Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken film/serie såg du senast?


Senaste film jag såg på bio är War of The Worlds, visuellt sett är det en mästerlig film och jag gillade den.

Den absolut senaste film jag såg är Pi, som jag sett för andra gången på två dagar. Oerhört bra film. Ikväll blir det Christopher Nolans film Following. Ser väldigt mycket fram emot den.
"Wanting people to listen, you can't just tap them on the shoulder anymore. You have to hit them with a sledgehammer, and then you'll notice you've got their strict attention."
  • 0
Jag såg Yrrol i morse.
Massiva tysk, passa er
  • 0
Såg på Ran. Igen

Nästan bättre varje gång jag ser den. Tveklöst en av världens trettio absolut bästa filmer. Mest imponerande är att Kurosawa har minst fyra filmer till som platsar på den listan. Hur många har det, liksom ?
Esike desike luntan tuntan.
  • 0
Kurosawa, det är väl mannen som även ligger bakom mästerliga De Sju Samurajerna? Akira Kurosawa är hans fullständiga namn om jag inte minns fel, rätta mig annars.
"Wanting people to listen, you can't just tap them on the shoulder anymore. You have to hit them with a sledgehammer, and then you'll notice you've got their strict attention."
  • 0
Just det, jag såg Masjävlar för någon dag sen.
Massiva tysk, passa er
  • 0
Såg "Spy hard" igår, den duger som film att titta på när man äter
  • 0
Kill Bill Vol 2. Tredje gången på tre månader. Så bra!
JAG vet bäst!
  • 0
Räknas porrfilmer?

Den senaste filmen jag såg var Bron över floden kwai som åkte in i Xboxen igår då det var ett bra tag sedan man såg den sist.

Mycket bra film!
I See You....I Feel You....I Blaze You!!!
  • 0
Såg också Yroll idag. Syrran skaffade den på DVD igår. Skitrolig film. ;D

Senaste var dock New World Disorder 5. Den var hyfsad, fyran och trean var bättre.
There is no charge for my awesomeness!
  • 0
Har sett två filmer denna kväll. Den första var War Of The Worlds. Grymt bra! Läckra effekter och Tom Cruise var bättre än vanligt tycker jag. Se den!

Efter den såg jag på den kultföklarade Evil Dead som jag köpte idag. Effekterna tycker jag har blivit en aning (underdrift) gammalmodiga. Såg extra dåligt ut när man just sett på War Of The Worlds. Fast det har ju gått över 20 år sen den spelades in...Den var bra, men inte mer.
Hata Darin-klubben.|-Ventura! -Yes Satan?
  • 0
på tal om War of the Worlds så har jag orginal versionen från 50-talet
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
mygga med stil: Jag med, den suger verkligen. SÅ usel att den inte ens är rolig att se på. =/.

Rekomenderas verkligen inte.
There is no charge for my awesomeness!
  • 0
"Vi kunde köpa en stor bulle på 37 gånger 60 meter, och köra in en stor tanks i den. Och när direktören skulle börja äta, så blåser tanksen av huvet på honom. Tänk vad förvånad han skulle bli."
Elva människor och en bäver!
  • 0
Mindhunters och White noise va dom senaste jag såg... Mindhunters va helt ok tycker jag faktiskt.. White noise va sevärd, inte mer... tyvärr... bra idé men dåligt genomförd tycker jag.
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
journalist:

Ehhh ja det är samma man Och säkert en av världens fem mest kända regissörer och kanske världens absolut mest kända japan. Ett namn man BÖR lägga på minnet med andra ord

Film måsten av Akira Kurosawa:

Rashomon (1951)
Ikiru (1952)
Ran (1985)
Sju Samurajerna (1954)
Yojimbo (1961)
Kagemusha (1980)
Dersu Uzala (1975)

(Ovanstående är några av de allra bästa filmerna som någonsin har gjorts. Flertalet av dem har även varit sanslöst viktiga för filmens utveckling.

Det som är mest fascinerande med Kurosawa är dock att även alla hans riktigt gamla filmer i princip håller lika bra idag som när det begav sig. Det är ju något som exempelvis Bergman inte direkt kan skryta med )
____________________________ _______________

The Throne Of Blood (1957)

Och så filmen som George Lucas baserade hela sin första Star Wars triologi på:
The Hidden Fortress (195

Sedan bör man även se:
Red Beard (1965)
The Idiot (1951)
High and Low (1962)
Sanjuro (1962) - uppföljare till Yojimbo.
Dodes'ka-Den (1970)

Tänk att ha alla dessa filmer framför sig......underbart!
Esike desike luntan tuntan.
  • 0
El Coronado Skön film
If you drink 4 jolts, 3 cokes & 2 coffee from the afternoon till midnight, then your might have a tiny problem trying to sleep.
  • 0
  • Too
  • Too
Metro.
"I didn't lose, I just didn't have good enough weapons."
  • 0
Liftarens guide till galaxen...
Gör musik.
  • 0
Ringu...

[FraGile]: Var den bra?
  • 0
Shaun Of The Dead med kommentarspåret med Simon Pegg och Edgar Wright på.
I'm Your Boogieman
  • 0
Shaun of the dead är shejtbra. Har själv sett den flera gånger
  • 0
Såg The Medallion för ett litet tag sen.
Sen imorse såg jag på Pluto Nash.
För kung och fosterland!
  • 0
Jag fick hem säsong 2 av The Shield idag. Så jag har precis sett två episoder.
There is no charge for my awesomeness!
  • 0
Såg Den onda dockan igår, inte så värst bra.
Tell everyone in the world, that Im You
  • 0
Stuck on you. igårkväll. helskön
Byter namn till Trog när GR goes 2.0
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!