Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

18-årsgräns på energidrycker i Sverige


Det är bra att affärerna inför 18-åldersgräns.
I am "Bert Falk". Im an Assassin.
  • 0
Några affärer här i Borlänge ska börja införa åldersgräns nångång i höst. Ganska bra tycker jag, det är inte alls hälsosamt och en 13 har inte särskilt bra koll på sånt.
-Manöver! Glädje upphör!
  • 0
jag äääääälskar lagen, då kanske äntligen alla fjortisar slutar upp att dricka.
Ett ord säger mer än tusen bilder.
  • 0
Jag förstår inte meningen med lagen. Idioterna som tycker om pisset börjar ju snatta dryckerna istället. (Jo, jag vet det.)
  • 0
Citerar Osten_kickaB:
Jag förstår inte meningen med lagen. Idioterna som tycker om pisset börjar ju snatta dryckerna istället. (Jo, jag vet det.)


Haha
Ett ord säger mer än tusen bilder.
  • 0
Citerar Osten_kickaB:
Jag förstår inte meningen med lagen. Idioterna som tycker om pisset börjar ju snatta dryckerna istället. (Jo, jag vet det.)


Några kanske, men knappast merparten.
Jag såg det med mina egna öron.
  • 0
För alla er idioter som tror att det finns någon lag på detta kan jag upplysa er om att det inte finns någon. Detta är det butiker/butikskedjor som tagit initiativet att införa.
civilization is a fucking failure.
  • 0
Pressbyrån här i närheten har en åldersgräns på 15 år. Erbjöd mig att köpa ut till Colabaronen när vi var ute och handlade tidigare idag.
Min bil är jättebra. Jag ligger alltid först i bilköerna.
  • 0
Citerar Jeramo:
Pressbyrån här i närheten har en åldersgräns på 15 år. Erbjöd mig att köpa ut till Colabaronen när vi var ute och handlade tidigare idag.


Dock är det som så att det inte finns någon lag på det vilket betyder att du inte kan åtalas för någonting. Se så häftigt det blev att köpa ut energidrycker nu!
civilization is a fucking failure.
  • 0
Citerar Jokerius:
Dock är det som så att det inte finns någon lag på det vilket betyder att du inte kan åtalas för någonting. Se så häftigt det blev att köpa ut energidrycker nu!


Som om det vore häftigt att bryta mot lagen.
  • 0
Citerar thording:
Citerar Jokerius:
Dock är det som så att det inte finns någon lag på det vilket betyder att du inte kan åtalas för någonting. Se så häftigt det blev att köpa ut energidrycker nu!


Som om det vore häftigt att bryta mot lagen.


Ja, vad annars är det som lockar till att bryta mot dem?
civilization is a fucking failure.
  • 0
Citerar Jokerius:
Ja, vad annars är det som lockar till att bryta mot dem?


Finns en hel del saker. Lättja till exempel, eller att man bara tycker lagen är dum.
  • 0
Citerar Nympathamine:
Några affärer här i Borlänge ska börja införa åldersgräns nångång i höst. Ganska bra tycker jag, det är inte alls hälsosamt och en 13 har inte särskilt bra koll på sånt.


Dom har redan infört det på Rätt Pris och Ica Maxi här i borlänge.
I'm a luigiiii yahååå
  • 0
jag tycker det är bra att dem sätter 18-årsgräns på energidrycker
Det är inte lätt att spela badminton när det blåser
  • 0
Citerar Gijimu:
jag tycker det är bra att dem sätter 18-årsgräns på energidrycker


OCh vilka fan är "dem"? Uttryck er så man förstår tack....
civilization is a fucking failure.
  • 0
Citerar Jokerius:
Citerar Gijimu:
jag tycker det är bra att dem sätter 18-årsgräns på energidrycker


OCh vilka fan är "dem"? Uttryck er så man förstår tack....


"Dem" är ett föråldrat utryck som idag har ersatts av "Dom"

18-årsgräns på energidrycker lyser SveaRike och deras feta överdrivna lagbok!
----> Postbanken
  • 0
Citerar Mappo:
Citerar Jokerius:
Citerar Gijimu:
jag tycker det är bra att dem sätter 18-årsgräns på energidrycker


OCh vilka fan är "dem"? Uttryck er så man förstår tack....


"Dem" är ett föråldrat utryck som idag har ersatts av "Dom"

18-årsgräns på energidrycker lyser SveaRike och deras feta överdrivna lagbok!


Om man i överhuvudtaget har något annat än sågspån i skallen vet man att dom är talspråk och de, dem används i skrift. Jag vet då inte vilken värld du kommer ifrån, men gör dig inte dummare än vad du är. Du kanske har tillåtelse av din lärare på lågstadiet att använda dom, förhoppningsvis ställer någon krav på dig senare i livet.

Det finns ingen jävla lag på att minderåriga inte får köpa energidrycker.
civilization is a fucking failure.
  • 0
Citerar Jokerius:
Citerar Mappo:
Citerar Jokerius:
Citerar Gijimu:
jag tycker det är bra att dem sätter 18-årsgräns på energidrycker


OCh vilka fan är "dem"? Uttryck er så man förstår tack....


"Dem" är ett föråldrat utryck som idag har ersatts av "Dom"

18-årsgräns på energidrycker lyser SveaRike och deras feta överdrivna lagbok!


Om man i överhuvudtaget har något annat än sågspån i skallen vet man att dom är talspråk och de, dem används i skrift. Jag vet då inte vilken värld du kommer ifrån, men gör dig inte dummare än vad du är. Du kanske har tillåtelse av din lärare på lågstadiet att använda dom, förhoppningsvis ställer någon krav på dig senare i livet.

Det finns ingen jävla lag på att minderåriga inte får köpa energidrycker.


Jisses på vilket bra humör man var på idag.
"Dom" används rätt frispråkigt i skrift idag då "dom" i princip har ersatt "dem" se "dom-debatten"
----> Postbanken
  • 0
Citerar Mappo:
Jisses på vilket bra humör man var på idag.
"Dom" används rätt frispråkigt i skrift idag då "dom" i princip har ersatt "dem" se "dom-debatten"


Oj, vad du har fel. Tidningen Språk gjorde en undersökning i 15 dagstidningar, "dom" förekom ungefär en tjugondel så mycket som "dem" och "de".
  • 0
Citerar Mappo:
Citerar Jokerius:
Citerar Mappo:
Citerar Jokerius:
Citerar Gijimu:
jag tycker det är bra att dem sätter 18-årsgräns på energidrycker


OCh vilka fan är "dem"? Uttryck er så man förstår tack....


"Dem" är ett föråldrat utryck som idag har ersatts av "Dom"

18-årsgräns på energidrycker lyser SveaRike och deras feta överdrivna lagbok!


Om man i överhuvudtaget har något annat än sågspån i skallen vet man att dom är talspråk och de, dem används i skrift. Jag vet då inte vilken värld du kommer ifrån, men gör dig inte dummare än vad du är. Du kanske har tillåtelse av din lärare på lågstadiet att använda dom, förhoppningsvis ställer någon krav på dig senare i livet.

Det finns ingen jävla lag på att minderåriga inte får köpa energidrycker.


Jisses på vilket bra humör man var på idag.
"Dom" används rätt frispråkigt i skrift idag då "dom" i princip har ersatt "dem" se "dom-debatten"


På ett forum spelar det nog ingen större roll om du använder "dom". När du däremot ska skriva uppsatser eller dyl. så får läsaren troligtvis en bättre bild av dig när h*n läser den.
civilization is a fucking failure.
  • 0
Jag är inte sen och erkänna om jag har fel. Har jag inte rätt så får man rätta sig. Jag trodde "dem" var nära utdött...
----> Postbanken
  • 0
Ungdomarna får väl lära sig att dricka kaffe helt enkelt, höhö.
Fuck yeah!
  • 0
Ja där har vi en dryck som håller i alla väder! Tacka vet jag en go stark kopp java på morgone!
----> Postbanken
  • 0
Citerar Mappo:
Jag är inte sen och erkänna om jag har fel. Har jag inte rätt så får man rätta sig. Jag trodde "dem" var nära utdött...


Använder du "dom" i en uppsats ovanför grundskola så anses det extremt fult.
Jag såg det med mina egna öron.
  • 0
Citerar Subsixtence:
Citerar Mappo:
Jag är inte sen och erkänna om jag har fel. Har jag inte rätt så får man rätta sig. Jag trodde "dem" var nära utdött...


Använder du "dom" i en uppsats ovanför grundskola så anses det extremt fult.


Ja, i alla fall påverkar det läsaren negativt vilket man vill undvika och istället ge den en postitiv bild av en själv.

Jag dricker nog endast stora mängder kaffe om vintern, på sommaren blir det bara några koppar till fikan.
civilization is a fucking failure.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!