Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

18-årsgräns på energidrycker i Sverige


Citerar Poindaxter:
Gäller det bara för Göteborg, eller hela Sverige?


Hela Sverige vad jag vet
A fool is wise in his eyes...
  • 0
Citerar Aztec:
Sen om energidryck ska få åldergräns borde inte kaffe få det också?
Men Hur ofta ser man små folk gå omkring på stan Med kaffe i handen?


haha ganske kul faktiskt. För att jag är 15 och dricker kaffe typ varje morgon
va...
  • 0
YES! Vi har inga gränser för energidryck här i Finland.
Juhla Mokka pitäisi kieltää karkoituksen uhalla. -Minä
  • 0
Nu är det 15-års gräns på energi drycker i Västra Götaland. Spelar ingen roll, jag kan fortfarande köpa energi drycker. Men synd om barnen.
Att vara? Eller icke vara? Det är frågan!
  • 0
Citerar Darthinator:
Nu är det 15-års gräns på energi drycker i Västra Götaland. Spelar ingen roll, jag kan fortfarande köpa energi drycker. Men synd om barnen.


Barn ska inte dricka sånt skit ändo. När jag var barn drack jag coola och saft. Om 10 åringar ska få köpa energidrycker så kan väl jag lika gjärna få köpa öl.
va...
  • 0
de e 18 som gäller här i min lilla del av norra sthlm. Bryr mig inte så mycket då jag inte dricker det så jävla ofta. Känns som alla förstorar upp hela energidrycksskiten, jag menar - de e fan itne så jävla gott eller så jävla effektivt jämfört med de gamla beprövade medlen. Visst, det kan vara smidigt att halsa en burk när man lanar å så, men undgomar har inge problem med att skaffa alkohol till enstaka tillfällen, så varför skulle nergidryck va ett problem till enstaka LAN?
Veni Vidi Vici
  • 0
Det är bra rutan92, vi stiftar lagar som hindrar folk från att göra saker, då vi vet att de kan göra det ändå. Duktigt resonerat.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Lotus:
Det är bra rutan92, vi stiftar lagar som hindrar folk från att göra saker, då vi vet att de kan göra det ändå. Duktigt resonerat.


Eller så stiftar man lagar för att visa vad som inte är okej.......

Det har med moral att göra, vilket tyvärr är väldigt låg här i världen.
civilization is a fucking failure.
  • 0
Citerar Jokerius:
Eller så stiftar man lagar för att visa vad som inte är okej.......


No shit Sherlock. Han får ju dock att verka som att låta som att det är okej att stifta en ny lag, då det ju ändå inte komma vara några problem att ta sig runt den.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Lotus:
Citerar Jokerius:
Eller så stiftar man lagar för att visa vad som inte är okej.......


No shit Sherlock. Han får ju dock att verka som att låta som att det är okej att stifta en ny lag, då det ju ändå inte komma vara några problem att ta sig runt den.


Det gör det mindre lättåtkomligt, dock fortfarande åtkomligt.

Människan har ju en tendens att göra sådant som inte är tillåtet men vill fortfarande bli accepterade, jävligt fin problematik.
civilization is a fucking failure.
  • 0
Citerar Jokerius:
Det gör det mindre lättåtkomligt, dock fortfarande åtkomligt.

Människan har ju en tendens att göra sådant som inte är tillåtet men vill fortfarande bli accepterade, jävligt fin problematik.


Ja, det är jag medveten om, jag reagerade som sagt bara på hur han sade det.
Vik hädan, troll.
  • 0
Tycker de är löjligt, här i Luleå har är de 15 på de flesta ställena, tror de största problemet är placebo som gör att ungarna i framtiden kommer tro att de är beroende av de...
  • 0
Unga dricker det som läsk, inte ok. Köper hela flak som de sedan använder på fester istället för alkohol då detta blir godkänt av föräldrarna.

Bra med 15 årsgräns.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
Unga dricker det som läsk, inte ok. Köper hela flak som de sedan använder på fester istället för alkohol då detta blir godkänt av föräldrarna.

Bra med 15 årsgräns.


Vad jag vet använder de flesta energidrycken ihop med alkohol, i alla fall på fest....

Ett beroende om dagen skadar inte magen!
civilization is a fucking failure.
  • 0
Citerar Jokerius:
Vad jag vet använder de flesta energidrycken ihop med alkohol, i alla fall på fest....

Så pass? Vad blir det för effekt?
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
Citerar Jokerius:
Vad jag vet använder de flesta energidrycken ihop med alkohol, i alla fall på fest....

Så pass? Vad blir det för effekt?


En billig fylla.
civilization is a fucking failure.
  • 0
Citerar Lotus:
Det är bra rutan92, vi stiftar lagar som hindrar folk från att göra saker, då vi vet att de kan göra det ändå. Duktigt resonerat.

väldigt intressant tolkning av min text där, dock helt fel. kanske borde förtydliga det i framtiden med att separera de olika ämnena. Skrev först där att det är 18 årsgräns som gäller och menade det som svar till de otaliga åldersgräns konstaterandena. Använder resten av texten för att visa att jag eg. inte bryr mig ett piss, för om jag vill ha det ngn gång så kan jag få tag på det utan problem. Men det kanske var jag som var otydlig, kan tänka mer på det i framtiden^^ Ha de gött!
Veni Vidi Vici
  • 0
Jag är inte emot att man sätter höga åldersgränser för energidrycker. Det är trots allt en anledning varför man ser en nyhet om att en fjortis får fel på hjärta efter att ha hinkat flera Monster. Däremot normaliseringen av energidryck ihop med alkohol får mitt blod och koka. Särskilt red bull ihop med vodka som är livsfarligt. Drick skiten fan separat!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0

Tycker definitivt det borde vara 18 års gräns.

Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!