Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

18-årsgräns på energidrycker i Sverige


Lite fail med åldersgränsen ändå.

Nu är du femton och får ta moppe-körkort samt dricka energidryck!

We own your fucking dreams!
  • 0
Behöver ungar under 15 år extra energi ens? Vänta tills ni blir äldre blir man trött.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Citerar Icyyy:
Så ditt konstaterande håller inte som mot-argument.


Varför skulle det faktum att vatten kan vara dödligt göra så att mitt argument inte håller, det snarare stärkare ju det jag säger, även om det mest var ett sätt att visa att hans argument inte dög. Det är precis samma sak med vatten, i tillräckligt stora mängder så kan det vara dödande, precis som energidryck. Det här med att det skulle vara dödande tror jag som sagt är bullshit, jag har själv druckit ett halvt flak under loppet av några timmar, och jag kände inte av några biverkningar överhuvudtaget. Om folk som har dåligt hjärta sen skulle ta och klunka i sig samma mängd och sedan gå och dö så är det ju en annan sak, för det står ju som sagt vilka grupper som bör hålla sig borta från drycken.

Jag dricker knappt aldrig energidryck, jag tycker inte att det har någon märkbar effekt och det är dyrt, men jag är emot onödiga lagar.
Vik hädan, troll.
  • 0
Jag tycker 18 års gräns är att ta i, men kanske 15 års gräns. Det finns för många småungar som dricker 5-20 jäkla burkar Monster per dag. Det kan inte vara bra för varje sig kroppen eller knoppen
A fool is wise in his eyes...
  • 0
Citerar Diabetiker:
Det finns för många småungar som dricker 5-20 jäkla burkar Monster per dag. Det kan inte vara bra för varje sig kroppen eller knoppen

Lite roligt att "Diabetiker" skriver det^^ ;).
Men tillbaks till vad som sagts, det är inte positivt att dricka 10 liter av någon annan dryck per dag heller.
Citerar Mr Clint:
Behöver ungar under 15 år extra energi ens? Vänta tills ni blir äldre då blir man trött.

Kallar du dig äldre?

Tillagt 2009-09-16 00:21:
Citerar gnr forever:
man måste sätta en gräns någonstans,annars skulle jag sitta med en öl just nu

Nej det hade du inte.
AnZen Hegevall @ Gamereactor
  • 0
Citerar Carize:
Lite roligt att "Diabetiker" skriver det^^ ;).
Men tillbaks till vad som sagts, det är inte positivt att dricka 10 liter av någon annan dryck per dag heller.


Jag blev ju diabetiker i Maj, jag drack dom som faan förut
A fool is wise in his eyes...
  • 0
Carize: Ja, jag som är 17 är äldre än dom som är 14 år. You do the math.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Citerar Mr Clint:
Carize: Ja, jag som är 17 är äldre än dom som är 14 år. You do the math.


Du är ju dock fortfarande ett barn och borde precis som 14-åringarna inte heller behöva ta till energidrycker.
-Juicy
  • 0
Citerar Xchel:
och borde precis som 14-åringarna inte heller behöva ta till energidrycker.


Vem har sagt att jag gör?
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Citerar Mr Clint:
Vem har sagt att jag gör?


Du fick det att låta så.
-Juicy
  • 0
Att sätta åldersgräns på energidryck kan vara det absolut dummaste jag någonsin hört. Dem som tycker att något sådant är bra borde genast uppsöka männen i de vita rockarna.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
15 år bara är det på dem..
Rihanna <3
  • 0
18 år hade varit perfekt
Oh yeah, and Deathwing knows how to divide by zero. This is the whole reason of the cataclysm.
  • 0
Tillagt 2009-09-16 00:21:
Citerar gnr forever:

man måste sätta en gräns någonstans,annars skulle jag sitta med en öl just nu

Carize:

Nej det hade du inte.


varför inte?

Jag skrev bara ett snabbt inlägg,men ang det med kaffe så håller jag med icyy då kaffe inte är nåt som många vill dricka före dom mognat elr vant sig vid smaken.Medans energidricka är fullt med socker som gör att yngre människor vill ha det.

Och ja,folk har dött av energidryck det är jag ganska säker på
take it from an old spectator. Life's not a spectator sport. If watchin' is all you're gonna do, then you're gonna watch your life go by without ya.
  • 0
Detta är ju bara för roligt, Ica och alla andra affärer hurrar väl nu. Om pressbyrån och 7-eleven har 15 årsgräns, så kommer ju dessa energikrävande tonåringar bara att gå någon annastans. Vinst för alla andra affärer alltså.
Finns det svenskt kaffe på Gamereactor?
  • 0
Citerar TheDante:
Detta är ju bara för roligt, Ica och alla andra affärer hurrar väl nu. Om pressbyrån och 7-eleven har 15 årsgräns, så kommer ju dessa energikrävande tonåringar bara att gå någon annastans. Vinst för alla andra affärer alltså.


Om inte det var så att det är åldersgränser på de andra ställena också?
Oh yeah, and Deathwing knows how to divide by zero. This is the whole reason of the cataclysm.
  • 0
Citerar Icyyy:
Jag såg det mer som att om till och med det oskyldiga vattnet kan vara dödande, bara i en tillräckligt stor mängd, så var ditt uttalande om kaffe lite onödigt. Men det beror ju på hur man ser det.


Det jag menade var att allt kan vara dödande i för stor mängd, så att basha energidrycker för att de kan vara dödande om man dricker för mycket känns inte riktigt rätt.

Citerar Icyyy:
Jag tycker fortfarande att energidrycker är onödiga och ska det drickas så ska man veta vad de innehåller och hur dessa ämnen kan påverka kroppen. Det vet definitivt inte gemene 15-åring.


Jag håller med om att energidrycker är onödiga, precis som alla andra läskedrycker, men man kan knappast begära att alla tonåringar ska veta vad det de stoppar i sig innehåller (även om man tycker att det borde vara av intresse).

Citerar gnr forever:
ang det med kaffe så håller jag med icyy då kaffe inte är nåt som många vill dricka före dom mognat elr vant sig vid smaken.Medans energidricka är fullt med socker som gör att yngre människor vill ha det.


Man kan knappast använda smaken som ett argument här, då kunde vi ta bort åldersgränserna på starksprit och liknande också då de flesta ungdomar inte gillar det heller.

Citerar Lanan:
Om inte det var så att det är åldersgränser på de andra ställena också?


Men det är det ju inte...
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Xbox-360:
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=4875336


Det där var de absolut fulaste ungarna jag någonsin sett, jävla freaks.
Edit: Jaha, Luleå.

Men åldergräns är bra fan, fattar inte hur folk under 15år ens kan behöva dricka
energidryck för att fungera, om så är fallet så har dom fan problem och då är en åldergräns inget negativt. Käka en skål med gröt på morgonen istället, pöjkar.
-Juicy
  • 0
Hahahah det är ju bara 12 och 13 åringar i artikeln xD Därför vi ska ha en gräns på 15 år.

- Vi tjejer dricker inte lika mycket Red Bull. Varför ska vi få lida för att killarna gör det? undrar klasskompisen Johanna Boman, 13 år.

Det är långt ifrån sant. Det finns tjejer som dricker mycket mer än vad dom flest killar dricker. Min kusin t.ex. hon dricker kanske 6 energidrycker om dagen. Det är sjukt.
  • 0
Energidrycker är överskattade. Tar någon då och då, men bara för att (de flesta) är goda. När folk har blivit beroende av dem och dricker flera varje dag när de bara är i typ 15 års åldern, börjar man kanske ändå fatta varför vissa vill ha 18 års gräns..
Världsherravälde
  • 0
Citerar Lotus:
Man kan knappast använda smaken som ett argument här


Det är en bidragande faktor till varför ungdomar dricker energidrickor istället för kaffe
take it from an old spectator. Life's not a spectator sport. If watchin' is all you're gonna do, then you're gonna watch your life go by without ya.
  • 0
Citerar Johanna Boman, 13 år:
- Vi tjejer dricker inte lika mycket Red Bull. Varför ska vi få lida för att killarna gör det?


...
aut viam inveniam aut faciam
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!