Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Piratpartiet


Som jag ser det är Piratpartiet ett parti som endast försöker locka unga att rösta. Detta är dock ett stort misstag, eftersom de inte har någon övergripande politisk agenda förutom deras syn på fildelning över internet. Jag tror ärligt talat inte de som röstar på partiet tänker på Sverige i stort.
Vi lever i en värld där saft innehåller konstgjorda smakämnen, och möbelpolish innehåller citron.
  • 0
  • Rauk
  • Rauk
Är inte Piratpartiet ett korkat namn? Pirat är väl inte direkt ett positivt ord.
Trocadero AB
  • 0
Citerar intro:
Som jag ser det är Piratpartiet ett parti som endast försöker locka unga att rösta. Detta är dock ett stort misstag, eftersom de inte har någon övergripande politisk agenda förutom deras syn på fildelning över internet. Jag tror ärligt talat inte de som röstar på partiet tänker på Sverige i stort.


Håller verkligen med! Alla mina omyndiga polare tjatar som fan på mig om att jag måste rösta Pirat i EP-valet. Som en icke-fildelare är det dock inte ens ett alternativ för min del!

Citerar mygga_med_stil:
Klart att folk kommer rösta på piratpartiet bara för att ge resten av politikerna långfingret i och med straffet The Pirate Bay fick.


Mm tyvärr så lär det bli så...
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
  • Rauk
  • Rauk
Citerar intro:
Som jag ser det är Piratpartiet ett parti som endast försöker locka unga att rösta. Detta är dock ett stort misstag, eftersom de inte har någon övergripande politisk agenda förutom deras syn på fildelning över internet. Jag tror ärligt talat inte de som röstar på partiet tänker på Sverige i stort.


Nepp det gör dom inte! Men dom tänker på det som engagerar dem iaf!
Trocadero AB
  • 0
Citerar Stiffeg:
Piratpartiet 2010!

Ja men visst!
  • 0

Blir rätt så nostalgisk av att bli påmind om Piratpartiet. Var ganska häftigt när de anordnade PolitikerStarCraft-turneringarna 2010 och 2014.

PP har utvecklats bortom ett enfrågeparti sedan 2006. Förutom friheter på internet så nämns nu universell basinkomst, direktdemokrati, och en drogliberal narkotikalagstiftning, i deras valplattform. De kommer nog inte nå några framgångar i år. Men kul att de fortfarande hänger kvar.

Europaparlamentsval den 9 juni.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!