Gamereactor Sverige. Dagsfärska nyheter, tunga artiklar, intervjuer, personliga bloggar, intressanta forumdiskussioner och rättvisa recensioner. Gamereactor är Sveriges största speltidning- och spelcommunity Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning

Skulle springa intervaller, råkade ta personbästa på 5 km. 

• 0

Nice! Snyggt jobbat! Har slappat den här veckan men ikväll blir det styrketräning igen.

Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

Tack, det gav verkligen en självförtroendeboost! 

Fortsatt viktade chins och löpning som är min huvudträning. Idag blev det 30 min tröskel. Lite varierande tempo. Tog mig 6 km.

Fyror med +20 kg chins. Fyra set. Kände mig stark. 

• 0

Tränade clean and press, pendlay-rodd och pullover idag. Gjorde en 10:a på 70 kg i clean and press, en 10:a på 117,5 kg i pendlayrodd och en 10:a på 55 kg i pullover med hantel, som bäst.

Imorgon ska jag spinna 30 minuter. Slagsäck på tisdag.

Kanske vågar mig ut på en löprunda till veckan också.

• 0

Gör femmor på +20 ig några veckor nu. Kändes ok att börja med idag. Sen skulle jag försöka på milen men pga livet och nödläge hemma, typ, så fick jag avbryta tidigare. 

• 0

Fyra femmor blev tungt. Fuskade nästan. 

Sprang milen på 52 så är nöjd. 

• 0

*Tumme upp*

Har själv varit sjuk i veckan men körde ett styrkepass idag. Gjorde axelpress, pendlay-rodd och pullover. Inga nya rekord utan ungefär samma vikter och repetitioner som vanligt. 

Har dock käkat dåligt under veckan så kanske har tappat ett kg eller så. 

• 0

Krya på dig!

Jag har gjort fem femmor nu med kv+20 kg i chins så ska höja till 25 och börja med treor.

Löpningen går framåt. Ser framemot att springa ute. Klockan säger åt mig att jag kört för hårt och är stressad. Tror det är lika mycket jobb och annat som stör. 

• 0

Tränade chins och dips igår för första gången på typ ett halvår (?). Körde tre set på kroppsvikt dvs typ 103 kg plus kläder och skor så kanske 105 kg? Gjorde någonstans 15-20 reps i både chins och dips. Får se hur bicepssenan mår efter dipsen. Värken brukar komma någon dag efter.

Idag ska jag spinna en halvtimme tänkte jag. Tänker snart byta spinning mot löpning, när det blir lite varmare och snön är borta.

• 0

Såg en video om chins. Tydligen väldigt mycket biceps i alla sorter, lite rygg/lats.

Kommer bli kul att se hur mina viktade chins ökar mina kv chins. Målet är över 20 chins. Nånstans tydligt personbästa. 

Sprungit 64 km på 4 veckor. Kommer att öka volymen och springer nu tre gånger i veckan ca. Intervaller ikväll kanske. 

• 0

OK, trodde ändå det var mer lats i chins/pull ups.

Mitt rekord på kroppsvikt, ca 102 kg vid tillfället, är 16 stycken. Har gjort en 10:a på 122 kg. Dips på 103 kg kroppsvikt bör vara kanske 25 stycken.

Känner iaf fortfarande inget i axlarna två dagar efter dipsen. Peppar peppar, ta i trä!

Körde slagsäck 30 minuter i eftermiddags då jag jobbade hemifrån. Målet är att tappa 5 kg till sommaren och ligga kring 98 kg. Kanske magrutorna börjar komma fram på den vikten också.

Kör hårt med löpningen! Jag ska snart ut och röra på fläsket, så fort det blivit lite varmare som sagt.

• 0

Samma rutin den här veckan. Axlarna verkar klara dipsen så kör även denna vecka. Får se hur det känns på tisdag eftersom värken brukar komma två dagar efter ungefär.

Cyklar imorgon.

• 0

Sprang 5K på under 24 vilket är personbästa. Ska försöka få in lite mer volym nu. 

• 0

Jag vill också springa men är nog lite för tung fortfarande för att det ska gå särskilt snabbt. 103 kg är inte kul att släpa på så får nöja mig att ta mig runt nu i början innan jag blivit lättare.

• 0

Näe förstår måste kännas slitsamt på den vikten. Då är runt 80 mer lagom. Bäst o världen väger 52 😁

• 0

Hälften av mig alltså 😅

Siktar själv på 98 kg till sommaren! (Tror magrutorna kommit fram ganska bra på den vikten också!)

• 0

Körde chins, dips ikväll. Bra tryck! Axlarna överlevde även denna vecka. 

Har slagit på slagsäck fyra dagar denna vecka så jag har ont i knogarna. Känns lite onödigt såhär i efterhand...

Spinning imorgon.

• 0

Köpt nya löparskor och minskar i vikt. Morgonvikten var 78,6 och jag har sprungit 80+ km på 4v. Kommer bli riktigt snabb! 

Stagnerat i viktade chins så byter schema ett tag. Inför högreps vartannat pass. Lägger på nån rep per gång. 

• 0

Körde chins dips även igår. Fortfarande högreps på kroppsvikt men det verkar fungera bra. Så länge jag inte lastar på vikter i dipsen så överlever axlarna.

• 0

Jag fortsätter springa, göra chins och gå ner i vikt. Klättrade i förrgår. Hoppas att inte slita ut knän och fotleder alldeles. 

• 0

Kör kvällspromenader nu, ca 7 km samtidigt som jag tänker på kosten. Målet är att droppa iaf 5 kg, men kanske mer, till sommaren.

Är det ett smart upplägg? Just långpromenader alltså? Varvar med slagsäck och spinning också. Äter godis, lite grann, på fredag och lördag. Inga söta drycker.

• 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!