Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Take that


Som det stora fan av gamla popgiganter kan man ju knappast ignorera take thats nya kommande skiva. Jag tycker iaf att singeln Patience bådar väldigt gott. Vacker, mogen som bara gamla poprävar kan få till de, påminner lite om a-has fantastiska matrial på 2000-talet fast med en engelsk edge över det hela. Jag hoppas de spelar i Sverige snart.
  • 0
Take that? Uppskattas sån "musik" fortfarande?
Everyman knows he is a sissy compared to Johnny Cash
  • 0
Ett pojkband som Robbie Williams föddes ur.
Everyman knows he is a sissy compared to Johnny Cash
  • 0
Take That är ett avdankat pojkband som aldrig någonsin var i min smak. Ah-a må ha gjort en väldigt bra hit men numera är även de avdankade.
Veteran of a Thousand Forum Wars.
  • 0
Hahahaha. Bobby you'ar still a fat dancer from take That
  • 0
Citerar TemplarPaladin:
Take That är ett avdankat pojkband som aldrig någonsin var i min smak. Ah-a må ha gjort en väldigt bra hit men numera är även de avdankade.


Visst får du tycka va du vill. Jag är inte heller så förtjust i mycke av de gamla take that matrialet, men jag tror på nya skivan, och specielt avdankade är de väl inte heller när man säljer 600 000 konsertbiljetter under en enda Sommar. A-ha lever i allra största grad. Dels för att de gör väldigt bra musik som på senare år uppmärksammats en del, men också för att de gör det med framgång. 14 topp 10 singlar i Storbrittanien varav den senaste 2005 med analogue och 8 miljonsälande album. Större än de fortfarande än något svenskt band.
  • 0
Citerar tryffel8:
Visst får du tycka va du vill. Jag är inte heller så förtjust i mycke av de gamla take that matrialet, men jag tror på nya skivan, och specielt avdankade är de väl inte heller när man säljer 600 000 konsertbiljetter under en enda Sommar. A-ha lever i allra största grad. Dels för att de gör väldigt bra musik som på senare år uppmärksammats en del, men också för att de gör det med framgång. 14 topp 10 singlar i Storbrittanien varav den senaste 2005 med analogue och 8 miljonsälande album. Större än de fortfarande än något svenskt band.


I mina ögon är A-ha avdankade, de var stora under det gyllene 80 talet. Sen gillar jag i regel inte gamla 80 tals stjärnor som försöker sig på en krystad comeback. Det blir aldrig samma sak som förr.
Veteran of a Thousand Forum Wars.
  • 0
Hehe har inte hört Take That, men om man ska diskutera pojkband så är väl Westlife ganska skön haha
Det finns inget fejkat på internet
  • 0
I mina ögon är A-ha avdankade, de var stora under det gyllene 80 talet. Sen gillar jag i regel inte gamla 80 tals stjärnor som försöker sig på en krystad comeback. Det blir aldrig samma sak som förr.</quote>

Då kan vi säga samma sak om Metallica, Depece mode och Iron maiden. 80-talsprodukter i dina ögon. De är i princip omöjligt att behålla en lika stor popularitet en längre tid. Däremot går det att fortsätta vara framgångsrik och leverera bra musik. Äldre popband får ofta en mognad som syns i musiken. Sen betyder inte de att jag gillar westlife. Dom är produkter medans Duran Duran och A-ha exempelvis alltid gjort sin egen musik.
  • 0
Citerar tryffel8:
Då kan vi säga samma sak om Metallica, Depece mode och Iron maiden. 80-talsprodukter i dina ögon. De är i princip omöjligt att behålla en lika stor popularitet en längre tid. Däremot går det att fortsätta vara framgångsrik och leverera bra musik. Äldre popband får ofta en mognad som syns i musiken. Sen betyder inte de att jag gillar westlife. Dom är produkter medans Duran Duran och A-ha exempelvis alltid gjort sin egen musik.


Jag gillar också Duran Duran, gjorde det inte förut men har ändrat uppfattning. Depeche mode känns även de avdankade, hörde en av deras nya singlar och det var inte mycket att hänga i julgranen. När man är på topp ska man sluta. Vissa band kan klara av att hålla sig fräscha över flera decennier men det är inte vanligt. I min smak är 80 tals musik bäst och artister som försöker sig på en comeback med 2000 tals pop är avdankade.
Veteran of a Thousand Forum Wars.
  • 0
Take That var sjukt stora när man gick i mellanstadiet (alla tjejer dyrkade dem )....visst hade de ett par trevliga låtar, som alla stora och i vart fall något begåvade pojkband brukar ha. Men någon djupare insikt i "deras" musik har jag dock inte...
Esike desike luntan tuntan.
  • 0
Tänk så mycket underårigt sex de hade möjligheten att få!

Jag blir alldeles mörkrädd...
Veteran of a Thousand Forum Wars.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!