Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

18-årsgräns på energidrycker i Sverige


Men va fan, ni tror på att det kommer stoppa fjortisarna
I am "Bert Falk". Im an Assassin.
  • 0
Citerar Its cow:
Men va fan, ni tror på att det kommer stoppa fjortisarna


"Psst, kan du köpa ut red bull åt mig?"

Oh yeah, and Deathwing knows how to divide by zero. This is the whole reason of the cataclysm.
  • 0
Energidrycker är endast för 08:or...
  • 0
Citerar Sim0nAnderzzon:
Energidrycker är endast för 08:or...


Varför allt det här ståkkolms-hatet?
I SCANNED IT WITH NORTON AND IT SAYS IT CONTAINS A TROJAN
  • 0
Citerar clcassar:
Citerar Sim0nAnderzzon:
Energidrycker är endast för 08:or...


Varför allt det här ståkkolms-hatet?


Varför inte liksom?
civilization is a fucking failure.
  • 0
Citerar Jokerius:
Varför inte liksom?


För stockholmare är överlägsna.
  • 0
Citerar Jokerius:
Ja, vad annars är det som lockar till att bryta mot dem?


Snälla, säg att du skämtar...

Citerar Jokerius:
OCh vilka fan är "dem"? Uttryck er så man förstår tack....


Visst är det irriterande när folk säger "dem" när det bör vara "de", men det är ju inte direkt så att man inte förstår vad de försöker säga.
Vik hädan, troll.
  • 0
Men vafan har det börja gälla nu? Jag som älskar monster...
jingle bells undeed smell, taurens layed some eggs,orcs have boobs and trolls are noobs and blood elves are just gay!!!!HEY!!!!
  • 0
går på åttan och avskyr energi drycker , så jag blir inte lidande av något förbud
Man har Ps3 och är glad!!
  • 0
Citerar torvinox:
går på åttan och avskyr energi drycker , så jag blir inte lidande av något förbud


Vilken åtta går du på?
Oh yeah, and Deathwing knows how to divide by zero. This is the whole reason of the cataclysm.
  • 0
är 14 resten får du lista ut själv
Man har Ps3 och är glad!!
  • 0
Förbudet borde vara till för småungar som missbrukar dem, inte vettiga personer som dricker måttliga mängder. Dock så kan det vara svårt att kontrollera vilka som får och inte.
Hate, Dominate, Congregate, Eliminate!
  • 0
Citerar Lotus:
Citerar Jokerius:
Ja, vad annars är det som lockar till att bryta mot dem?


Snälla, säg att du skämtar...

Citerar Jokerius:
OCh vilka fan är "dem"? Uttryck er så man förstår tack....


Visst är det irriterande när folk säger "dem" när det bör vara "de", men det är ju inte direkt så att man inte förstår vad de försöker säga.


Snälla, hitta någon annan att hacka på, jag tar inte illa upp. Ser det som att du beundrar mig eftersom jag alltid finner ett inlägg av dig där jag nyss postat.

JAg syftade förövrigt på att han skulle vara mer specifik i sina uttalanden.

Citerar S009400:
Förbudet borde vara till för småungar som missbrukar dem, inte vettiga personer som dricker måttliga mängder. Dock så kan det vara svårt att kontrollera vilka som får och inte.


Vad är du missbruka? Låt oss tillämpa liknande regler/lagar på alkohol, alla dessa fyllon irriterar mig, vilken rätt har de till att leva?
civilization is a fucking failure.
  • 0
Citerar Jokerius:
Vad är du missbruka? Låt oss tillämpa liknande regler/lagar på alkohol, alla dessa fyllon irriterar mig, vilken rätt har de till att leva?


Fyllon är ju ändå myndiga vuxna personer. Som kanske har haft en chans isitt liv men sumpat den.

Och det är ju folk sommissbrukar energidrycker, klunkar i sig väldigt stora mängder och sen springer dem runt och är hyperaktiva.
Hate, Dominate, Congregate, Eliminate!
  • 0
Citerar Jokerius:
Snälla, hitta någon annan att hacka på, jag tar inte illa upp. Ser det som att du beundrar mig eftersom jag alltid finner ett inlägg av dig där jag nyss postat.


Du skriver så mycket dumheter att det är omöjligt att låta bli. Att du sedan ser det som att jag "hackar" på dig betyder ju bara att du känner att du är i underläge.

Citerar Jokerius:
JAg syftade förövrigt på att han skulle vara mer specifik i sina uttalanden.


Skriv det då, istället för att vara dryg. Är man så otroligt otrevlig som du är så får man vara beredd på att få lite skit tillbaka, och känner man att man inte klarar av det så kanske man borde överväga att vara så kritisk som du är.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Lotus:
Citerar Jokerius:
Snälla, hitta någon annan att hacka på, jag tar inte illa upp. Ser det som att du beundrar mig eftersom jag alltid finner ett inlägg av dig där jag nyss postat.


Du skriver så mycket dumheter att det är omöjligt att låta bli. Att du sedan ser det som att jag "hackar" på dig betyder ju bara att du känner att du är i underläge.

Citerar Jokerius:
JAg syftade förövrigt på att han skulle vara mer specifik i sina uttalanden.


Skriv det då, istället för att vara dryg. Är man så otroligt otrevlig som du är så får man vara beredd på att få lite skit tillbaka, och känner man att man inte klarar av det så kanske man borde överväga att vara så kritisk som du är.


Snarare så att du desperat försöker leta fel i mina inlägg, ganska sweet faktiskt. ;) Dina psykologi-teser blir bara fånigare för varje försök. De tyder på okunskap!

Jag tyckte det var rätt uppenbart vad jag syftade på, but if you aint got the brain så är det inte mitt problem.

Citerar S009400:
Citerar Jokerius:
Vad är du missbruka? Låt oss tillämpa liknande regler/lagar på alkohol, alla dessa fyllon irriterar mig, vilken rätt har de till att leva?


Fyllon är ju ändå myndiga vuxna personer. Som kanske har haft en chans isitt liv men sumpat den.

Och det är ju folk sommissbrukar energidrycker, klunkar i sig väldigt stora mängder och sen springer dem runt och är hyperaktiva.


Nu tycker jag inte vi ska dra alla över samma kam, det är lätt att döma folk när man sitter skönt hemma framför sin dator. Det var ett exempel för att understryka att det är en fin tanke men kommer alltid att förbli just en tanke.
civilization is a fucking failure.
  • 0
Citerar Jokerius:
Snarare så att du desperat försöker leta fel i mina inlägg, ganska sweet faktiskt.


Jag förstår att det kan verka så för dig, då du antagligen inte, likt oss andra, ser hur mycket strunt du skriver, men så är det inte. Som sagt, det är omöjligt att motstå att kommentera dina ibland helt sanslöst korkade kommentarer, ta det nedan som exempel:

Citerar Jokerius:
Ja, vad annars är det som lockar till att bryta mot dem?


Citerar Jokerius:
Jag tyckte det var rätt uppenbart vad jag syftade på, but if you aint got the brain så är det inte mitt problem.


Jag förstod vad du syftade på, något som är uppenbart om du hade läst vad jag skrivit, allt jag sade var att du behöver inte vara så förbannat dryg mot honom bara för att han råkade skriva "dem" när det bör vara "de". Om du bara hade förklarat vad som var fel så kanske han hade lärt sig det till nästa gång, och du hade sluppit göra bort dig offentligt igen.
Vik hädan, troll.
  • 0
Energidrycker funkar inte för mig känner jag, får typ dricka 4 st för att det ska ha någon effekt. Tacka vet jag apelsinjuice
"Nu blir vi farliga!" - Darkwing Duck
  • 0
Haha, Lotus har hittat en ny kompis. :')
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Energidrycker ska ju i alla fall ha en gräns på 16 år åtminstone. Jag har sett att de yngre generationerna använt det som läsk ungefär och flera fjortisar och yngre tonåringar använder det istället för alkohol. Det ska man inte göra då det inte blir bättre, för man kan faktiskt bli påverkad av Energidryck, men kanske tvärtemot Alkoholen.

För de som dricker det för att vara coola eller för att förväxla det med läsk kan jag säga stopp. 16 år är en bra gräns tycker jag. 18 år är alldeles för vanlig.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Energi drycker är idiotiskt, de kan faktiskt vara farliga för barn som vuxen, tror ni inte mig så skriv ett PM till mig om det med en pålitlig källa!
  • 0
Visst, Energidrycker innehåller Taurin som är Tjursperma men det är ingen fara, det är ju det man blir speedad av.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Hydra:
Haha, Lotus har hittat en ny kompis. :')

Jag?
"Nu blir vi farliga!" - Darkwing Duck
  • 0
Citerar etelion:
Jag?


Jokerius.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Inte visste jag att stålmannen drack red bull, det såg jag minsann inte igår när han var på tv
"Nu blir vi farliga!" - Darkwing Duck
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!