna/hörlurarna, sen kan man komma långt med en hyfsad spelare. man ska nog inte ta allra billigaste, men det finns ingen anledning att köpa för $3000. utbytbar cartridge är bra I guess, inbyggd förstärkare också.

förslag:

http://www.netonnet.se/art/ljud/hifi/skivspelare/audio-technica-at-lp60xusb-gunmetalblack/1009613.9170/

Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil

In reply to: @Ridley

don't worry about it

lay your knowledge on me

In reply to: @Ridley

förslag

precis vad jag spanade på innan jag gick vilse  👀 lutar väl åt det hållet, för enkelhetens skull

In reply to: @Ridley

det viktigaste är högtalarna/hörlurarna

truuuuueee, och det är en annan jungel. ska man ha aktiva eller passiva är väl frågan. några Ridley-förslag för högtalare?

In reply to: @Ridley

utbytbar cartridge är bra I guess

*nods sagely* yes, because... it might break... or something

Garçon means boy.

In reply to: @yonobi

lay your knowledge on me

trots vad vissa säger så är vinyl inte ljudmässigt bättre än andra format, vanlig CD är bättre, så det är ingen större vits att köpa "för bra" grejer och nörda med dyra sladdar och sånt, börja på en rimlig nivå

In reply to: @yonobi

lutar väl åt det hållet, för enkelhetens skull

mjo, keep it simple

In reply to: @yonobi

truuuuueee, och det är en annan jungel. ska man ha aktiva eller passiva är väl frågan.

well, passiva behöver en förstärkare medan aktiva kan kopplas direkt till spelaren. aktiva är smidigt att ha till dator eller direkt till spelaren, passiva har man snarare som en del i en hemmabio eller liknande där man vill kunna koppla in många saker via förstärkare. vet inte om jag kan rekommendera någon modell, beror lite på hur du ska använda dem.

In reply to: @yonobi

yes, because... it might break... or something

it might, men i vilket fall tror jag spelare där nålen är inbyggd är en simplare sort, kvaliteten är nog generellt högre på de med utbytbar.

på tal om vinyl: http://youtu.be/Rr12u1tk_rM (sexigheten)

de har en sån här (typ, samma märke och design men en tidigare modell): http://www.thomann.de/se/pro_ject_debut_recordmaster_hgw.htm

Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt

In reply to: @Ridley

börja på en rimlig nivå

very true, tror jag satsar på det. skaffar en enklare skivspelare och högtalare som duger, sen får jag se om jag vill uppgradera i framtiden. kan ju bli så att jag tröttnar på alltihop, om jag känner mig själv ;3

tack för hjälpen

how do you always know things, it's a mystery

In reply to: @Ridley

(sexigheten)

oh damn :0 sluta fresta mig!

you know, I think one of those guys exploded recently

Garçon means boy.

sitter och lyssna på case denna natt.

det var verkligen något alldeles underbart med själful r&b förr.

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0

In reply to: @yonobi

sen får jag se om jag vill uppgradera i framtiden. kan ju bli så att jag tröttnar på alltihop

precis, du får känna efter!

In reply to: @yonobi

tack för hjälpen

varsågod ;3

In reply to: @yonobi

how do you always know things, it's a mystery

hur vet man, det är frågan 

In reply to: @yonobi

you know, I think one of those guys exploded recently

rude

"ska ni göra mer musik pls"

"nah" *sprängs istället*

robots, what's their deal

Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!